Κανονικά προχωρούν οι διαδικασίες εκκαθάρισης των αιτημάτων Ειδικής Αγωγής από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ.

Αυτό ανακοίνωσε την Πέμπτη η διοίκηση του Οργανισμού, απαντώντας σε καταγγελίες περί στάσης πληρωμών. Τονίζει, δε πως ο Οργανισμός αποζημιώνει και θα συνεχίζει να αποζημιώνει, τους γονείς που τα παιδιά τους χρειάζονται θεραπείες.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε, από τις 26 Φεβρουαρίου έως και τις 18 Ιουνίου, έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά 38.754 ηλεκτρονικά αιτήματα ειδικής αγωγής στον ΕΟΠΥΥ.

Από αυτά, έχουν εγκριθεί 35.450 αιτήματα, έχουν απορριφθεί 764, είναι σε εκκρεμότητα 1.099 και έχουν επιστραφεί για συμπλήρωση στοιχείων 1.441 αιτήματα.

Έχει γίνει αρχικός έλεγχος σε όλα τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί μέχρι και 10 Ιουνίου, ενώ παράλληλα με την ολοκλήρωση των ημερήσιων αιτημάτων γίνεται έλεγχος των σοβαρών καταστάσεων (νοητική υστέρηση, αυτισμός, τετραπληγία), κατά προτεραιότητα.

Επιπλέον έχουν ελεγχθεί 4.040 χειρόγραφες γνωματεύσεις που εκδόθηκαν από την 1η έως και την 25η Φεβρουαρίου.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕΔΙ) εκκαθαρίζουν τα αιτήματα μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Ν.4606 "Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης και άλλες διατάξεις" (άρθρο 13, Δαπάνες ασφαλισμένων ΕΟΠΥΥ), με τον οποίο δινόταν η δυνατότητα στον Οργανισμό να αποπληρώνει απευθείας τους δικαιούχους για τα ατομικά αιτήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ξεκινήσει να εκκαθαρίζονται όλα τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί στις ΠΕΔΙ του Οργανισμού από την 1η Νοεμβρίου 2018, οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) και ανάλογα με το προσωπικό που διαθέτουν αποζημιώνουν τους ασφαλισμένους.

Σύνολο

Υπάρχουν ΠΕΔΙ, οι οποίες έχουν εκκαθαρίσει το σύνολο των αιτημάτων που είχαν συσσωρευτεί και πλέον αποζημιώνουν σε πραγματικό χρόνο.

Στον αντίποδα, υπάρχουν ελάχιστες ΠΕΔΙ που, λόγω έλλειψης προσωπικού, αλλά και του πλήθους των κατατεθέντων αιτημάτων, έχουν ολοκληρώσει τις εκκαθαρίσεις του Μαρτίου και προχωρούν στον Απρίλιο με στόχο μέσα στο καλοκαίρι να ολοκληρώσουν την εκκαθάριση όλων των αιτημάτων.

Η διοίκηση του Οργανισμού τονίζει πως, σε κάθε περίπτωση, η γενική εικόνα δεν δείχνει σε καμία περίπτωση "στάση πληρωμών", αλλά αντιθέτως μια τεράστια προσπάθεια του Οργανισμού να καλυφθούν χαμένοι χρόνοι, που δεν δημιούργησαν οι υπηρεσίες του Οργανισμού, αλλά η μετάβαση σε μια νέα διαδικασία έγκρισης των παροχών.

Δημ.Κ.