"Το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας και ο τρόπος, τα μέσα και τα μέτρα που λαμβάνονται για τα άτομα με αναπηρία δείχνουν και την ποιότητα του πολιτισμού της χώρας και δυστυχώς η παρούσα κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο τομέα δεν τιμά ούτε την Ιστορία μας, ούτε το παρόν μας, ούτε και το μέλλον μας, αναφέρει σε επιστολή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (ΠΟΣΓΚΑμεΑ) που προώθησε στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως. Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, "κάθε χρόνο οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με κάθε είδους δυσκολία και επειδή επιθυμία όλων είναι η φετινή χρονιά να μην είναι μια ακόμη χρονιά που το κουδούνι του σχολείου δεν θα χτυπήσει την ίδια ημέρα για τους μαθητές με αναπηρία με τους μαθητές χωρίς αναπηρία, λόγω:

 

· της υποχρηματοδότησης της ειδικής εκπαίδευσης,

· της υποστελέχωσης των ΣΜΕΑΕ-Τμημάτων Ένταξης-Παράλληλης Στήριξης, τόσο σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και σε ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (δομές για τις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η αξιολόγηση και ο επανασχεδιασμός τους),

· της παντελούς έλλειψης δομών πρώιμης παρέμβασης-εκπαίδευσης,

· του ανεπαρκούς και προβληματικού συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία, της μη ύπαρξης αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης των ΑμεΑ,

· της ανεπάρκειας και της ακαταλληλότητας κτιριακών υποδομών σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία και της έλλειψης εποπτικού υλικού και υλικοτεχνικής υποδομής στις μονάδες αυτές.

Δεδομένου επίσης ότι:

1. το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση ΟΛΩΝ των Ελλήνων Πολιτών, ανεξαρτήτως σωματικής κατάστασης, θρησκείας κλπ, είναι υπεύθυνη η Ελληνική Πολιτεία να το διασφαλίζει για ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους μαθητές της Γενικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης,

2. η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ που η χώρα μας κύρωσε με το Ν. 4074/2012, αναφέρει ότι «…τα κράτη-μέλη πρέπει να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ανεμπόδιστη πρόσβαση των ΑμεΑ στην εκπαίδευση…»

Παρακαλούμε πολύ για την προσωπική σας παρέμβαση για την άμεση και επαρκή στελέχωση με εκπαιδευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή, τους εκπαιδευτικούς Π.Σ. και Τ.Ε. στη Γενική Εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρίες, του συστήματος μεταφοράς των μαθητών με αναπηρίες, την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των νέων δομών των ΚΕΣΥ και ΠΕΚΕΣ (μετά την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ), ώστε εν τέλει τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρίες την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2019 να μπορέσουν να μπουν στις τάξεις τους για τη νέα σχολική χρονιά".

Ο ΠΟΣΓΚΑμεα εκπροσωπεί σε πανελλαδικό επίπεδο τα άτομα με Αυτισμό, Νοητική Αναπηρία, Σύνδρομο Down και ανήλικα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, Εγκεφαλική Παράλυση, καθώς και ανήλικα άτομα με κάθε μορφής βαριά αναπηρία, μέσω 200 και πλέον συλλόγων μελών της που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Ελλάδα και έχουν μέλη τους χιλιάδες οικογένειες με τις προαναφερθείσες αναπηρίες.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
"Και τώρα...αγωνιζόμαστε" - Από το σοκ της διάγνωσης, στη μάχη με τον καρκίνο
Μ. Θεμιστοκλέους: Με ποιο νέο όργανο αλλάζουν διοίκηση του ΕΣΥ και υπουργείο Υγείας
Οι επιτροπές και ο Μεγάλος Αδερφός από το υπουργείο Οικονομικών στην ΕΚΑΠΥ