Κοινή καμπάνια προώθησης της αυτοθεραπείας από τους ασθενείς, ετοιμάζονται να ξεκινήσουν ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Γενικής Χρήσης (ΕΦΕΧ). Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η καμπάνια αυτή πρόκειται να ξεκινήσει από τον επόμενο μήνα και ουσιαστικά οι φαρμακοποιοί με την συνεργασία του ΕΦΕΧ αναλαμβάνουν τον ρόλο να εκπαιδεύσουν τους ασθενείς τους, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν μικρά προβλήματα υγείας, χωρίς όμως να βάζουν σε κίνδυνο την ζωή τους.

Για παράδειγμα, πώς μπορεί να γίνεται ορθή χρήση των παυσίπονων ή των φαρμάκων για το πεπτικό σύστημα ή να αναγνωρίζουν άμεσα οι ασθενείς τα πρώτα συμπτώματα για έγκαιρη και άμεση αντιμετώπιση ασθενειών (ημικρανίες).

Ο κοινός στόχος του ΠΦΣ και του ΕΦΕΧ δεν είναι να παρακαμφθούν οι γιατροί, αλλά να αξιοποιηθεί στο έπακρο ο επιστημονικός ρόλος των φαρμακοποιών, έτσι ώστε αφενός να αποφορτίσει η πρωτοβάθμια περίθαλψη τις δημόσιες δομές και αφετέρου σε βάθος χρόνου ο ασθενής να εκπαιδευτεί για να αποφεύγει τις συνέπειες από την αλόγιστη χρήση των φαρμάκων.

Η κοινή δράση αφορά αποκλειστικά τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθώς ένα φαρμακείο πουλά αρκετές δεκάδες από αυτά σε καθημερινή βάση. Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το ΙΟΒΕ το 2018, είχε αποδειχθεί ότι για τους καταναλωτές βασικοί παράγοντες για την αγορά κάποιου ΜΗΣΥΦΑ, είναι η ασφάλεια του φαρμάκου (89%),  η γρήγορη δράση και αποτελεσματικότητά του (88%), αλλά και η συμβουλή του φαρμακοποιού (76%).
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, το 74% των Ελλήνων επιλέγει ΜΗΣΥΦΑ και αυτοφροντίδα αντί της επίσκεψης σε γιατρό, καθώς θεωρεί ότι η χρήση των πρώτων είναι πιο άμεση και αποτελεσματική διαδικασία από την επίσκεψη στο ιατρό, ενώ το 64% εκτιμά ότι είναι και πιο οικονομική από την ιατρική συνταγή ή την ιατρική επίσκεψη.