Πέντε χρόνια μετά την απόκτηση της Galderma, η ελβετική Nestle βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την πώλησή της, καθώς σκοπεύει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα τρόφιμα και γενικότερα στη διατροφή 

Η Nestlé έχει ξεκινήσει αποκλειστικές συνομιλίες για την πώληση της μονάδας που ασχολείται με την υγεία του δέρματος σε μια κοινοπραξία  την EQT Partners για 10,2 δισ. ελβετικά φράγκα (10,1 δισ. δολ.). Η συγκεκριμένη τιμή είναι πολύ υψηλότερη από τις προηγούμενες φήμες περί 7 δισ. δολ.

Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Μετά το κλείσιμο της συμφωνίας τα συνταγογραφούμενα εμπορικά σήματα, όπως η ανταπαλένη που αφορά την θεραπεία της ακμής, το Restylane που είναι προϊόν αισθητικής, αλλά και οι καταναλωτικές λύσεις  Proactiv και Cetaphil μαζί με τα περίπου 5.000 επιτελικά στελέχη, κατά πάσα πιθανότητα θα "αφήσουν" τη Nestle.

Υπενθυμίζεται ότι η Nestlé, για να πάρει τον πλήρη έλεγχο της Galderma από την L'Oreal  είχε καταβάλει 3,6 δισ. δολ το 2014. H κίνησή της αυτή ήταν μέρος της στρατηγικής της να επεκταθεί πέρα από την αγορά τροφίμων εισχωρώντας στον κερδοφόρο τομέα της υγείας.

Για να εκπληρώσει περαιτέρω αυτή της τη φιλοδοξία,  προχώρησε σε συμφωνία ύψους 1,4 δισ. δολ. με τη Valeant για να αποκτήσει πολλά καλλυντικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου και του σήματος Restylane. 

Το 2016, μάλιστα προσπάθησε να αποκτήσει τον πρώην εκτελεστικό διευθυντή της Allergan Paul Navarre προκειμένου να διευθύνει την επιχείρηση, χωρίς όμως επιτυχία.

Τα δερματολογικά προϊόντα συνεισέφεραν στην πολυεθνική πωλήσεις περίπου 2,7 δισ. ελβετικών φράγκων το 2017 και 2,8 δισ. ελβετικών φράγκων το 2018 αποτελώντας μόνο το 3% του συνολικού της τζίρου.

Την ίδια στιγμή και άλλες μεγάλες εταιρείες αποσύρονται από την δερματολογία. Η Bayer πούλησε το χαρτοφυλάκιο των συνταγογραφούμενων προϊόντων της στην ολλανδική εταιρεία LEO Pharma το 2018. Ο γερμανικός όμιλος, πριν από λίγες ημέρες πώλησε στον ιδιοκτήτη της Nivea στην Beiersdorf το αντιηλιακό του Coppertone για 550 εκατ. δολάρια ενώ συζητά και την μεταβίβαση της μάρκας Dr. Scholl's που αφορά την φροντίδα των ποδιών.

Παράλληλα, η Novartis βρίσκεται στο στάδιο της πώλησης του τμήματος δερματολογίας της Sandoz της Αμερικής, ενός κέντρου ανάπτυξης δερματολογίας και περίπου 300 γενικών φαρμάκων στην ινδική εταιρεία Aurobindo Pharma. Στο μεταξύ και η Allergan έχει πουλήσει πέντε δερματολογικά προϊόντα - συμπεριλαμβανομένου και του πρόσφατα εγκριθέντος αντιβιοτικού sarecycline - στην εταιρεία Almirall (Ισπανία)  αντί του ποσού των 650 εκατ. Δολ.