Θα επεκτείνει τον τομέα της στα OTC η γερμανική φαρμακοβιομηχανία Stada καθώς συμφώνησε να εξαγοράσει χαρτοφυλάκιο καταναλωτικών προϊόντων υγείας από τη GlaxoSmithKline. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. 

Μέχρι στιγμής δεν έχουν δημοσιοποιηθεί λεπτομέρειες της συμφωνίας.

Ωστόσο, το Reuters ανέφερε ότι η Stada συμφώνησε να καταβάλει περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ (325 εκατ. δολάρια).

Η συναλλαγή αφορά 15 εμπορικά σήματα, περιλαμβανομένων για τη φλεβική θεραπεία, το κρυολόγημα, συμπλήρωμα διατροφής με βιταμίνη C, για τον πονόλαιμο και  αντιαλλεργικό. Αυτά τα πέντε εμπορικά σήματα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του τζίρου που κάνουν τα προϊόντα που αποκτήθηκαν από την Stada.
Οι πωλήσεις του χαρτοφυλακίου της GSK Consumer Healthcare που αποκτήθηκε από την Stada έχουν ευρεία κατανομή, με τη Γερμανία, τη Ρωσία, την Πολωνία και την Ισπανία-καθεμία να αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα δέκατο του κύκλου εργασιών του χαρτοφυλακίου.

Ωστόσο, οι 10 κορυφαίες αγορές με τις περισσότερες πωλήσεις είναι η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σερβία και η Ελβετία, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τη θέση της Stada ως  πανευρωπαϊκού παίκτη στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων υγείας.

Πριν από την συγκεκριμένη συμφωνία, υπενθυμίζεται ότι η Strada είχε αγοράσει επιπλέον πέντε εμπορικά σήματα για την περιποίηση της  επιδερμίδας από την  GSK  καθώς και σκεύασμα για τον παιδικό βήχα και τα οποία διακινούνται στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες περιοχές της Ασίας-Ειρηνικού και της Λατινικής Αμερικής.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stada, Peter Goldschmidt, δήλωσε: "Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια εξαιρετική ευκαιρία για την αναζωογόνηση και την ανάπτυξη αυτών των σημάτων καταναλωτικών προϊόντων υγείας."

Από την άλλη, η διευθύνουσα σύμβουλος της GSK, Emma Walmsley, δήλωσε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς σημαντικών φαρμάκων σε τομείς όπως ο καρκίνος.