Γεωμετρική αύξηση αναμένεται να εμφανίσει η αξία του κλάδου υπηρεσιών ανακάλυψης νέων σκευασμάτων στο μέλλον. Μιλάμε για σχεδόν διπλασιασμό της αξίας του, καθώς σύμφωνα με έρευνα από 11,1 δισ. δολ. που αναμένεται να κλείσει το 2020 εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 21,4 δισ. δολ το 2025 σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 14,1%.

Όπως υποστηρίζει η έρευνα,  οι αυξανόμενες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη από την φαρμακοβιομηχανία, η εντονότερη  ζήτηση για την ανάθεση των σχετικών κλινικών δοκιμών σε εξωτερικούς συνεργάτες, οι μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για έρευνα στις σπάνιες ασθένειες και στα ορφανά φάρμακα είναι οι βασικοί παράγοντες που θα ενισχύσουν τον εξεταζόμενο κλάδο.

Με βάση τον τύπο των σκευασμάτων, η αγορά διακρίνεται σε φάρμακα μικρού μορίου και βιολογικά φάρμακα. Το 2019, τα φάρμακα μικρών μορίων αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, λόγω του ότι , όπως αναφέρει η έρευνα, είναι πιο απλά στην σύνθεσή τους και ευκολότερα στον καθορισμό τους. Αυτά, μπορούν να εισέλθουν πιο γρήγορα στα κύτταρα, να επηρεάσουν τα μόρια και να προκαλέσουν το θάνατο των καρκινικών κυττάρων.

Με βάση το θεραπευτικό τομέα που αναφέρονται τα σκευάσματα, η αγορά υπηρεσιών ανακάλυψης φαρμάκων χωρίζεται στην ογκολογία, στις καρδιαγγειακές παθήσεις, στην νευρολογία, στις μολυσματικές ασθένειες, σε ασθένειες του ανοσοποιητικού, σε παθήσεις του πεπτικού συστήματος κ.α  Ωστόσο, ο τομέας της ογκολογίας αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς το 2019, με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης . Γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στον αυξανόμενο αριθμό καρκινοπαθών και στην επακόλουθη αύξηση της ζήτησης για στοχευμένες θεραπείες για την αντιμετώπιση του καρκίνου.

Ανάλογα με τον τύπο των προσφερόμενων υπηρεσιών, η αγορά ανακάλυψης φαρμάκων χωρίζεται σε υπηρεσίες φαρμακευτικής χημείας, υπηρεσίες βιολογίας και μεταβολισμού φαρμάκων και φαρμακοκινητικής (DMPK). Από όλα αυτά, το τμήμα υπηρεσιών φαρμακευτικής χημείας αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2019, εξαιτίας της ευρείας εφαρμογής της φαρμακευτικής χημείας σε διάφορες φάσεις της προκλινικής ανακάλυψης φαρμάκων. Επιπλέον, η εκτεταμένη χρήση της φαρμακευτικής χημείας από ακαδημαϊκούς, εταιρείες βιοτεχνολογίας και μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες υποστηρίζει την ανάπτυξη αυτού του τμήματος της αγοράς.

Το 2019, η Βόρεια Αμερική πρωταγωνιστούσε με το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά υπηρεσιών ανακάλυψης φαρμάκων. Γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην παρουσία καθιερωμένων CROs στην περιοχή, στην αύξηση των δαπανών για Ε & Α από φαρμακευτικές και βιοφαρμακευτικές εταιρείες και στη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα τεχνικών μέσων τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και εγκαταστάσεων για την έρευνα και την ανακάλυψη φαρμάκων.

Οι σημαντικότεροι παίκτες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά είναι οι Laboratory Corporation of America Holdings (ΗΠΑ), Albany Molecular Research, Inc. (ΗΠΑ), Charles River Laboratories International, Inc. (ΗΠΑ), Evotec AG (Γερμανία), Eurofins Scientific (Λουξεμβούργο), WuXi AppTec (Κίνα), GenScript Biotech Corporation (Κίνα), Thermo Fisher Scientific, Inc. (ΗΠΑ), Pharmaceutical Product Development, LLC (Αμερική), Syngene International Ltd. (Iνδία) και Selvita SA (Πολωνία) κ.ά.

marketsandmarkets