Τα Sales Excellence Awards, τα βραβεία που αναδεικνύουν τις καλές πρακτικές στις Πωλήσεις, φέτος απείχαν από τον φυσικό τους χώρο, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Έτσι αντί της καθιερωμένης τελετής απονομής, που μέχρι πέρσι συγκέντρωνε περισσότερα από 700 στελέχη του κλάδου, οι νικητές παρέλαβαν τα βραβεία τους όπως επιβάλλουν οι συνθήκες: χωρίς συνωστισμό, με τήρηση των αποστάσεων και με μάσκες στα πρόσωπα! Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς, όσοι συμμετείχαν κατάφεραν με χαμόγελο και ανεβασμένη διάθεση, να δώσουν πανηγυρικό τόνο στη λιτή διαδικασία που διοργάνωσαν η Boussias Communications με το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος (ΙΠΕ), αποδεικνύοντας ότι το ηθικό παραμένει ακμαίο στον κλάδο των Πωλήσεων!

Στην τελετή φωτογράφησης, που πραγματοποιήθηκε τo απόγευμα της Πέμπτης 24 Σεπτεμβρίου 2020, στο House124, Χαλάνδρι, συμμετείχαν δεκάδες στελέχη που εκπροσώπησαν τις νικήτριες εταιρείες, καθώς και εκπρόσωποι του Δ.Σ. του ΙΠΕ, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος ΔΣ, Αντώνης Ποταμίτης, ο οποίος δήλωσε:

«Θα ήθελα να συγχαρώ τις εταιρείες που διακρίθηκαν στα βραβεία και όλες που συμμετείχαν, ανεξάρτητα αν δεν κατάφεραν να διακριθούν. Το Ινστιτούτο Πωλήσεων παραμένει αρωγός στην προσπάθεια των στελεχών για ανεύρεση εφοδίων μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τον χειρισμό της Covid εποχής, αλλά και με αμφίδρομη άμεση επικοινωνία με τα μέλη του. Σίγουρα ζούμε σε δύσκολους καιρούς, όμως με εφόδια τα βασικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων των πωλήσεων, που είναι ο ενθουσιασμός, η ακεραιότητα, ο επαγγελματισμός, η υπευθυνότητα, το πάθος και ο σεβασμός, είμαι πεπεισμένος ότι θα καταφέρουμε να κρατήσουμε υψηλά όχι μόνο το ηθικό μας αλλά και τα αριθμητικά αποτελέσματα στις εταιρείες μας ― γεγονός που θα μας φέρει πάλι στο βάθρο των νικητών στα επόμενα Sales Excellence Awards.»

Μάλιστα, σε μια χρονιά όπου η πανδημία αιφνιδίασε την αγορά και ο κλάδος των Πωλήσεων επλήγη βαθύτατα, ο αριθμός των υποψηφιοτήτων ήταν ικανοποιητικός και κινήθηκε στα ίδια επίπεδο σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την ποιότητα των υποψηφιοτήτων, αναγνωρίζοντας ότι το επίπεδο του ανταγωνισμού για τα βραβεία ανεβαίνει χρόνο με τον χρόνο. Ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, είπε χαρακτηριστικά:

«Θα ήθελα να αναφέρω τρεις ενδιαφέρουσες τάσεις στα φετινά βραβεία που προσδιορίζουν τον δυναμισμό, την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα των πωλήσεων στις ελληνικές εταιρείες. Πρώτον, η πολυκαναλικότητα στην προώθηση, στη διαδικασία πώλησης και στην εξυπηρέτηση που λόγω Covid πλέον είναι καθημερινή λειτουργία και απαίτηση των Ελλήνων καταναλωτών. Δεύτερον, η συμβολή στην επιχειρηματική ανάπτυξη μέσω της σχεδίασης και λανσαρίσματος νέων προϊόντων/υπηρεσιών αλλά και αναβάθμισης των καναλιών διανομής στο τελικό σημείο πώλησης. Τρίτον, ο εκσυγχρονισμός μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών (AI, big data, business analytics, virtual reality, mobile εφαρμογές, ψηφιακή εργαλεία συνεργασίας κ.λπ.) σε όλο το φάσμα διαδικασιών της εμπορικής διεύθυνσης.»

Ο Κώστας Σωτηρούδης, Γενικός Γραμματέας ΔΣ του ΙΠΕ, έκανε ιδιαίτερη μνεία στους συμμετέχοντες:

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε και φέτος να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και να βραβεύσουμε τους καλύτερους, παρά τις αντιξοότητες. Αυτή τη χρονιά παραδίδουμε τα βραβεία με έναν διαφορετικό τρόπο, αυτό όμως δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστο τη χαρά μας. Εμείς στο ΙΠΕ άλλωστε, πάνω από όλα σεβόμαστε τον άνθρωπο, για αυτό και είμαστε απόλυτα εναρμονισμένοι με τις οδηγίες για την προστασία της δημόσιας υγείας. Ευχαριστούμε όλες τις εταιρείες που μας εμπιστεύθηκαν και υπέβαλαν φάκελο υποψηφιότητας, ευχαριστούμε τους χορηγούς μας που μας στήριξαν μέχρι τέλους, ευχαριστούμε και όλους αυτούς που είναι κοντά μας σε κάθε μας δράση. Με την ευχή, όλο αυτό που ζούμε να έχει γρήγορη και αίσια έκβαση, ανανεώνουμε τη συνάντησή μας για την επόμενη χρονιά, από κοντά!»

Ο Αλέξης Ζητρίδης, Αντιπρόεδρος Α' Επικοινωνίας και Εξωστρέφειας του ΙΠΕ, αναφέρθηκε στην επίκαιρη σημασία του θεσμού:

«Σε μια συγκυρία που δοκιμάζονται καθημερινά οι κοινωνικές και ατομικές αντοχές, δυσχεραίνει ολοένα η εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς, βάλλεται η ψυχολογία των στελεχών των επιχειρήσεων αλλά και των καταναλωτών, το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδας, εστιασμένο στην αποστολή του να στηρίζει και να προάγει τον κλάδο του, συνεχίζει άοκνα τη δραστηριότητα του, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που τονώνουν και ενθαρρύνουν τον κόσμο της αγοράς. Βραβεύει, με τρόπο υπεύθυνο και ασφαλή, για μια χρονιά ακόμη, τους καλύτερους, αυτούς που ξεχώρισαν τόσο σε εταιρικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Εξυπηρετώντας έναν διττό στόχο: Να αναγνωριστεί και να προβληθεί η αποτελεσματικότητα, η καινοτομία, η επιτυχία και παράλληλα να δημιουργηθούν φωτεινά παραδείγματα προς μίμηση. Να αποτελέσουν τα βραβεία αυτά ένα επιπλέον κίνητρο για όλους να γίνουν καλύτεροι, να στοχεύσουν ψηλότερα, να κατακτήσουν νέες κορυφές. Θερμά συγχαρητήρια σε όσους διακρίθηκαν, δύναμη και αισιοδοξία σε όλους για το μέλλον.»

Τα φετινά βραβεία καταναμεθήκαν ως εξής.

Τμήματα Πωλήσεων της Χρονιάς αναδείχθηκαν οι εταιρείες:

  • Παπαστράτος στο Λιανεμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών (FMCG) 
  • Imperial Tobacco στο Λιανεμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών (FMCG)
  • Jacobs Douwe Egberts στον κλάδο Βιομηχανία – Εμπόριο Καταναλωτικών Προϊόντων (FMCG)
  • ΓΕΡΜΑΝΟΣ στο Λιανεμπόριο Προϊόντων Διαρκείας (Non-Food)
  • COSMOTE στις Τηλεπικοινωνίες & ICT
  • FREZYDERM στον Φαρμακευτικό Κλάδο & Υγεία
  • LeasePlan Hellas στον τομέα των Υπηρεσιών
  • ΟΠΑΠ στον κλάδο του Entertainment

Ο τιμητικός τίτλος του Διευθυντή Πωλήσεων της Χρονιάς για το 2020 απονεμήθηκε στον Χρήστο Παπαγιαννόπουλο, Commercial Director της LeasePlan Hellas.

Χρυσά βραβεία κέρδισαν επίσης οι εταιρείες: Avin Oil, Avis, Cafetex, Cosmote e-Value, Lidl Hellas, Microsoft, Vodafone Greece, West / Elpedison, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Μύλοι Λούλη / MSPS.

Χρυσοί χορηγοί της φετινής διοργάνωσης ήταν η COSMOTE και η IMPERIAL TOBACCO και χορηγοί οι εταιρείες COSMOTE E-VALUE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πρόγραμμα "Προλαμβάνω": Έρχονται προληπτικές εξετάσεις για καρδιά και παχύ έντερο
Εντοπίστηκαν 50 νέες περιοχές του γονιδιώματος που συνδέονται με κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στα νεφρά
Πώς να διαχειριστώ τις σκέψεις ότι η ζωή δεν έχει νόημα