Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014, 09:56Άνδρας, 32 χρονών, 57 κιλά, 168 ύψος
Ιστορικό
το δικο μου παιδακι είναι 22 μηνών και το λεξιλογιο του δεν έχει πολλές λέξεις 4-5 βασικές όπως μπαμπάς, μαμά κ.τ.λ. Φυσικά καταλαμβαίνει τα πάντα, όπως να του ζητήσω να μου φέρει τις παντόφλες μου, πηγαίνει στο δωμάτιο και τις φέρνει. ότι του ζητήσω του κάνει. τι να κάνω?
Ερώτηση
να ανησυχήσω για κάτι πιο σοβαρό ή θα μιλήσει όταν θέλει?
Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014, 09:56
Kαλησπέρα, το ότι καταλαβαίνει έιναι πολύ βασικό. Προσπαθήσετε να περνάτε πιο πολύ ώρα μαζί του, χωρίς τηλεόραση, βίντεο, κ.λ.π. Το παιδί μου να είναι σε θέση να κάνει στο διάστημα μεταξύ των πρώτων και των δεύτερων γενεθλίων του: Ακουστική Ικανότητα & Κατανόηση • Δείχνει σημεία του σώματός του όταν του ζητηθεί. • Ακολουθεί απλές εντολές και κατανοεί απλές ερωτήσεις ( “πέτα την μπάλα”, “φίλησε το μωρό”, “που είναι το παπούτσι σου?”). • Προσέχει όταν του λέτε απλές ιστορίες, τραγούδια και στίχους με ομοιοκαταληξία. • Δείχνει εικόνες σε βιβλίο όταν του ζητηθεί. Ομιλία • Λέει περισσότερες λέξεις κάθε μήνα. • Χρησιμοποιεί περίπου μία ή δύο λέξεις για ερωτήσεις (“που γάτα?” “πάμε βόλτα”, “τι είναι αυτό?”) (τις λέει με τον δικό του τρόπο – όχι καθαρά). • Βάζει δύο λέξεις μαζί (“ κι΄άλλο μπισκότο,” “όχι χυμό”, “μαμά βιβλίο”. • Χρησιμοποιεί πολλούς και διαφορετικούς ήχους συμφώνων στην αρχή των λέξεων. Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω? • Να του μιλάτε ενώ κάνετε πράγματα ή πηγαίνετε βόλτα. Όταν π.χ. πηγαίνετε βόλτα με το καρότσι, να του δείχνετε γνωστά αντικείμενα και να του λέτε τα ονόματά τους, τα αυτοκίνητα, τα δέντρα, τα πουλιά. “Κοίτα ένα σκύλο! Ο σκύλος κάνει γαβ-γαβ. Είναι μεγάλος σκύλος. Ο σκύλος είναι άσπρος.” • Να του μιλάτε με απλές λέξεις, με σωστή γραμματική, όχι μωρουδίστικη ομιλία, ώστε το παιδί να μπορεί εύκολα να σας μιμηθεί την ομιλία σας. • Δείξτε του και βάλτε το να προσέξει /να ακούσει μέσα στο σπίτι και στο δωμάτιό του τα διάφορα αντικείμενα και τους ήχους που κάνουν. Το ξυπνητήρι κάνει “ντριννννν”, “τικ-τακ”, το αεροπλάνο κάνει “βββββ”, και να σας βλέπει ότι ακουμπάτε τα πάνω δόντια στο κάτω χείλος για να παράγετε τον ήχο. Αυτοί οι ήχοι θα του είναι γνώριμοι όταν στην νηπιακή ηλικία και το νηπιαγωγείο θα μάθει τους φθόγγους. • Την ώρα του μπάνιου μπορεί να μάθει το παπί που κάνει “ππππ”, να φυσάει την σαπουνάδα και να μάθει το “φφφφ”. Ακουμπήστε το χέρι του στο λαιμό σας και στο πρόσωπό σας την ώρα που του μιλάτε για να καταλάβει ότι παράγεται ήχος, όταν του λέτε το “ρρρρρρ” στα παιχνίδια που έχουν μηχανή. • Επεκταθείτε πάνω στις λέξεις που λέει το παιδί σας. Αν για παράδειγμα το παιδί σας λέει “αυτοκίνητο”, εσείς απαντήστε “Ναι! Ένα μεγάλο μπλε αυτοκίνητο”. • Να του διαβάζετε καθημερινά. Βιβλία με μεγάλες καθαρές εικόνες με μια ή δύο λέξεις, ή απλή φράση, ή μια πρόταση σε κάθε σελίδα . Όταν του διαβάζετε, να του ονομάζετε και να του περιγράφετε κάθε εικόνα σε κάθε σελίδα. • Βάλτε το παιδί σας να σας δείξει τις εικόνες που του ονομάζετε. • Ζητήστε από το παιδί σας να σας ονομάσει τις εικόνες. Ίσως να μην ανταποκριθεί σε αυτό που του ζητάτε από την πρώτη στιγμή. Εσείς απλά να του τις επαναλάβετε. Κάποια στιγμή θα σας εκπλήξει με το να τις πει μόνο του. Εαν βλέπετε ότι δεν βελτιώνετε, καλό θα ήταν να το συζητήσετε με τον παιδιάτρό σας, ή να ζητήσετε να αξιολογηθεί από έναν παθολόγο λόγου και ομιλίας.