Το ήξερες ότι κατά τη διάρκεια του REM ύπνου (του βασικού σταδίου που πραγματικά σε ξεκουράζει) ο οργανισμός σου «κλείνει» τις αντιδράσεις του σώματος στην εξωτερική θερμοκρασία, όπως ας πούμε την εφίδρωση ή το τρέμουλο που σου προκαλεί το κρύο; Ενδιαφέρον, ε;

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως, εξαιτίας αυτού, αν το δωμάτιο στο οποίο κοιμάσαι έχει πολύ περισσότερη ή πολύ λιγότερη ζέστη απ’ όση χρειάζεσαι, ο κάθε κύκλος του ύπνου σου θα έχει μικρότερο σε διάρκεια στάδιο REM, πράγμα που σημαίνει ότι θα ξυπνήσεις νιώθοντας αυτό που σε απλά ελληνικά λέμε «δεν κοιμήθηκα καλά». Δεν θα έχεις ξεκουραστεί αρκετά.

Εκτός, όμως, από αυτό, η έξτρα ζέστη στο δωμάτιο κάνει πιο δύσκολο και το να σε πάρει ο ύπνος. Γιατί; Γιατί το ανθρώπινο σώμα, σου λέει, είναι προγραμματισμένο να ρίχνει την θερμοκρασία του όσο βραδιάζει –αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος το αντισταθμίζει αυτό, ο εγκέφαλός σου αργεί να πάρει το μήνυμα πως είναι ώρα για ύπνο. Βέβαια, παρόμοιο εφέ έχει και το άλλο άκρο, η ανεπαρκής θέρμανση του χώρου: Με την θερμοκρασία σου ήδη πεσμένη και βρισκόμενος/η σε ένα κρύο δωμάτιο, δεν μπορείς να κοιμηθείς επειδή κρυώνεις.

Ποια είναι, λοιπόν, η ιδανική θερμοκρασία του δωματίου στο οποίο κοιμάσαι; Σύμφωνα με έρευνες του SleepFoundation.org, οι 18,3 βαθμοί Κελσίου. Επειδή, βέβαια, ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και άλλο τόσο διαφορετικές είναι και οι προτιμήσεις του στη ζέστη, το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ διευκρινίζει πως με κάτι ανάμεσα στο 15,6 και το 19,4 είσαι μια χαρά.

Αν κοιμούνται μωρά ή βρέφη στο δωμάτιο, όμως, η θερμοκρασία πρέπει να είναι αυξημένη, στους 20,5 βαθμούς, καθώς τα μικρά και ακόμα υπό ανάπτυξη σώματά τους είναι πιο ευαίσθητα στις συνθήκες του περιβάλλοντος.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Covid: Απότομη αύξηση του ιικού φορτίου στη Θεσσαλονίκη
Τι προκαλεί ο κλιματισμός στο σώμα σας
Πανώλη στα αιγοπρόβατα: Σε «Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης» η Θεσσαλία