Οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα είστε στην ίδια φάση στην ηλικία των 60 ετών όσο ήσασταν στα 20. Ή τόσο γρήγοροι. Ή ισχυροί. Ο χρόνος επηρεάζει το σώμα σας και ο εγκέφαλός αρχίζει να φθίνει. Οι συνδέσεις μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων που δημιουργούν και επιστρέφουν τις αναμνήσεις, αλλάζουν καθώς μεγαλώνουμε. Ούτε οι πρωτεΐνες, ούτε οι ορμόνες που διατηρούν το μυαλό μας λειτουργούν. .
Χαρακτηριστικό: Ξεχνάτε να συναντηθείτε με έναν φίλο, αλλά το θυμάστε αργότερα. Θυμάσαι τον γάμο πέρυσι, αλλά είναι λίγο θολό το ποιος ήταν εκεί.
Προσοχή: Χάνετε ραντεβού συνέχεια. Ρωτάτε φίλους και οικογένεια για λεπτομέρειες ξανά και ξανά. Ξεχνάτε τα γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα ή τις συνομιλίες που μόλις είχατε.

Προσοχή στους αριθμούς

Τυπικό: Ξεχάσετε να κάνετε κάτι που είχατε γράψει στο σημειωματάριο σας. Ξεχνάτε να πληρώσετε ένα λογαριασμό πού και πού. Ή προσθέσατε 3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη αντί για κουταλάκια του γλυκού.
Προσοχή: Είναι πιο δύσκολο να εστιάσετε, να σχεδιάσετε και να λύσετε προβλήματα. Οι αριθμοί φαίνονται σαν ξένη γλώσσα, καθιστώντας σας δύσκολο να ακολουθήσετε μια συνταγή ή να κάνετε τον προϋπολογισμό του νοικοκυριού σας.

Όταν δεν είναι απλά διασκέδαση

Τυπικό: Χρειάζεστε βοήθεια για τη ρύθμιση του ρολογιού στο φούρνο μικροκυμάτων ή για την καταγραφή της αγαπημένης σας εκπομπής. Κολλάτε για λίγο μέχρι να θυμηθείτε έναν κανόνα στο πόκερ.
Προσοχή: Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φούρνο σας. Ξεχνάτε τους κανόνες  του μπάσκετ ή του τένις, παιχνίδια που έχετε παίξει ή παρακολουθήσετε για δεκαετίες.

Πού το έβαλα αυτό;

Τυπικό: Ελέγχετε τις τσέπες σας, την κουζίνα, το αυτοκίνητό σας. Ακολουθείτε όλη τη διαδρομή που κάνατε προς τα πίσω.
Προσοχή: Βάζετε τα πράγματα σε περίεργα μέρη, πχ. το τηλέφωνό σας καταλήγει στην κατάψυξη. Ή κατηγορείτε κάποιον για την κλοπή των πραγμάτων.

Τι είπαμε είναι σήμερα;

Τυπικό: Κάποιες φορές πρέπει να σταματήσετε και να σκεφτείτε τι μέρα είναι, αλλά σας έρχεται ακόμη και αν παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο.
Προσοχή: Η όλη ιδέα του χρόνου είναι συγκεχυμένη. Καταλαβαίνετε τι συμβαίνει τώρα, αλλά προσπαθώντας να σκεφτείτε κάτι που συνέβη την περασμένη εβδομάδα ή πρόκειται να γίνει αύριο, σας αφήνει να αισθανθείτε χαμένος.

Πώς ήρθα εδώ;

Τυπικό: Περπατάτε στην κουζίνα και δεν θυμάστε γιατί πήγατε εκεί. Ξεχνάτε περιστασιακά το όνομα του δρόμου όταν δίνετε οδηγίες. Μπορεί σας πάρει λίγη ώρα, αλλά θυμάστε πώς να φτάσετε στα γνωστά σας μέρη.
Προσοχή: Δεν μπορείτε να βρείτε το σπίτι σας. Χάνεστε ή αισθάνεστε σύγχυση σε μέρη που γνωρίζετε καλά.

Δώσε μου το…

Τυπικό: Ξεχνάτε το όνομα του τάδε. Βρίσκεται στην άκρη της γλώσσας σας, αλλά δεν μπορείτε να το ξεδιπλώσετε.
Προσοχή: Λέτε τα πράγματα με λάθος όνομα, μερικές φορές πραγματικά περίεργα. Την λέξη "κουτάλι" μπορεί να την πείτε "κρεβάτι". Σταματάτε στη μέση μιας φράσης και δεν έχετε ιδέα τι λέτε. Δυσκολεύεστε να ακολουθήσετε συνομιλίες.

Απλά θέλω λίγη ώρα για μένα

Τυπικό: Ο συνδυασμός της εργασίας, της οικογένειας και των κοινωνικών απαιτήσεων σας αφήνει να κουρασμένο και θέλετε να αποφύγετε τα πάντα, ακόμα και από τα πράγματα που σας αρέσουν.
Προσοχή: Δεν μπορείτε να συνεχίσετε τις αθλητικές δραστηριότητες που ακολουθείτε κανονικά. Προσπαθείτε να ξεφύγετε από το χρόνο που περνάτε με τους ανθρώπους για να κρύψετε τα προβλήματα που έχετε.

Ποιο είναι το όνομα του;

Τυπικό: Φωνάξατε με το όνομά σας τον φίλο σας. Ή απλά αναφερθήκατε στον γιο σας με το όνομα του εγγονού σας.
Προσοχή: Δεν μπορείτε πραγματικά να θυμηθείτε το όνομα του γιου σας.

Κενά στην αυτο-φροντίδα

Χαρακτηριστικό: Βγαίνετε έξω από το σπίτι χωρίς να βουρτσίζετε τα δόντια σας. Ή, χειρότερα, χωρίς να κλείσετε το φερμουάρ.
Προσοχή: Δεν είναι μόνο ότι δεν θυμάστε να κάνετε διάφορα πράγματα, δεν θυμάστε και πώς. Έχετε σχεδόν ντυθεί και σταματάτε μπερδεμένος

Σοβαρότητα κατάστασης και ανησυχία 

Τυπικό: Ανησυχείτε για τη μνήμη σας, αλλά η οικογένειά σας δεν ανησυχεί. Θυμάστε πότε ξεχάσατε κάτι και τι αισθανθήκατε εκείνη τη στιγμή.
Προσοχή: Η οικογένειά σας ανησυχεί για σας, αλλά δεν ξέρετε για τι μιλούν. Δεν γνωρίζετε τι συμβαίνει. Πολλά πράγματα μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα μνήμης. Οι άνθρωποι συχνά ανησυχούν για τον Αλτσχάιμερ ή για άλλους τύπους άνοιας. Αυτή είναι μια πιθανότητα, αλλά, άλλα πράγματα μπορεί να βρίσκονται πίσω από αυτό, και μερικά από αυτά μπορούν να καταπολεμηθούν. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια έλλειψη Β12, μια βιταμίνη που είναι σημαντική για τον εγκέφαλό σας. Ή η κατάθλιψη, το πρόβλημα του θυρεοειδούς, ή ακόμα και επειδή πίνετε αρκετά υγρά.

Πότε να δείτε τον γιατρό σας

Αν κάποιο από αυτά τα προειδοποιητικά σημάδια ακούγεται οικείο ή επηρεάζει την καθημερινή σας ζωή - την εργασία σας, τα χόμπι και τις σχέσεις σας - πηγαίνετε στο γιατρό σας.