Προσαρμόστε την καρέκλα σας

Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα προκαλεί πόνο στην πλάτη. Μπορεί να αισθάνεστε ακόμα χειρότερα αν κάθεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κατεβάστε το κάθισμα της καρέκλας του γραφείου σας, έτσι ώστε οι μηροί σας να είναι στη σωστή γωνία. Ακόμα καλύτερα αν μπορείτε να τοποθετήσετε τις πατούσες σας σταθερά στο πάτωμα. Και βεβαιωθείτε ότι η πλάτη της καρέκλας σας στηρίζει τη σπονδυλική σας στήλη ενώ κάθεστε.

Να σηκώνεστε συχνά

Αν δουλεύετε σε γραφείο, περπατήστε για 5 έως 10 λεπτά ανά μία ώρα καθισιού. Αν βρίσκεστε σε τηλεδιάσκεψη, τοποθετήστε το τηλέφωνο σε ανοικτή ακρόαση και σηκωθείτε. Πρέπει να κάνετε σε έναν συνάδελφο μια ερώτηση; Σηκωθείτε και ρωτήστε τον από κοντά.

Ελέγξτε τη στάση σας

Προσπαθήστε να καθίσετε, να σταθείτε ή να περπατήσετε ενώ έχετε τη σπονδυλική σας στήλη ίσια. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον πόνο στη σπονδυλική σας στήλη. Ελέγξτε τη στάση σας σε έναν μεγάλο καθρέφτη  στο σπίτι. Εάν έχετε την τάση να κάθεστε σε λάθος στάση στις συκέψεις, ζητήστε από έναν συνάδελφο να σας ενημερώσει.

Υποστηρίξτε την πλάτη σας

Αν η καρέκλα σας δεν προσφέρει αρκετή υποστήριξη, διπλώστε μια πετσέτα και βάλτε την ανάμεσα από τη μέση και την καρέκλα. Ένα μικρό μαξιλάρι μπορεί επίσης να σας βοηθήσει, ή μπορείτε να δοκιμάσετε ένα ειδικό μαξιλάρι οσφυϊκής υποστήριξης.

Κρατήστε τα πράγματα κοντά στα χέρια σας

Τοποθετήστε το γραφείο σας έτσι ώστε να μην χρειάζεται να τεντώνεστε για οτιδήποτε χρησιμοποιείτε συχνά. Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να κρατήσετε την πλάτη σας στην καρέκλα σας ενώ πληκτρολογείτε, να χρησιμοποιείτε το ποντίκι σας ή να μιλάτε στο τηλέφωνο, για παράδειγμα. Όταν πραγματοποιείτε μια κλήση, κρατήστε το τηλέφωνο στο αυτί σας (δηλαδή μην το στηρίζετε με τον ώμο) ή χρησιμοποιήστε ακουστικά.

Κρατήστε το επίπεδο των χεριών σας

Εάν πρέπει να πληκτρολογείτε πολύ, αφήστε τα χέρια σας να αιωρούνται πάνω και κοντά στο πληκτρολόγιο. Η ανάπαυση των καρπών σας στο γραφείο μπορεί να φέρει τα χέρια στη λάθος γωνία. Για να τα κρατήσετε στη σωστή θέση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μαξιλάρι που ονομάζεται στήριγμα καρπού πληκτρολογίου. Αλλά μην ρίχνετε το βάρος σας εκεί. Αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στους καρπούς σας.

Ρυθμίστε το ύψος της οθόνης

Αν πρέπει να κοιτάζετε χαμηλά για να εστιάζετε στην οθόνη του υπολογιστή σας, αυτό μπορεί να χειροτερέψει την κατάσταση του αυχένα ή τον πόνο στην πλάτη σας. Μετακινήστε την οθόνη σας έτσι ώστε η κορυφή της να βρίσκεται στο επίπεδο των ματιών σας. Το πληκτρολόγιο και το ποντίκι σας πρέπει να είναι λίγο κάτω από τον πήχη σας.

Αποφύγετε τις ώρες αιχμής

Το άγχος είναι σημαντικός παράγοντας για ένα άτομο που πάσχει από ΑΣ. Αν η καθημερινή σας μετακίνηση σας αγχώνει, ζητήστε ευέλικτες ώρες ώστε να μπορέσετε να πάτε νωρίτερα ή αργότερα στο γραφείο ή στη δουλειά. Εάν μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας μακριά από το γραφείο, δείτε εάν μπορείτε να εργαστείτε από το σπίτι μερικές ημέρες.

Αποθηκεύστε υγιεινά σνακ

Αυτό που τρώτε και πίνετε μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που αισθάνεστε. Για παράδειγμα, αμυλούχα τρόφιμα, όπως τσιπς, μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ΑΣ Διατηρήστε υγιεινά, χαμηλής περιεκτικότητας σε άμυλο σνακ, όπως τα καρύδια, στο συρτάρι γραφείου σας.. Αν έχετε ψυγείο στη δουλειά, αποθηκεύστε μερικά φρέσκα φρούτα ή λαχανικά.

Ασκηθείτε

Ασκηθείτε για μερικά λεπτά κάθε μέρα. Ακόμη και η κίνηση για λίγα λεπτά μπορεί να ξαλαφρώσει τις αρθρώσεις. Μπορείτε να κάνετε γρήγορες εκτάσεις απ' ευθείας στο γραφείο σας.

Βρείτε εργαλεία για να βοηθήσετε τον εαυτό σας

Θα περάσετε κάποιες ημέρες όπου ο πόνος ή τα άλλα συμπτώματά σας θα σας φαίνονται χειρότερα. Βρείτε τρόπους για να τα αντιμετωπίσετε τις στιγμές που υποφέρετε περισσότερο-, ό,τι λειτουργεί για σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσετε παχύτερα στυλό τα οποία είναι ευκολότερο να τα κρατάτε.

Βάλτε όρια

Να είστε ρεαλιστές για το τι μπορείτε να κάνετε, ώστε να μην  εξαντλήσετε τον εαυτό σας. Βρείτε την ισορροπία για τις δραστηριότητες της καθημερινότητάς σας, και φροντίστε να βάζετε σε πρόγραμμα τα πράγματα που αναβάλετε ώστε να νιώθετε ότι έχετε τον έλεγχο.