Οι καλοκαιρινές διακοπές τελείωσαν για τα καλά και τώρα τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο και τις υποχρεώσεις τους. Ως γονέας, θα έχετε ήδη τρέξει πολύ για να προετοιμάσετε το παιδί για τη νέα σχολική χρονιά και πιθανότατα θα έχετε και άλλα πράγματα να οργανώσετε.

Είναι και η υγεία ένα θέμα που πρέπει να «οργανώσετε». Φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα που μπορείτε να κάνετε για να προετοιμαστείτε για τον βήχα και τα κρυολογήματα που θα λογικά θα κολλήσουν. Αλλά υπάρχουν μερικές διαγνώσεις που μπορείτε να κάνετε για να εξασφαλίσετε ότι τα παιδιά σας επέστρεψαν στην τάξη πιο προετοιμασμένα.

Έχετε κάνει όλα τα εμβόλια που πρέπει;

Η επικοινωνία με τον παιδίατρο σας είναι ένας καλός τρόπος για να εντοπίσετε τι εμβολιασμούς πρέπει να κάνει το παιδί σας. Αν και μπορεί να είναι μια αποθαρρυντική εμπειρία για τα παιδιά, είναι ζωτικής σημασίας να προσπαθήσουμε να προστατέψουμε τα παιδιά σας από θανατηφόρους ιούς και ασθένειες. Ελέγξτε εάν υπάρχουν εμβολιασμοί που πρέπει να γίνουν φέτος.

Πηγαίνετε στον οφθαλμίατρο

Οι συνήθεις εκτιμήσεις της όρασης συνιστώνται σε μικρά παιδιά, καθώς το 80% της ύλης σε μια τάξη παρουσιάζεται οπτικά. Αυτό που βλέπει το παιδί σας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εξέλιξη και τα επιτεύγματά του. Το να μην βλέπεις σε μια τάξη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση και να επηρεάσει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Ελέγξτε την ακοή των παιδιών σας

Είναι σημαντικό να προσδιορίσετε τυχόν πιθανά προβλήματα ακοής από την αρχή της ανάπτυξης, δυστυχώς μπορούν να διαγνωσθούν για μήνες ή και χρόνια και να επηρεάσουν σοβαρά τις ικανότητες του παιδιού σας και την εμπιστοσύνη στο σχολείο - αν δεν μπορούν να ακούσουν τον δάσκαλο, για παράδειγμα.

Επενδύστε σε ποιοτικά παιδικά υποδήματα

Η αγορά καλών σχολικών παπουτσιών είναι επιτακτική ανάγκη για την καλή λειτουργ των ποδιών, επί του παρόντος αλλά και ενώ μεγαλώνουν. Αν δε φροντίζετε τα πόδια σε αυτήν την κρίσιμη ηλικία, τότε μπορεί να παρουσιαστούν μελλοντικά προβλήματα, όπως κακή στάση σώματος, πόνος στην πλάτη, και πλατυποδία.

Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας κοιμούνται αρκετά

Ο ύπνος είναι θεμέλιος λίθος για την ανάπτυξη του σώματος και του εγκεφάλου, καθώς και για το ανοσοποιητικό του σύστημα. Ανάλογα με την ηλικία ενός παιδιού, οι συνιστώμενες ώρες ύπνου ποικίλλουν - για παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών συνιστώνται 11 έως 13 ώρες ύπνου. Τα παιδιά ηλικίας πέντε έως 10 ετών χρειάζονται περίπου 10 έως 11 ώρες και για παιδιά ηλικίας 10 έως 17 ετών, περίπου εννέα ώρες ύπνου είναι αρκετές για το σώμα και το μυαλό ώστε να λειτουργούν πλήρως.

Φυσικά, με το νέο σχολικό έτος έρχονται και οι ιοί. Για να βοηθήσετε να διατηρήσετε το παιδί σας όσο το δυνατόν πιο υγιές, αναζητήστε συμβουλές σχετικά με τον τρόπο εντοπισμού και αντιμετώπισης συνηθισμένων κρυολογημάτων  ανεμοβλογιάς ή ό,τι άλλο χρειαστείτε.