Δεν χρειάζεται να αποφεύγεις το σχολείο ή τη δουλειά

Αν ανησυχείτε ότι μπορεί να μεταδώσετε την ιγμορίτιδα σε συμμαθητές ή συναδέλφους, χαλαρώστε. Δεν είναι μεταδοτική. Επιστρέψτε στις καθημερινές σας δραστηριότητες αν αισθάνεστε αρκετά καλά.

Μην μπείτε σε αεροπλάνο αν μπορείτε να το αποφύγετε

Εάν πετάξετε όταν έχετε ιγμορίτιδα, αυξάνετε τις πιθανότητές σας για πόνο στο αυτί και άλλες επιπλοκές. Αλλά αν πραγματικά πρέπει να ταξιδέψετε, χασμουρηθείτε και καταπιείτε κατά την απογείωση ή γείρτε το κεφάλι εμπρός πριν από την προσγείωση. Αυτό θα βοηθήσει στο να κρατήσετε καθαρά τα μέρη που συνδέουν τον λαιμό σας με τα αυτιά. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε αυτό: τσιμπήστε τα ρουθούνια σας, κλείστε το στόμα σας και φυσήξτε απαλά τη μύτη σας.

Επιλέξτε προσεκτικά τα φάρμακα

Πονάει ολόκληρο το κεφάλι σας; Η παρακεταμόλη ή η ιβουπροφαίνη μπορούν βελτιώσουν την κατάσταση. Τα αποσυμφορητικά ρινικά σπρέι μπορούν να ξεβουλώσουν τη μύτη σας, αλλά μην τα χρησιμοποιήσετε για περισσότερο από μερικές ημέρες. Με τον καιρό μπορούν να κάνουν τα συμπτώματά σας χειρότερα.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Πίνετε πολλά υγρά κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ιγμορίτιδας. Κάτι ζεστό όπως το τσάι με βότανα είναι καλή επιλογή. Οι μελέτες δείχνουν ότι μια κούπα που βράζει δεν είναι μόνο παρηγορητικά. Τα ζεστά υγρά μπορούν να βοηθήσουν να διασπαστεί η βλέννα στη μύτη σας.

Μην πίνετε αλκοόλ

Χρειάζεστε άφθονα υγρά, αλλά πρέπει να αποφεύγετε κοκτέιλ, κρασί και μπύρα. Παρόλο που το ποτό είναι υγρό, θα σας κάνει να αφυδατωθείτε. Μπορεί επίσης να προκαλέσει πρήξιμο στα ιγμόρεια σας και την επένδυση της μύτης σας, γεγονός που κάνει τα συμπτώματά σας χειρότερα.

Χρησιμοποιήστε θερμές κομπρέσες

Η ζεστή κομπρέσα μπορεί να ανακουφίσει την πίεση των ιγμορίων, να ανοίξει τα τη μύτη σας και να μειώσει τον πόνο. Κρατήστε μια υγρή πετσέτα στο πρόσωπό σας ή αναπνεύστε τον ατμό από ένα πανί. Ένα ζεστό ντους θα βοηθήσει να «σπάσει» η βλέννα.

Χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα

Η δροσερή ομίχλη μπορεί να σας κάνει να νιώσετε λιγότερο μπουκωμένος, αλλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το νερό είναι καθαρό. Αδειάστε την υποδοχή νερού κάθε μέρα και ξεπλύνετε πριν την ξαναγεμίσετε. Μια φορά την εβδομάδα θα πρέπει να το καθαρίσετε με αραιωμένη χλωρίνη ή ξίδι για να αποφύγετε τη μούχλα και τα βακτήρια.

Μην βιαστείτε να επιστρέψετε στην πισίνα

Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι μικτά, αλλά φαίνεται ότι το χλώριο στις πισίνες μπορεί να ερεθίσει τα περάσματα της μύτης σας. Εάν αισθάνεστε αρκετά καλά για να ασκηθείτε και θέλετε να κολυμπήσετε, χρησιμοποιήστε κλιπ μύτης.

Ξεπλύνετε τα ρουθούνια σας

Λέγεται "ρινική πλύση". Καθαρίζετε το εσωτερικό της μύτης σας με ένα αποστειρωμένο διάλυμα. Μπορείτε να βρείτε φιάλες συμπίεσης που πωλούνται ειδικά για το σκοπό αυτό ή μπορείτε να χρησιμοποιήστε ένα δοχείο ρινικού καθαρισμού (neti pot). Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε αποσταγμένο ή αποστειρωμένο νερό ή βραστό νερό σε θερμοκρασία δωματίου.

Μην αναπνέετε έντονες μυρωδιές

Ο στόχος σας είναι να μαλακώσετε τα ιγμόρειά σας και να μην τα «φουσκώνετε». Αποφύγετε λοιπόν τα μέρη που έχουν καπνό από τσιγάρα και παραμείνετε στο σπίτι όταν τα επίπεδα ρύπανσης της ατμόσφαιρας είναι υψηλά. Εάν είσαι καπνιστής, σταματήστε η ελαττώστε το. Η συνήθεια του καπνού θα προκαλέσει άλλον ένα κύκλο ιγμορίτιδας.

Γυμναστείτε όσο πρέπει

Είναι καλό να γυμναστείτε αν αισθάνεστε ότι το θέλετε πολύ, αλλά λάβετε επιπλέον προφυλάξεις. Η ιγμορίτιδα μπορεί να προκαλέσει ζάλη και προβλήματα συντονισμού, οπότε μην σηκώνετε βάρη μέχρι να βελτιωθούν τα συμπτώματά σας. Αν νιώθετε πίεση στο στήθος σας, καθήστε μέχρι να νιώσετε καλύτερα. Όταν αντιμετωπίζετε προβλήματα με την αναπνοή, αυτό μπορεί να επιβαρύνει υπερβολικά την καρδιά σας.