Φάρμακα

Διάφοροι τύποι φαρμάκων μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα του οργανισμού μας να καταπολεμήσει λοιμώξεις. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα φάρμακα για τη χημειοθεραπεία μπορούν επίσης να μειώσουν την ανοσία, λέει ο Mayer, όπως και τα στεροειδή, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία φλεγμονής που προκαλείται από αρθρίτιδα και άλλες καταστάσεις.

Ρωτήστε λοιπόν τον γιατρό σας για τις διαθέσιμες επιλογές φαρμάκων. Και συζητήστε πώς να αντιμετωπίσετε ή να μετριάσετε τις ανεπιθύμητες ενέργειες που επηρεάζουν το ανοσοποιητικό εάν δεν υπάρχουν διαθέσιμες ασφαλείς, αποτελεσματικές εναλλακτικές.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Συγκεκριμένα, το κάπνισμα μπορεί να μειώσει την ικανότητά σας να καταπολεμήσετε ασθένειες που επηρεάζουν τους πνεύμονες, όπως η COVID-19.

«Επηρεάζει την ικανότητα του αεραγωγού σας να καθαρίσει τη λοίμωξη», λέει η Δρ. Shira Doron, ιατρός ειδική στις μολυσματικές ασθενειες και επιδημιολόγος του Tufts της Βοστώνης. Παρόλο που δεν είναι ακόμα σαφές γιατί οι άνδρες φαίνεται να είναι πιο ευάλωτοι στη μόλυνση από  COVID-19 από τις γυναίκες, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι το κάπνισμα θα μπορούσε να είναι ένας παράγοντας, καθώς οι άνδρες είναι πιο πιθανό να είναι καπνιστές, λέει η Doron.

Στρες

Με το να είστε συνεχώς σε κατάσταση πάλης-φυγής επιβαρύνετε τον οργανισμός σας. Το στρες γίνεται αισθητό με πολλούς τρόπους, από την αυξημένη αρτηριακή πίεση έως τους πονοκεφάλους. Η υπερβολική πίεση λόγω φόρτου εργασίας μπορεί ακόμη και να αυξήσει τις πιθανότητες αρρωστήσετε.

«Το άγχος είναι καθοριστικός παράγοντας αποδυνάμωσης του ανοσοποιητικού συστήματος», τονίζει ο Topham. Το άγχος μπορεί όχι μόνο να αυξήσει την ευπάθειά σας σε λοίμωξη, αλλά μπορεί να αυξήσει τον χρόνο ανάρρωσης. Παρόλο που δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγετε το στρες, μπορείτε να το διαχειριστείτε κάνοντας διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας ή να δοκιμάσετε τα πάντα, από αναπνευστικές ασκήσεις και διαλογισμό έως γιόγκα.

Προβλήματα ύπνου

Ο πολύ λίγος ύπνος ή ο ύπνος κακής ποιότητας που σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας  μπορεί επίσης να εξασθενήσει την άμυνα του οργανισμού σας.

Περίπου 1 στους 3 ενήλικες δεν κοιμούνται καν επτά ώρες την ημέρα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.  Άλλοι πάσχουν από διαταραχές όπως η υπνική άπνοια και δεν κάνουν ξεκούραστο ύπνο- ακόμη κι αν κοιμηθούν πολλές ώρες.

Απομόνωση

Η κοινωνική αποστασιοποίηση μπορεί να δυσκολέψει την επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο, ευαίσθητο σε ψυχικά νοσήματα, κατάθλιψη.

Επιπλέον, η κοινωνική απομόνωση έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει το άγχος σε ζώα και ανθρώπους, που συνδέεται άμεσα με μειωμένη ανοσοαπόκριση.

Κακή διατροφή

Η παραδοσιακή δυτική διατροφή - πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και τροποποιημένα τρόφιμα - δεν είναι υπόδειγμα διατροφής. Όχι μόνο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για ασθένειες όπως καρδιακές παθήσεις, αλλά μπορεί επίσης να εμποδίσει την ικανότητα του οργανισμού σας να καταπολεμά τις ασθένειες.

Καθιστική ζωή

Συγχωρείστε επειδή επιτρέψατε στον εαυτό σας να βουλιάξει στον καναπέ και να περιηγηθείτε ατελείωτα στα δελτίο ειδήσεων εν μέσω μιας πανδημίας. Αλλά η αδράνεια και η παχυσαρκία συνδέονται κατά κόρον με τη μειωμένη ανοσία.

«Η καθιστική ζωή και η απουσία άσκησης οδηγούν σε λιγότερο αποτελεσματική καρδιακή λειτουργία», λέει ο Topham. Και σημειώνει ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο COVID-19 έχει προκαλέσει καρδιαγγειακή βλάβη που μπορεί να οδηγήσει σε μια μορφή καρδιακής ανεπάρκειας η οποία αποδείχθηκε θανατηφόρα σε ορισμένα άτομα που είχαν τον ιό. Η παχυσαρκία μπορεί επίσης να συμβάλει σε καρδιακά προβλήματα και ανοσοκαταστολή, καθιστώντας τον οργανισμό λιγότερο ικανό να καταπολεμήσει τις ιογενείς λοιμώξεις.