Το σώμα μας αποτελείται κατά 60% από νερό, αλλά σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να κατακρατήσει περισσότερο. Αυτό συμβαίνει για αρκετούς λόγους, και προκαλεί ενοχλητικά συμπτώματα όπως πρήξιμο. Οι περισσότεροι λόγοι που συμβαίνει κατακράτηση δεν είναι πολύ σοβαροί, αλλά υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις.

Κακή διατροφή

Η κακή διατροφή που περιέχει πολύ αλάτι - δηλαδή μια διατροφή που περιέχει πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα και fast food - προκαλεί κατακράτηση υγρών. Ακόμα χειρότερα, οι απλοί υδατάνθρακες αυτών των τροφών προκαλούν μεγαλύτερη έκκριση ινσουλίνης, που με την σειρά της κάνει τα νεφρά να απορροφούν περισσότερο αλάτι, κάνοντας την κατακράτηση πιο σοβαρή.

Περίοδος

Πολλές γυναίκες παρατηρούν κατακράτηση υγρών τις δύο εβδομάδες πριν τους έρθει περίοδος. Είναι ορμονικό θέμα, και εξαφανίζεται μόλις τελειώσει η περίοδος. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε εκείνη την στιγμή είναι να πίνετε λίγο παραπάνω νερό.

Ορμονική αντισύλληψη

Πολλά αντισυλληπτικά - που πολλές γυναίκες λαμβάνουν για να έχουν σταθερή περίοδο - έχουν την κατακράτηση υγρών ως παρενέργεια. Ξανά, είναι παροδικό και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Εγκυμοσύνη

Από τα πιο συχνά και αρκετά ενοχλητικά πράγματα που θα βιώσει μια έγκυος γυναίκα είναι αυτό το πρήξιμο. Το σώμα κατακρατά νερό για να μπορέσει να αυξήσει την μάζα του, όσο το έμβρυο μεγαλώνει και χρειάζεται περισσότερο χώρο.

Περιεμμηνόπαυση

Τα επίπεδα των ορμονών... "τρελαίνονται" λιγάκι πριν την εμμηνόπαυση, και αυτό μπορεί να γίνει ακόμα πιο έντονο αν και παλιότερα, κατά την περίοδο, η κατακράτηση νερού συνέβαινε.

Μεγάλες πτήσεις

Στις εποχές του κορωνοϊού, αυτό το σύμπτωμα μάλλον θα κάνουμε καιρό να το δούμε, αλλά η αλήθεια είναι πως όταν το σώμα δεν κινείται για πολλή ώρα, θα αρχίσει να κατακρατά νερό. Άλλωστε, το σώμα χρειάζεται κίνηση για να δουλεύει σωστά. Δύο συμβουλές: την επόμενη φορά που θα πετάξετε είναι να κλείσετε θέση στον διάδρομο, ώστε να έχετε λίγο επιπλέον χώρο να τεντώσετε τα πόδια σας, και όταν περνάει το καροτσάκι με τα αναψυκτικά, αντί για καφέ ή κρασί, να πιείτε έναν χυμό πορτοκάλι. Η βιταμίνη C πάντα βοηθάει.

Προβλήματα στα νεφρά

Τα νεφρά φιλτράρουν το αίμα μας, κρατώντας τις ουσίες (υγρά και μέταλλα) που πρέπει να πεταχτούν και στέλνοντας πίσω οτιδήποτε ωφέλιμο. Συνεπώς, αν τα νεφρά δεν λειτουργούν σωστά, θα υπάρξει κατακράτηση υγρών. Αυτό είναι ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα, και αν συνοδεύεται από συμπτώματα όπως η αναιμία, η συχνοουρία, τα προβλήματα στον ύπνο, οι πονοκέφαλοι και οι κράμπες στους μυς, πρέπει να μιλήσετε άμεσα με τον γιατρό σας.

Προβλήματα με τον θυρεοειδή

Ο θυρεοειδής παίζει σημαντικό ρόλο στα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού και στη διαχείρισή τους. Συνεπώς, αν υπάρχουν προβλήματα με αυτόν, ειδικά αν μιλάμε για υποθυρεοειδισμό, η κατακράτηση υγρών είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Σίγουρα όμως είναι το μικρότερο πρόβλημα που προκαλεί ένας προβληματικός θυρεοειδής - μιλήστε άμεσα με τον γιατρό σας.

Αλλαγές στη θερμοκρασία

Το σώμα μας όντως πρήζεται το καλοκαίρι. Είναι φυσιολογικό, και μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε με το να πίνουμε αρκετό κρύο νερό, και διουρητικό τσάι. Μια καλή ιδέα είναι να εναλλάσσουμε κρύο και ζεστό νερό στο ντους, καθώς βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία.

Αν η κατακράτηση υγρών διαρκεί περισσότερο από δύο εβδομάδες και δεν φαίνεται να υποχωρεί, ίσως να έπρεπε να δείτε γιατρό. Ειδικά αν συνοδεύεται από συμπτώματα όπως πόνο και κοκκινίλες στο δέρμα, καλό θα ήταν να κλείσετε άμεσα ένα ραντεβού.