Οι άνθρωποι που έχουν καλή ψυχική υγεία έρχονται αντιμέτωποι με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές τους. Έχουν βρει τρόπους αντιμετώπισης του άγχους και των προβλημάτων, που αποτελούν φυσιολογικό μέρος της ζωής. Αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους και έχουν υγιείς σχέσεις.

Ωστόσο, πολλά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή σας μπορούν να διαταράξουν τη συναισθηματική σας υγεία. Αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε έντονα συναισθήματα θλίψης, άγχους και στρες. Ακόμη και οι καλές ή επιθυμητές αλλαγές μπορούν να είναι τόσο αγχωτικές όσο και οι ανεπιθύμητες. Αυτά τα πράγματα περιλαμβάνουν:

-απόλυση

-το παιδί σας φεύγει ή επιστρέφει σπίτι

-ο θάνατος ενός αγαπημένου

-διαζύγιο ή γάμος

-ασθένεια ή τραυματισμός

-προαγωγή

-οικονομικά θέματα

-μετακόμιση

-ο ερχομός ενός μωρού

Το σώμα σας ανταποκρίνεται στον τρόπο σκέψης, αίσθησης και δράσης. Αυτός είναι ένας τύπος "σύνδεσης μυαλού / σώματος". Όταν είστε αγχωμένος, ανήσυχος ή αναστατωμένος, το σώμα σας αντιδρά με τρόπο που θα μπορούσε να σας πει ότι κάτι δεν είναι πάει καλά. Για παράδειγμα, μπορεί να αναπτύξετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή έλκος στομάχου μετά από ένα ιδιαίτερα αγχωτικό συμβάν, όπως ο θάνατος ενός αγαπημένου.

Πώς θα το βελτιώσετε

Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τη συναισθηματική υγεία σας. Αρχικά, προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά σας και να καταλάβετε γιατί τα έχετε. Η ταξινόμηση των αιτιών της θλίψης και του άγχους στη ζωή σας μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την συναισθηματική υγεία σας. Παρακάτω υπάρχουν μερικές άλλες χρήσιμες συμβουλές.

Εκφράστε τα συναισθήματά σας με τους κατάλληλους τρόπους

Εάν τα συναισθήματα  της θλίψης ή του άγχους προκαλούν σωματικά προβλήματα, όσο κρατάτε αυτά τα συναισθήματα μέσα σας αυτό μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε χειρότερα. Οι αγαπημένοι σας πρέπει να ξέρουν πότε κάτι σας ενοχλεί. Ωστόσο, να έχετε κατά νου ότι η οικογένειά σας και οι φίλοι σας μπορεί να μην είναι πάντα σε θέση να σας βοηθήσουν να ασχοληθείτε με τα συναισθήματά σας με τον κατάλληλο τρόπο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ζητήστε βοήθεια από κάποιον τρίτο. Δοκιμάστε να ζητήσετε συμβουλές και υποστήριξη από τον οικογενειακό σας γιατρό, έναν ψυχοθεραπευτή ή, εάν το προτιμάτε και σας κάνει να νιώθετε καλύτερα, έναν θρησκευτικό σύμβουλο για να βελτιώσετε τη συναισθηματική υγεία σας.

Ζήστε μια ισορροπημένη ζωή

Εστιάστε στα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες στη ζωή σας. Προσπαθήστε να μην σας γίνονται έμμονη ιδέα τα προβλήματα στην εργασία, το σχολείο ή το σπίτι που οδηγούν σε αρνητικά συναισθήματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να προσποιείστε ότι είστε ευτυχισμένοι όταν αισθάνεστε άγχος, ανησυχία ή αναστάτωση. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα, αλλά προσπαθήστε να εστιάσετε στα θετικά πράγματα στη ζωή σας. Όπως το αγαπημένο σας κόμικ, μια σειρά ή ένα βιβλίο που σας φτιάχνει τη διάθεση. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι η θετική προοπτική μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής σας και να δώσει μια καλή ώθηση στην υγεία σας. Μπορεί επίσης να χρειαστεί να βρείτε τρόπους για να αφήσετε πίσω μερικά πράγματα στη ζωή σας που σας κάνουν να νιώθετε άγχος. Βρείτε χρόνο για τα πράγματα που σας αρέσουν.

Αποκτήστε σθένος

Τα άτομα με σθένος είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν το άγχος. Η αντοχή χτίζεται και μπορεί να ενισχυθεί με διαφορετικές στρατηγικές. Αυτές περιλαμβάνουν την κοινωνική υποστήριξη, τη διατήρηση μιας θετικής άποψης για τον εαυτό σας, την αποδοχή της αλλαγής και τη διατήρηση καλής προοπτικής. Ένας σύμβουλος ή θεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε αυτό το στόχο με τη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT). Ρωτήστε τον γιατρό σας εάν αυτή είναι μια καλή ιδέα για εσάς.

Χαλαρώστε το μυαλό και το σώμα σας

Οι μέθοδοι χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός, η ακρόαση μουσικής, η παρακολούθηση κομματιών με εικόνες με καθοδηγούμενη απεικόνιση, η γιόγκα και το Τάι Τσι είναι χρήσιμοι τρόποι για να φέρνετε τα συναισθήματά σας σε ισορροπία. Δωρεάν εικονογραφημένα βίντεο είναι επίσης διαθέσιμα στο YouTube.

Ο διαλογισμός είναι μια μορφή καθοδηγούμενης σκέψης. Μπορεί να πάρει πολλές μορφές. Για παράδειγμα, μπορείτε τον ασκήσετε σε συνδυασμό με διατάσεις και βαθιές αναπνοές. Ρωτήστε τον οικογενειακό γιατρό σας για συμβουλές σχετικά με τις μεθόδους χαλάρωσης.

Να προσέχετε τον εαυτό σας

Για να έχετε καλή συναισθηματική υγεία, είναι σημαντικό να φροντίζετε το σώμα σας με μια τακτική ρουτίνα, όπως το να τρώτε υγιεινά γεύματα, να κοιμάστε αρκετά και να ασκείτε για να ανακουφίσετε την ένταση. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής και μην κολλάτε με ναρκωτικά ή αλκοόλ.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Η κακή συναισθηματική υγεία μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματός σας. Αυτό πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες για κρυολογήματα και άλλες λοιμώξεις κατά τη διάρκεια συναισθηματικά δύσκολων περιόδων. Επίσης, όταν αισθάνεστε αγχωμένος, ανήσυχος ή αναστατωμένος, μπορεί να μην φροντίζετε την υγεία σας όπως πρέπει. Μπορεί να μην έχετε όρεξη να ασκηθείτε, να τρώτε θρεπτικά τρόφιμα ή να παίρνετε φάρμακα που συνταγογραφεί ο γιατρός σας. Μπορείτε να το παρακάνετε με αυτά που δεν πρέπει. Άλλα συμπτώματα κακής συναισθηματικής υγείας περιλαμβάνουν:

-πόνο στην πλάτη

-αλλαγή όρεξης

-πόνο στο στήθος

-δυσκοιλιότητα ή διάρροια

-ξηροστομία

-υπερβολική κόπωση

-πόνοι

-πονοκέφαλοι

-υψηλή πίεση του αίματος

-αϋπνία (πρόβλημα στον ύπνο)

-αφηρημάδα

-αίσθημα παλμών (η αίσθηση ότι η καρδιά σας αγωνίζεται)

-σεξουαλικά προβλήματα

-δυσκολία στην αναπνοή

-εφίδρωση

-στομαχικές διαταραχές

-απώλεια βάρους και το αντίστροφο

Γιατί χρειάζεται ο γιατρός μου να είναι ενημερωμένος για τα συναισθήματά μου;

Μπορεί να μην είστε συνηθισμένοι να μιλάτε στο γιατρό σας για τα συναισθήματα ή τα προβλήματά σας στην προσωπική σας ζωή. Αλλά θυμηθείτε, αυτός δεν μπορεί πάντα να ξέρει αν αισθάνεστε αγχωμένος, ανήσυχος ή αναστατωμένος απλά κοιτάζοντάς σας. Είναι σημαντικό να είστε ειλικρινείς με τον γιατρό σας εάν έχετε αυτά τα συναισθήματα.

Κατ 'αρχάς, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι άλλα προβλήματα υγείας δεν προκαλούν τα σωματικά σας συμπτώματα. Εάν τα συμπτώματά σας δεν προκαλούνται από άλλα προβλήματα υγείας, μπορείτε εσείς και ο γιατρός σας να αντιμετωπίσετε τις συναισθηματικές αιτίες των συμπτωμάτων σας. Ο γιατρός σας μπορεί να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης των φυσικών συμπτωμάτων ενώ εργάζεστε μαζί για να βελτιώσετε τη συναισθηματική σας υγεία.

Πότε να δείτε έναν γιατρό

Εάν τα αρνητικά συναισθήματά σας δεν απομακρύνονται και είναι τόσο δυνατά ώστε να σας εμποδίζουν να απολαμβάνετε τη ζωή, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εσάς να μιλήσετε με τον γιατρό σας. Μπορεί να έχετε αυτό που αποκαλούν οι γιατροί "μεγάλη κατάθλιψη." Η κατάθλιψη είναι ιατρική ασθένεια που μπορεί να αντιμετωπιστεί με εξατομικευμένη συμβουλευτική, φάρμακα ή και τα δύο.

Τι να ρωτήσετε τον γιατρό σας

-Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω καλύτερα το άγχος;

-Τα προβλήματα υγείας μου προκαλούν το άγχος μου ή το άγχος προκαλεί τα προβλήματα υγείας μου;

-Δεν νομίζω ότι έχω άγχος, αλλά το σώμα μου λέει ότι είμαι αγχωμένος;

-Τα πάντα στη ζωή μου πάνε καλά. Γιατί δεν είμαι ευτυχισμένος;