Ενώ η κατάθλιψη, το άγχος, οι πάρα πολλές τεκίλες και οι μεταβολές στο κλίμα μπορεί να οδηγήσουν σε κακή πρωινή διάθεση, όπως εξηγεί η νευροεπιστήμονας Penelope A. Lewis  η κακή σας διάθεση είναι πολύ πιθανό να αποδοθεί στον στέρηση ύπνου - και οι συνέπειες μπορεί να είναι αρκετές.

«Ο τρόπος που αντιμετωπίζετε τον κόσμο αλλάζει όταν είστε κουρασμένη», λέει η Lewis. «Οι άνθρωποι δυσκολεύονται να μαντέψουν από πού προέρχονται οι μυρωδιές και είναι λιγότερο πιθανό να καταλάβουν την ξινή γεύση. Υπάρχουν επίσης κάποια προβλήματα με την ακοή και την όραση.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι η κούραση μπορεί να μας οδηγήσει να δούμε τον κόσμο αρνητικά. Είναι πιο πιθανό να εκλάβουμε τις ουδέτερες εκφράσεις του προσώπου ως αρνητικές και είναι λιγότερο πιθανό να εκτιμήσουμε το χιούμορ. Δεν είναι ξεκάθαρο γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά ένα σύνολο μελετών υποδηλώνει ότι η συγκεκριμένη περιοχή του μετωπιαίου λοβού που συνήθως φιλτράρει τα αρνητικά συναισθήματα επηρεάζεται από την έλλειψη ύπνου ».

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες του τρόπου ζωής που θα μπορούσαν να επηρεάσουν δραματικά τον ύπνο σας και να σας κάνουν να ξυπνάτε με κακή διάθεση. Η διάθεση σας είναι πολύ πιθανό να αλλάξει αν ακολουθήσετε αυτές τις συμβουλές.

Τρώτε σωστά; Κοιμάστε σωστά                                                    

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι αυτό που θα φάτε το βράδυ δεν θα έχει μόνο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο κοιμάστε, αλλά και στο πώς αισθάνεστε την επόμενη ημέρα. Η κακή πρωινή διάθεση μπορεί να σχετίζεται με τη διατροφή και να προκαλείται από τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Η κατανάλωση οποιουδήποτε πολύ ζαχαρούχου φαγητού όπως η σοκολάτα, τα μπισκότα, η ζεστή σοκολάτα, το αλκοόλ ή τα τρόφιμα με υδατάνθρακες όπως το ψωμί, η πίτσα, τα τσιπς και τα ζυμαρικά θα ανεβάσουν το σάκχαρο στο αίμα σας, το οποίο μπορεί να πέσει κατά τη διάρκεια της νύχτας. «Αυτό θα σας κάνει να αισθάνεστε εξαντλημένοι και χωρίς κίνητρο», λέει η Lewis.

Η γαλοπούλα είναι καλή επιλογή για δείπνο, καθώς περιέχει τρυπτοφάνη, ένα βασικό αμυνοξύ το οποίο βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, της χημικής ουσίας του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη ρύθμιση της διάθεσης. Καλό είναι να την λαμβάνετε μέσω της διατροφής.

Διατηρήστε φυσιολογικά τα επίπεδα μαγνησίου σας

Σύμφωνα με τον Lewis,η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια μαγνησίου, ένα βασικό μεταλλικό άλας που εξαντλείται εύκολα από το στρες.

«Το μαγνήσιο υπάρχει σε όλα τα σκούρα πράσινα λαχανικά –απλώς φάτε μία σαλάτα με σπανάκι» λέει η Lewis.

Προσέξτε το συκώτι σας

Στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, το συκώτι είναι το όργανο του θυμού. Έτσι εάν πίνετε το βράδυ αλκοόλ, επηρεάζετε την ικανότητα του συκωτιού να αποτοξινώνει το σώμα, και η ποιότητα του ύπνου σας δεν θα είναι η βέλτιστη.

«Η βιταμίνη C βοηθά τη διαδικασία αποτοξίνωσης του ήπατος.

Μην παραλείπετε το πρωινό

Πάντα ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα πλούσιο πρωινό. Η Lewis λέει ότι η κατανάλωση πρωινού λίγο αφού σηκωθείτε μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό τη διάθεσή σας.

Θυμηθείτε να αποφύγετε τους τροποποιημένους υδατάνθρακες, όπως τα κρουασάν, τα muffins και τα δημητριακά, τα οποία θα σας ανεβάσουν το σάκχαρο, οδηγώντας σας σε χαμηλή ενέργεια και χαμηλή διάθεση.

Προτιμήστε την πρωτεΐνη. Επιλέξτε την ομελέτα, το μούσλι με γιαούρτι, το αβοκάντο, τα αυγά, το βούτυρο από καρύδια ή έστω ένα τοστ με ψωμί ολικής..