Φυσικές λύσεις;

Ορισμένες φυσικές θεραπείες μπορεί να ανακουφίσουν κάποια συμπτώματα. Άλλα έχουν μικρή επίδραση.

Συμπεριφορική θεραπεία

Μπορείτε να συνεργαστείτε με έναν θεραπευτή για να βρείτε στρατηγικές που ταιριάζουν καλύτερα σε εσάς. Ίσως σας προτείνει να:

Δημιουργήσετε μια ρουτίνα

Μάθετε να οργανώνεστε

Διαχειρίζεστε τους περισπασμούς

Θέστε στόχους για τον εαυτό σας

Προγραμματισμός γευμάτων

Η χρήση φρέσκων, υγιεινών συστατικών με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι μπορεί να διευκολύνει τη διαχείριση των συμπτωμάτων σας. Όταν μαγειρεύετε στο σπίτι, γνωρίζετε ακριβώς τι υπάρχει στο πιάτο σας.

Άσκηση

Η άσκηση δεν είναι καλή μόνο για την υγεία σας, αλλά την αγαπά επίσης και ο εγκέφαλός σας. Μια μελέτη έδειξε ότι 45 λεπτά μέτριας έως έντονης άσκησης 3 ημέρες την εβδομάδα για 10 εβδομάδες βελτίωσε δραματικά τα συμπτώματα ΔΕΠΥ. Μιλήστε με τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε.

Καφεΐνη

Η καφεΐνη μπορεί να είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για τη ΔΕΠΥ. Η έρευνα λέει ότι βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωσή σας. Θα γνωρίζετε ότι μπορείτε να τη βρείτε  στον καφέ, τα αναψυκτικά και το τσάι. Μπορείτε επίσης να τη βρείτε σε ορισμένα φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή για πόνο και κρυολόγημα. Λάβετε υπόψη ότι λίγη καφεΐνη σας βοηθά. Η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί στην πραγματικότητα να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Συμπληρώματα και βιταμίνες – αμφιλεγόμενη η αποτελεσματικότητά τους

Τα συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι καλά για την καρδιά σας. Αλλά τα οφέλη για τα συμπτώματα ΔΕΠΥ είναι σχετικά μέτρια. Το ίδιο ισχύει για τον ψευδάργυρο, το σίδηρο, τη μελατονίνη και το μαγνήσιο.

Φυτικά φάρμακα

Μελέτες δείχνουν ότι ορισμένα φυτικά φάρμακα, όπως το ginseng, το ningdong και το bacopa, μπορεί να βοηθήσουν στα συμπτώματα της ΔΕΠΥ. Χρειάζεται όμως περισσότερη έρευνα για να μάθετε πόσα πρέπει να πάρετε και πώς μπορεί να αλληλεπιδράσουν με τα φάρμακά σας. Συζητήστε με τον γιατρό σας προτού προχωρήσετε στη φυτική οδό.

Δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες: Αιθέρια έλαια

Μελέτες για λεβάντα, βέτιβερ και δεντρολίβανο υπαινίσσονται ότι ορισμένα αιθέρια έλαια μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση του ύπνου και της εστίασης - δύο πράγματα που είναι ζωτικής σημασίας για τα άτομα με ΔΕΠΥ. Χρειάζεται όμως περισσότερη έρευνα. Συζητήστε με τον γιατρό σας πριν χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε αιθέρια έλαια.

Δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες: Βιοανάδραση

Αυτή η πρακτική επιτρέπει στους γιατρούς να βλέπουν και να καταγράφουν τα κύματα του εγκεφάλου σας για να συγκρίνουν πόσο ενεργά είναι ορισμένα μέρη του εγκεφάλου σας. Επειδή η ΔΕΠΥ είναι μια διαταραχή με βάση τον εγκέφαλο, είναι δυνατή η χρήση αυτών των πληροφοριών για την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Αλλά δεν έχει γίνει αρκετή έρευνα για να γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι η βιοανάδραση βοηθά. Συζητήστε με τον γιατρό σας για αυτό.

Δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες: Εκπαίδευση αισθητηριακής ολοκλήρωσης

Είναι δυνατό να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας να αντιδρά θετικά με πολλά αισθητήρια μηνύματα ταυτόχρονα, όπως η ακοή, η όραση, η μυρωδιά, η γεύση και η αφή. Αυτό θα μπορούσε να διευκολύνει τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ. Χρειάζεται όμως περισσότερη έρευνα.

Δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες: Διαδραστική εκπαίδευση μετρονόμων

Με αυτό, κάνετε μια σειρά ασκήσεων σε ένα ρυθμό που παρέχεται από έναν υπολογιστή, όπως ένας μετρονόμος σηματοδοτεί χρόνο για μουσικούς. Μπορεί να βοηθήσει με ένα σωρό εγκεφαλικά και σωματικά προβλήματα, αλλά μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις της στην ΔΕΠΥ δεν μας λένε αν λειτουργεί ή όχι.