Ακόμα και αν προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο υγιείς γίνεται, μερικές φορές δεν είναι αρκετό. Πολλές φορές, η καθημερινότητα δεν μας επιτρέπει να φροντίσουμε τον εαυτό μας ικανοποιητικά, με αποτέλεσμα τα σημάδια να γίνονται ορατά πάνω μας. Και αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα "καμπανάκια" που χτυπά ο οργανισμός μας για να μας πει ότι χρειάζεται καλύτερη διατροφή, λιγότερο στρες και περισσότερο ύπνο.

Πού είναι το μυαλό μου;

Ακόμα και μετά από μια νύχτα που κοιμηθήκαμε οκτώ ώρες, το πρωί νιώθουμε τον εγκέφαλό μας σαν να είναι... σκοτεινιασμένος. Εκείνου του είδους το μπέρδεμα που φεύγεις για την δουλειά και απορείς αν έκλεισες τα φώτα. Δεν φταίνε μόνο τα χρόνια που περνούν για αυτό το πρόβλημα. Πολλές φορές, το να ξεχνάμε πράγματα είναι σημάδι κακού ύπνου και στρες. Ένα αιματολογικό τεστ για να τσεκάρετε τα επίπεδα σημαντικών ορμονών θα σας πει περισσότερα, αλλά μην παραμελείτε και τον σωστό ύπνο.

Καμία όρεξη για σεξ

Στρες, στρες και ακόμα περισσότερο στρες μπορεί να είναι ο υπαίτιος. Ή κατάθλιψη. Το ορμονικό τεστ μπορεί να σας προσφέρει πολλές απαντήσεις πάνω σε αυτό, όπως και μια επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο. Μην ντρέπεστε να μιλήσετε για τέτοια θέματα, ούτε σε γιατρό, ούτε σε ψυχολόγο: Το σεξ είναι κάτι ανθρώπινο, καθημερινό και φυσιολογικό. Η μηδενική όρεξη για σεξ από το πουθενά, από την άλλη, είναι κάτι αφύσικο.

Πολύ στρες

Όποιος και αν είναι ο παράγοντας που επηρεάζει το στρες μας αυτή τη στιγμή (δουλειά, σχέσεις, λεφτά, ένα ωραίο και αφόρητο combo όλων αυτών, ίσως), πρέπει να θυμόμαστε πως αυτό δεν είναι απλά στο μυαλό μας, δεν είναι κάτι που "θα περάσει", και μπορεί να επηρεάσει πάρα πολύ αρνητικά την σωματική μας υγεία. Όταν ένας άνθρωπος ζει χρόνιο στρες, οι φλεγμονές στο σώμα πολλαπλασιάζονται. Συνεπώς, μιλήστε με έναν ειδικό για να βρείτε την πηγή του στρες σας, αλλά και για να συζητήσετε για πιθανές λύσεις.

Πολλή νύστα

Ακόμα και αν κοιμόμαστε αρκετά, θέλουμε να κοιμηθούμε και άλλο. Αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα άγχους, αλλά και διατροφής. Αν η διατροφή μας δεν μάς παρέχει αρκετή ενέργεια (ή ποιοτική ενέργεια, και αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο), θα νιώθουμε νυσταγμένοι και αδύναμοι μέσα στην ημέρα. Ένα άλλο πρόβλημα που πολλοί μπορεί να παραβλέπουμε είναι να υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον ύπνο που ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει, όπως άπνοια.

Μυϊκοί σπασμοί στα πόδια και φαγούρα στα άκρα

Οι σπασμοί σχετίζονται με την καθιστική ζωή, την έλλειψη άσκησης αλλά και την κακή διατροφή, όπως και οι φαγούρες στα άκρα που είναι συχνές. Στην πρώτη περίπτωση, πιθανότατα οφείλεται σε έλλειψη μαγνησίου, ενώ στην δεύτερη σε έλλειψη βιταμίνης Β12. Χρειάζεται να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή για να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Σούπερ ξηρό δέρμα

Ναι, τις περισσότερες φορές οφείλεται στον καιρό, αλλά φταίει και η κακή ενυδάτωση, όπως και η πιθανή έλλειψη καλών λιπαρών στην διατροφή μας. Φροντίστε να βάζετε τακτικά - τουλάχιστον μετά από κάθε ντους - μια ενυδατική κρέμα κατάλληλη για το δέρμα σας, αλλά και να τρώτε περισσότερες τροφές με υγιεινά λιπαρά, όπως αβοκάντο, σολομό, σαρδέλες αλλά και ξηρούς καρπούς. Μην ξεχνάτε το ωμό ελαιόλαδο, που σε μέτριες ποσότητες είναι ένα πραγματικό ελιξίριο ευεξίας και λάμψης.

Περισσότερη ακμή από ποτέ

Και, συνήθως, τα ενοχλητικά σπυράκια θα εμφανιστούν λίγο πριν μια σημαντική μέρα. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Το στρες μπορεί να κάνει την ακμή χειρότερη στα άτομα που έχουν προδιάθεση για αυτά τα ενοχλητικά σπυράκια, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μια διατροφή που αποτελείται κατά βάση από κακής ποιότητας υδατάνθρακες: όσο αυξάνονται οι φλεγμονές, τόσο αυξάνονται τα σπυράκια. Και, η συμβουλή που σας έλεγαν στην εφηβεία, ισχύει και σήμερα: Μην τα σπάτε!