H τέχνη δεν είναι απλώς ένα ενδιαφέρον και δημιουργικό χόμπι. Η συχνή ενασχόληση με αυτήν μπορεί να έχει εξαιρετικά οφέλη για την ψυχική μας υγεία. Μάλιστα, διαφορετικές μορφές τέχνης μπορούν να βοηθήσουν με διαφορετικά προβλήματα. Ορίστε μερικές ιδέες από εμάς.

Κολλάζ, για αίσθηση ελέγχου

Πολλές φορές στη ζωή νιώθουμε ότι έχουμε χάσει τον έλεγχο των καταστάσεων και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό, επειδή είμαστε εντελώς πελαγωμένοι. Το κολλάζ, με την πολύ συγκεκριμένη του διαδικασία μπορεί να βοηθήσει να αδειάσουμε το μυαλό μας και να δημιουργήσουμε κάτι κυριολεκτικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας, για να εκφράσουμε αυτά που νιώθουμε. Έπειτα, εκτός από ένα κοπίδι, κόλλα και χαρτί, το κολλάζ είναι πολύ φτηνή μορφή τέχνης, μιας και όλοι έχουμε παλιά περιοδικά ή εφημερίδες να χρησιμοποιήσουμε στο σπίτι μας.

Πηλοπλαστική, για τις στιγμές που νιώθουμε αβοήθητοι

Η διαδικασία είναι παρόμοια (ψυχολογικά) με εκείνη του κολλάζ, αλλά με την διαφορά πως κατασκευάζουμε κάτι τρισδιάστατο. Μπορούμε να φτιάξουμε από πρακτικά πράγματα για το σπίτι (βάζα, μπολ, οτιδήποτε) μέχρι και διακοσμητικά ή μικρά γλυπτά, ή και φιγούρες για να κάνουμε δώρο σε αγαπημένα μας πρόσωπα.

Σκίτσο, για ευχάριστη διάθεση

Το να σκιτσάρουμε χαλαρά ό,τι σκεφτούμε, έχει πολλά οφέλη. Εκτός του ότι είναι χαλαρωτική δραστηριότητα, μπορεί να μας βοηθήσει να φτιάξουμε την πεσμένη μας διάθεση, καθώς το σκίτσο από μόνο του δεν είναι μια απαιτητική μορφή τέχνης, και επιτρέπει λάθη, διορθώσεις, ή και να παρατήσουμε εντελώς μια κακή απόπειρα για να ξεκινήσουμε μια άλλη. Τέλος, οι καρικατούρες δεν θα σταματήσουν ποτέ να είναι αστείες.

Χρωματισμός, για να ηρεμήσουμε το στρες

Κυκλοφορούν πολλά βιβλία για να χρωματίζουμε τα κενά, ακόμα και ως ενήλικες. Και είναι μια διαδικασία που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, με τα οφέλη της να έχουν καταγραφεί μέσα από αρκετές έρευνες. Υπάρχει μηδενική πίεση να κάνουμε ένα καλό σχέδιο, και απλά χρειάζεται να χρωματίσουμε με ό,τι συνδυασμούς χρωμάτων επιθυμούμε, αυτό που βλέπουμε.

Πλέξιμο, επίσης για το στρες

Ρωτήστε οποιαδήποτε γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας (και ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερους άνδρες) και θα σας πει ότι το πλέξιμο είναι σαν φάρμακο αντι-στρες. Και μπορεί να είναι μια δραστηριότητα που έχουμε συνδέσει ατυχώς με την γιαγιά μας, αλλά ειλικρινά τώρα: Όλοι, μα όλοι, θα θέλαμε να έχουμε ένα τέλειο κασκόλ που έχουμε φτιάξει μόνοι μας. Και όταν το φοράμε να θυμόμαστε ότι το φτιάξαμε ολομόναχοι κάτι που μας προστατεύει. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα.