Η βλάβη στις αρθρώσεις λόγω ασθένειας ή τραυματισμού μπορεί να επηρεάσει την κίνηση και να προκαλέσει μεγάλο πόνο. Εάν υποφέρετε από πόνο στις αρθρώσεις, ο Δρ. Μάρτιν αναφέρει τα ανησυχητικά σημάδια που πρέπει να παρακολουθήσετε.

-Όταν ακούγεται θόρυβος από τις αρθρώσεις σας (το χαρακτηριστικό κρακ).

-Αισθάνεστε κάθε μέρα την ανάγκη να τεντώνετε την πλάτη σας.

-Μια άρθρωση μπορεί να είναι λιγότερο ευλύγιστη από ό, τι παλαιότερα

-Μπορεί επίσης να παρατηρήσετε ότι υπάρχει οίδημα στις αρθρώσεις σας έχουν ή έχει αλλάξει το σχήμα τους.

-Κρυώνουν εύκολα τα χέρια και τα πόδια σας.

-Μια άρθρωση μπορεί επίσης να αρχίσει να πονά, μετά την άσκηση ή όταν γονατίζετε.

Γιατί πονούν οι αρθρώσεις;

Η πιο κοινή αιτία του πόνου των αρθρώσεων είναι η αρθρίτιδα. «Η οστεοαρθρίτιδα είναι η ανάπτυξη του επιδεινούμενου πόνου στις αρθρώσεις, που συσχετίζεται συνήθως με την ηλικία, η οποία μπορεί να παρουσιαστεί μόνο σε μία άρθρωση ή σε πολλές», λέει ο Martin.

Πώς να φροντίζετε τις αρθρώσεις σας

Προσέχετε το βάρος σας

Το πρώτο βήμα για την ελαχιστοποίηση του πόνου των αρθρώσεων είναι να διατηρήσετε το επίπεδο ευλυγισίας σας, το οποίο μπορεί μειωθεί αν είστε παραπάνω κιλά από όσα πρέπει. «Κάθε κιλό που παίρνετε, επιβαρύνει το γόνατό σας όποτε περπατάτε», λέει ο Δρ. Μπρούερ..

«Η γιόγκα και το πιλάτες είναι εξαιρετικοί τρόποι για να αυξήσετε την ευλυγισία σας, τη λειτουργία της άρθρωσης και την κινητικότητά της. Επίσης καλό είναι να έχετε κάποιο σημείο στο σπίτι στο οποίο μπορείτε να κάνετε έλξεις για να κρατάτε τους γυμνασμένους και ταυτόχρονα ευλύγιστους».

Ασκήστε τακτικά - αλλά μην το παρακάνετε

Μια εσφαλμένη αντίληψη είναι ότι όσο περισσότερο αθλούμαστε σε νεαρή ηλικία, τόσο πιο εύκολα θα φθαρούν οι αρθρώσεις μας όταν μεγαλώσουμε, αλλά αυτό δεν ισχύει 100%. Η άσκηση καθώς μεγαλώνουμε βοηθά στην προστασία των αρθρώσεών μας, γιατί διατηρούμε γυμνασμένους τους μυς που τις στηρίζουν». Απλώς προσέχετε πόσα κιλά βάζετε.

Μην πιέζετε τον εαυτό σας

Η εκπαιδεύτρια Pilates, Τζίνι Ντι Μπον,  λέει στους μαθητές της να μην κάνουν υπερβολική γιόγκα: «Σκεφτείτε μια άρθρωση σαν έναν μεντεσέ πόρτας - εάν ανοίξετε την πόρτα περισσότερο από όσο φτάνει ο μεντεσές, θα τον χαλάσετε», λέει.

Συνεχίστε να κινείστε

Ο καθιστικός τρόπος ζωής μπορεί να επηρεάσει τις αρθρώσεις σας, για αυτό είναι σημαντικό να συνεχίσετε να κινείστε όλη την ημέρα. «Οι αρθρώσεις που φέρουν βάρος, όπως τα γόνατα, αντέχουν τις πιέσεις λόγω της ανθεκτικότητας του εύπλαστου χόνδρου που μπορεί να επαναφέρει το σχήμα του και του προστατευτικού ρόλου που έχει το αρθριτικό υγρό», λέει ο Δρ. Μπρούερ.

Κοιμηθείτε

Μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Arthritis Care and Research διαπίστωσε ότι ο κακός ύπνος συνδέεται με τον πόνο, την αναπηρία και την πτώση της ψυχικής υγείας. Τα άτομα με πόνο λόγω οστεοαρθρίτιδας, που είχαν προβλήματα ύπνου, είχαν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από κατάθλιψη και μάλιστα παρέλυσαν με την πάροδο του χρόνου, οπότε η θεραπεία της αϋπνίας και οι 8 ώρες ύπνου κατά τη διάρκεια μιας νύχτας είναι ένα σημαντικό βήμα στη διαχείριση του πόνου των αρθρώσεων.