Η αρθρίτιδα έχει πολλές μορφές, η κάθε μία με τις δικές της δυσκολίες και συμπτώματα για να διαχειριστούμε. Υπάρχουν, ευτυχώς, αρκετές τροφές που μπορούμε να φάμε για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να καταπολεμά τις φλεγμονές που προκαλεί η αρθρίτιδα. Μήπως όμως υπάρχουν και τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε;

Τι πρέπει να αποφεύγουμε:

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες: Όπως αυτοί που βρίσκουμε στη ζάχαρη και σε ό,τι περιέχει μεγάλες ποσότητες αυτής, στο λευκό ψωμί και στα επεξεργασμένα δημητριακά. Αυτές οι τροφές συμβάλλουν με πολλούς τρόπους στην αύξηση των φλεγμονών στον οργανισμό, είτε αλλάζοντας το πώς διαχειρίζεται το σώμα μας τα σάκχαρα, είτε προκαλώντας ζημιά στο “οικοσύστημα” του εντέρου μας.

Αναψυκτικά και τυποποιημένοι χυμοί: Τα αναψυκτικά μπορούν να περιέχουν τεράστιες ποσότητες ζάχαρης, για αυτό είναι προτιμότερο αν θέλουμε κάτι δροσερό να προτιμήσουμε μία σόδα, ή πράσινο τσάι που έχουμε βάλει στο ψυγείο. Οι χυμοί, από την άλλη μεριά, αν είναι φυσικοί, είναι σαφώς καλύτεροι από εκείνους που περιέχουν επιπλέον ζάχαρη και συντηρητικά, αλλά σε γενικές γραμμές ένας χυμός φρούτου δεν προσφέρει ικανοποιητική ποσότητα θρεπτικών συστατικών σε σύγκριση με τις κενές του θερμίδες.

Λιπαρά ω-6: Αποφύγετε το ηλιέλαιο, το καλαμποκέλαιο και το λάδι σόγιας, καθώς περιέχουν περισσότερα ω-6 σε σχέση με άλλα λάδια. Τα ω-6, σε αντίθεση με τα πολύ ωφέλιμα ω-3, αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, κάνοντας το ανοσοποιητικό μας να αντιδράσει, επιδεινώνοντας με την σειρά του τις φλεγμονές.

Επεξεργασμένα κρέατα: Αλλαντικά όπως το ζαμπόν, το μπέικον και η μορταδέλα, τα λουκάνικα και όλα αυτά περιέχουν τεράστιες ποσότητες αλατιού, προκαλώντας κατακράτηση υγρών από τον οργανισμό, κάτι που κάνει τις αρθρώσεις μας να πρήζονται, εντείνοντας τον πόνο.

Κατεψυγμένα προϊόντα όπως πίτσα: Πίτσες, πίτες, μπουγάτσες και κάθε τι παρόμοιο, πιστεύεται πως είναι από τους μεγαλύτερους φταίχτες στη σύγχρονη ζωή όσον αφορά την υπερβολική κατανάλωση αλατιού και ζάχαρης. Είναι πολύ εύκολη λύση, αλλά να θυμάστε πως πιο δίπλα, στην κατάψυξη του σούπερ μάρκετ έχει λαχανικά, που μπορείτε να τα ξεπαγώσετε ανά πάσα στιγμή και να φτιάξετε ένα υγιεινό και γρήγορο γεύμα με αυτά.

Οι τροφές που ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας:

Μπρόκολο: Το μπρόκολο περιέχει έναν εκπληκτικό συνδυασμό (και σε μεγάλες ποσότητες) βιταμινών C και Κ, καθώς και το στοιχείο σουλφοραφάνη. Είναι το ίδιο στοιχείο που κάνει το μπρόκολο να μυρίζει έντονα όταν το μαγειρεύουμε, και οι ειδικοί πιστεύουν πως παίζει ρόλο στην επιβράδυνση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας. Πέρα από αυτό, όμως, το μπρόκολο περιέχει και μικρές ποσότητες ασβεστίου, που βοηθά να έχουμε υγιή οστά.

Κεράσια: Τα αντιοξειδωτικά των κερασιών είναι ιδιαίτερα ισχυρά και παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των φλεγμονών. Μιλάμε συγκεκριμένα για τα κεράσια, επειδή περιέχουν ανθοκυανίνες (που τις βρίσκουμε και στα μύρτιλα), ουσίες που ενισχύουν την καλή κυκλοφορία του αίματος, μειώνοντας τον πόνο.

Τσάι Matcha: Το πράσινο τσάι περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά, αλλά και το τσάι Matcha είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.

Λιπαρά ω-3: Τα ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος, η σαρδέλα και ο γαύρος, αλλά και το σκουμπρί περιέχουν μεγάλες ποσότητες αυτών των σούπερ ωφέλιμων λιπαρών που ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Για μια φυτική πηγή, μπροείτε να κοιτάξετε τον λιναρόσπορο και τους σπόρους Τσία.

Κουρκουμάς: Αυτό το πολύ ιδιαίτερο μπαχαρικό που τα βάφει όλα κόκκινα (και είναι από τα κυρίως συστατικά του κάρι) περιέχει την ουσία κουρκουμίνη, η οποία συνδυάζεται τέλεια με μαύρο πιπέρι και μια πηγή λίπους (αβοκάντο, κουρκουμάς, πιπέρι και λεμόνι είναι συνδυασμός που μας προστατεύει πάρα πολύ, για παράδειγμα). Μπορεί να μειώσει τους πόνους της αρθρίτιδας λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών του ιδιοτήτων,