Περίθαλψη & Ασφάλιση

Τι κρύβει η ακινητοποίηση των τριών ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ – Οι ζημιές και το κόστος αποκατάστασης

Από τα πέντε δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία, παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα.

Πέμπτη, 05 Μαΐου 2016, 10:36

Το παρασκήνιο με την υπόθεση των τριών ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, αποκαλύπτει η κόντρα υπουργείου Υγείας – εργαζομένων.

Ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος κατήγγειλε ότι τα ελικόπτερα έχουν ακινητοποιηθεί λόγω έλλειψης πόρων για την επισκευή τους.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι αεροδιακομιδές των ασθενών γίνονται με ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και μεταγωγικά της Πολεμικής Αεροπορίας.

Την καταγγελία δεν άφησε αναπάντητη ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, ο οποίος συνέδεσε και αυτό το θέμα με τη διαπλοκή, την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και το πελατειακό σύστημα.

Σύμφωνα με τον κ. Πολάκη, από τα πέντε δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία, παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα.

Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα “αναζητείται”.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρία ελικόπτερα, εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση.

Κινητήρες

Από τους επτά κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής.

Ο έβδομος έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει στα 2,5 εκατομμύρια.

Ο κ. Πολάκης επισημαίνει ότι ο παροπλισμός των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει την παρούσα κυβέρνηση, καθώς το πρώτο καθηλώθηκε το 2006 και το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012.

Για το τρίτο, που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015, θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει τριετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων