Περίθαλψη & Ασφάλιση

Η βιομηχανία εντατικοποιεί τις επαφές με φαρμακοποιούς λόγω ΓΕΔΙΦΑ

Οι ανακατατάξεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο οδηγούν σε στάση αναμονής τη βιομηχανία και τους φαρμακοποιούς σχετικά με την είσοδο των ΓΕΔΙΦΑ στα σούπερ μάρκετ.

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016, 13:19

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Στάση αναμονής, κρατούν βιομηχανία και φαρμακοποιοί εν όψει της εισόδου των 216 ΓΕΔΙΦΑ –που αφορούν 43 φαρμακευτικές ουσίες- στο οργανωμένο λιανεμπόριο, λόγω των σοβαρών ανακατατάξεων που σημειώνονται στο τελευταίο. Ωστόσο, η πλειονότητα των εμπλεκόμενων φορέων με το φάρμακο θεωρεί ότι η πρεμιέρα των ΓΕΔΙΦΑ στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα γίνει αρχές του χρόνου.

Οι ραγδαίες ανακατατάξεις που σήμερα γίνονται στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου –των σούπερ μάρκετ- μας ανέφερε ανώτατο στέλεχος ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, αναμφίβολα δεν ευνοούν τέτοιου είδους επιχειρηματικά ανοίγματα, που για να υποστηριχθούν σωστά χρειάζονται και τις ανάλογες επενδύσεις (υποδομές για μικρότερες συσκευασίες, συμφωνίες για τη διακίνησή τους, διαφήμιση κ.λπ.).

Παράλληλα, κατά τη ίδια πηγή, κάποιοι νομίζουν ότι έχει θεσμοθετηθεί πλήρως το πλαίσιο διακίνησης των συγκεκριμένων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Δεν είναι όμως έτσι, μας αναφέρει το στέλεχος, καθώς κάποια εταιρεία –βιομηχανία μπορεί να θέλει να αποσύρει ορισμένα σκευάσματα από το φαρμακείο και να τα διανέμει μόνο στα σούπερ μάρκετ. Για αυτά έχουν ζητηθεί διευκρινήσεις από τους αρμόδιους φορείς του κράτους για το πώς μπορούν να γίνουν επιστροφές, αν πρέπει να γίνουν ή τι θα γίνει με τα κουπόνια τους, αλλά κανένας αρμόδιος ακόμα δεν έχει απαντήσει. Και καταλήγει, η ίδια πηγή, ότι ποτέ δεν έχει δοθεί σαφής οδηγία εργασίας από το κράτος.

Στο μεταξύ, τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι βιομηχανίες έχουν εντατικοποιήσει τις επαφές τους με εκπροσώπους από το χώρο του φαρμακείου, προκειμένου να βολιδοσκοπήσουν τις αντιδράσεις τους στην περίπτωση που κάποια γνωστά σκευάσματα περάσουν και την πόρτα των σούπερ μάρκετ. Και η αλήθεια είναι ότι τα φαρμακεία ήταν είναι και θα είναι οι βασικοί πελάτες της φαρμακοβιομηχανίας. Η πληροφόρησή μας λοιπόν, είναι ότι εξαιτίας του μεγαλύτερου, πια, ανταγωνισμού που θα προκληθεί, ο φαρμακευτικός κόσμος θα απαιτήσει μεταξύ άλλων πίστωση –που σήμερα δεν έχει, καθώς οι περισσότεροι πληρώνουν μετρητοίς ή στο μήνα- καθώς και μεγαλύτερες εκπτώσεις σε χρήμα και σε είδος.

Το σίγουρο είναι ότι η είσοδος φαρμακευτικών σκευασμάτων στα σούπερ μάρκετ θα αλλάξει άρδην την αγορά, μας τονίζει φαρμακοποιός, εκφράζοντας το πιστεύω του ότι μία τέτοια εξέλιξη δεν θα επιφέρει μείωση στις τιμές, ενώ φοβάται και δυσάρεστες εξελίξεις στην υγεία των καταναλωτών. Από την άλλη, υπογραμμίζει η ίδια πηγή, κάποιες βιομηχανίες πρέπει να καταλάβουν ότι απελευθέρωση τιμών θα γίνει μόνο στα προϊόντα που θα αλλάξουν κανάλι διανομής, εν προκειμένω στα ΓΕΔΙΦΑ και όχι σε όλα τα Μη συνταγογραφούμενα Σκευάσματα, όπως έχουν ζητήσει βιομηχανίες από το Υπουργείο.

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων