Περίθαλψη & Ασφάλιση

‘’Στεγνά’’ τα νησιά από   φάρμακα- Δύσκολα εξελίσσεται η τροφοδοσία

H ομαλοποίηση στη διακίνηση των σκευασμάτων όσον αφορά τα νησιά θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα.

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2016, 13:14

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Μπορεί η απεργία της  Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να έληξε μέσα στο Σαββατοκύριακο, όμως έμποροι φαρμάκων, μας ανέφεραν ότι η ομαλοποίηση στη διακίνηση των σκευασμάτων όσον αφορά τα νησιά θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα. Κάτι που και οι ίδιοι μετέφεραν τηλεφωνικά στον Υπουργό- σε κάποια από αυτά τα τηλεφωνήματα βρισκόμουν και εγώ μπροστά- λίγες ώρες πριν λήξει η απεργία, αναφερόμενοι στο παράδειγμα της Κρήτης, που πραγματικά τις τελευταίες 10 ημέρες έχει ‘’στεγνώσει’’ από φάρμακα, ενώ σημαντικό θέμα έχουν και τα νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο.

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί από τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αξίζει να επισημανθεί ότι κάθε χρόνο διανέμονται περί τα 480 εκατ. κουτιά πανελλαδικά. Από αυτά, τα 100 εκατ. κουτιά, δηλαδή το 20% διακινούνται σε όλα τα νησιά της χώρας, στα οποία διαμένουν 1,2-1,3 εκατομμύρια κάτοικοι, οι οποίοι όμως πληθυσμιακά αυξάνονται ραγδαία τους καλοκαιρινούς μήνες, με τους τουρίστες που τα επισκέπτονται…

Όπως μας λένε παράγοντες της αγοράς, η δυσκολία στην ταχύτατη ομαλοποίηση της αγοράς προκαλείται και από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σε όλα τα νησιά τοπικές φαρμακαποθήκες. Για παράδειγμα, στην Κρήτη, όπως και στη Ρόδο, υπάρχουν δύο   ιδιωτικές φαρμακαποθήκες και μία συνεταιριστική (σε κάθε νησί). Στον αντίποδα βρίσκεται το Αιγαίο, όπου δεν υπάρχει ούτε μία φαρμακαποθήκη και προμηθεύεται τα φάρμακα είτε από την Αθήνα είτε από την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Συνομιλώντας με εκπρόσωπο φαρμακαποθήκης, αυτός μας τόνισε ότι κάποιοι  εκπρόσωποι του κλάδου, προσπάθησαν να στείλουν φάρμακα στα νησιά αεροπορικώς αλλά το μεταφορικό κόστος είναι αποτρεπτικό. Κάτι που επίσης γνωρίζουν οι αρμόδιοι στην Πολιτεία, χωρίς όμως τελικά να έχουν λάβει ποτέ κάποια μέτρα για να ευνοήσουν την διακίνηση των σκευασμάτων σε δύσκολες περιόδους, όπως είναι αυτή με την απεργία των πλοίων.

Σημειώνεται ότι  σε μια παραγγελία (με κόστος χονδρικής περί τα 1.000 ευρώ), αν μεταφερθεί με πλοίο, το μεικτό περιθώριο κέρδους είναι στα 45 ευρώ, ενώ με αεροπλάνο μια παραγγελία ίδια αξίας πέφτει κάτω από 25 ευρώ (το μεικτό περιθώριο).


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων