Περίθαλψη & Ασφάλιση

Όταν η γνώμη των ασθενών δεν μετράει – Χωρίς αξιολόγηση Ελλάδα, Λετονία, Σλοβακία, Τουρκία...

Στη λίστα με τις χώρες του ΟΟΣΑ που μετρούν την εμπειρία των νοσηλευόμενων, δεν περιλαμβάνονται η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Τουρκία...

Πέμπτη, 04 Ιανουαρίου 2018, 12:47

Δημήτρης Καραγιώργος
Διευθυντής Σύνταξης

Την ώρα που το ελληνικό υπουργείο Υγείας μετράει τα κονδύλια για βελτίωση των συστημάτων πυρόσβεσης και...πύργων ψύξης στα νοσοκομεία, οι προηγμένες χώρες μετρούν κάτι πολύ πιο σημαντικό: την εμπειρία των νοσηλευόμενων.

Το κάνουν συστηματικά, με ειδικούς φορείς, οι οποίοι αξιολογούν κάθε πτυχή των παρεχόμενων υπηρεσιών και εισηγούνται στην Πολιτεία μέτρα για τη βελτίωσή τους.

Όπως συμβαίνει σε μία σειρά από κρίσιμους ποιοτικούς δείκτες στην Υγεία, η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των χωρών, οι οποίες διαθέτουν παρόμοιους φορείς.

Αυτό προκύπτει από έκθεση επιστημόνων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ο οποίος ηγείται μίας διεθνούς προσπάθειας να αναδειχθούν οι εμπειρίες των ασθενών στα συστήματα Υγείας των χωρών – μελών του.

Η έκθεση, που παρατίθεται πιο κάτω, δείχνει πως, την τελευταία δεκαετία, όλο και περισσότερες χώρες αξιολογούν την εμπειρία των ασθενών.

Σχεδόν το σύνολο των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ έχουν προχωρήσει σε βελτιώσεις των μηχανισμών καταγραφής. Στη λίστα αυτή δεν βρίσκονται η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Τουρκία...

Συστήματα

Ενδεικτική του τρόπου λειτουργίας του συστήματος καταγραφής της εμπειρίας των ασθενών στις υγειονομικά προηγμένες χώρες, είναι η παράθεση των παρακάτω στοιχείων:

Στην Τσεχία, ξεκίνησαν πρόσφατα οι διαδικασίες για τη μέτρηση της εμπειρίας των ασθενών. Συμμετέχουν η Εταιρεία Γενικής Ιατρικής και το υπουργείο Υγείας.

Προσπάθεια

Τα τελευταία χρόνια, ο ΟΟΣΑ ηγείται μίας παγκόσμιας προσπάθειας μέτρησης της εμπειρίας των ασθενών στα συστήματα Υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν διαμορφωθεί ειδικά ερωτηματολόγια, με τα οποία διερευνάται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και φωτίζονται μία σειρά από κρίσιμες παραμέτρους.

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται οι χρόνοι αναμονής, η αποφυγή εξετάσεων ή ιατρικών πράξεων λόγω κόστους, η διάρκεια εξέτασης από γιατρούς και η παροχή δυνατότητας από τους γιατρούς στους ασθενείς να υποβάλλουν ερωτήσεις.

Επιπλέον Πληροφορίες


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων