Υγεία & Business

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πάνω 4,5% οι πωλήσεις το 2018

Αύξηση σε όγκο και αξία παρουσίασαν οι πωλήσεις το 2018 στην Ελλάδα. Κάμψη των εξαγωγών. Η βελτίωση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών. 

Πέμπτη, 08 Αυγούστου 2019, 13:14

Πέννυ Κούτρα


 
 
Βελτίωση της επίδοσης της στην Ελλάδα -τόσο σε όγκο όσο και σε αξία- κατέγραψε το 2018 ο όμιλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση χρήσης για την περασμένη χρονιά, η εταιρία πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε όγκο κατά 1,8%.

Σε αξία οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 324,7 εκατ. ευρώ από 314,513 εκατ. ευρώ το 2018 με τις καθαρές πωλήσεις (εξαιρουμένου δηλαδή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) να διαμορφώνονται σε 206,826 εκατ. ευρώ από 197,963 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,5%. Το εν λόγω ποσοστό προήλθε κατά τη διοίκηση της εταιρίας, τόσο από τη θετική πορεία της μπύρας ΑΛΦΑ, όσο και από τα νέα λανσαρίσματα στις βασικές κατηγορίες μπύρας, αλλά και σε νέα σήματα όπως η Μάμμος, αλλά και ο μηλίτης.

Αντιθέτως, η εξαγωγική δυναμική της εταιρίας επιβραδύνθηκε ελαφρώς το 2018 καθώς οι πωλήσεις προς θυγατρικές του μητρικού ομίλου Heineken NVμειώθηκαν στα 8,297 εκατ. ευρώ από 10,798 εκατ. ευρώ το 2017.

Σε ότι αφορά την κερδοφορία της η εταιρία πέτυχε βελτίωση των EBITDA στα 17,154 εκατ. ευρώ (από 14,023 εκατ. ευρώ το 2017), και ακολούθως τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 17,617 εκατ. ευρώ από 13,940 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 26,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ωστόσο διαμορφώθηκαν στα 12,073 εκατ. ευρώ από 12,468 εκατ. ευρώ το 2017.

Η εταιρία που έχει συσσωρεύσει «κέρδη εις νέον» που ξεπερνούν τα 45 εκατ. ευρώ προτείνει μάλιστα διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2018 της τάξης των 14,791 εκατ. ευρώ από 8,132 εκατ. ευρώ το 2017.

Σημειώνεται επίσης ότι η εταιρία το 2018 παρουσίασε εντυπωσιακή βελτίωση των ταμειακών της ροών οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 28,193 εκατ. ευρώ από 13,269 το 2017.

Στην περασμένη χρήση είχε επίσης θετική επίδραση από τη μείωση του προστίμου που της είχε επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Παράλληλα, υιοθετώντας πλήρως το ΔΠΧΠ 15 –που αφορά την απεικόνιση εσόδων από συμβάσεις με πελάτες- μείωσε τα λειτουργικά έξοδα κατά 26,728 εκατ. ευρώ, ποσό που ανάλογα εισφέρθηκε και αποτυπώθηκε στις πωλήσεις, όπως εξάλλου ορίζει το συγκεκριμένο πρότυπο. Σε αυτή τη λογιστική αποτύπωση εξάλλου οφείλεται και η μείωση των εξόδων προβολής και διαφήμισης, και κατ’ επέκταση των λοιπών λειτουργικών δαπανών της κατά 1,2%.

Στην περασμένη χρήση η εταιρία είχε επίσης θετική επίδραση από τη μείωση του προστίμου που της είχε επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου το ύψος του επιβληθέντος προστίμου περιορίστηκε στο ποσό των 26,733 εκατ. ευρώ. Σε συνέχεια της έκδοσης της απόφασης η εταιρεία κατέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο το υπόλοιπο ποσό των 13,225 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, έχει προσφύγει κατά της απόφασης επιβολής προστίμου με αίτηση αναίρεσης στο ΣτΕ, η οποία μετά από αναβολή έχει οριστεί να εκδικαστεί στις 2 Οκτωβρίου 2019.

Πηγές:
euro2day.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων