Υγεία

Βαρηκοΐα και μαθησιακές δυσκολίες

Ο τύπος και ο βαθμός ακουστικής απώλειας, η αιτιολογία και ο χρόνος εμφάνισης του προβλήματος, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη και την πορεία ενός βαρήκοου ή κωφού παιδιού.

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2007

Πηγή:
Τσουκαλά Μαρινέλλα
Μ.Α., CCC-SLP, Παθολόγος Λόγου - Φωνής - Ομιλίας

Ο τύπος και ο βαθμός ακουστικής απώλειας, η αιτιολογία και ο χρόνος εμφάνισης του προβλήματος, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη και την πορεία ενός βαρήκοου ή κωφού παιδιού.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες ακουστικής απώλειας:

Τα παιδιά με ακουστική απώλεια, χαρακτηρίζονται σε βαρήκοα ή κωφά, ανάλογα με το βαθμό της ακουστικής απώλειας.

Υπάρχουν προγεννητικά, περιγεννετικά και μεταγεννητικά αίτια που προκαλούν ακουστική βλάβη.

Σημαντικός είναι και ο χρόνος εμφάνισης της ακουστικής βλάβης.
Προγλωσσική είναι η απώλεια που παρουσιάζεται πριν την ανάπτυξη της γλώσσας (μέχρι των δυο χρόνων)
Μεταγλωσσική είναι αυτή που παρουσιάζεται μετά την ανάπτυξη της γλώσσας

Η ολική κώφωση είναι σπάνια, γι΄ αυτό θεωρείται ότι τα περισσότερα παιδιά έχουν κάποια υπολειμματική ακοή της οποίας η χρήση πρέπει να ενισχυθεί με την τοποθέτηση του κατάλληλου ακουστικού και τη σωστή εκπαίδευση. Η έγκαιρη διάγνωση και η αποτελεσματική παρέμβαση από τους ειδικούς προδιαγράφουν τον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό μέλλον του παιδιού με ακουστική απώλεια.

Παιδιά με ακουστική απώλεια παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, που πηγάζουν από τις συχνότητες στις οποίες παρουσιάζεται η ακουστική βλάβη. Γι αυτό ο μαθησιακός τομέας στην εκπαίδευση των βαρήκοων και των κωφών παιδιών δεν πρέπει να παραμελείται.

Σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν τη μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Σημαντική προϋπόθεση είναι η σωστή συνεργασία οικογένειας και ειδικών επιστημόνων. Ο ρόλος των γονέων και η σωστή καθοδήγηση από τους ειδικούς είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει στην πρόοδο των παιδιών.

Γνωρίζετε ότι:

Στις Ηνωμένες Πολιτείες το 49,2% των παιδιών με ακουστική απώλεια παρακολουθούν μαθήματα σε κανονικά σχολεία. Τα υπόλοιπα παιδιά φοιτούν σε ειδικά σχολεία κωφών.

Μόνο το 73% των μαθητών αποφοιτούν από το Λύκειο. Οι υπόλοιποι εγκαταλείπουν το σχολείο πριν να ολοκληρώσουν τον κύκλο των μαθημάτων που απαιτούνται. Συγκεκριμένα, διπλάσιος αριθμός ειδικών παιδιών εγκαταλείπουν το σχολείο σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν ιδιαιτερότητες.
Από τα παιδιά που αποφοιτούν από το Λύκειο τα περισσότερα αποκτούν ισότιμο απολυτήριο, ενώ οι υπόλοιποι τροποποιημένο δίπλωμα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων