Το να φροντίζουμε να είναι σε καλά επίπεδα το σάκχαρο στο αίμα μας δεν είναι μονάχα μέλημα των διαβητικών. Είναι καλό να φροντίζουμε τον οργανισμό μας για να αποφύγουμε τις επιπλοκές του διαβήτη, αλλά και τον διαβήτη εντελώς, αν δεν πάσχουμε από αυτόν.

Και ορισμένα καθημερινά πράγματα που ίσως δεν τα είχαμε σκεφτεί, μπορεί να αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας. Ποια είναι αυτά;

Τα τεχνητά γλυκαντικά

Το γεγονός ότι δεν είναι ζάχαρη δεν σημαίνει ότι είναι και ακίνδυνα. Για την ακρίβεια, τα αναψυκτικά που πωλούνται ως "διαίτης" έχει φανεί από πολλές μελέτες πως είναι εξίσου βλαβερά με τα ζαχαρούχα "ξαδερφάκια" τους μακροπρόθεσμα, αυξάνοντας την ανοχή του οργανισμού στην ινσουλίνη.

Οι τροφές με πολλά κορεσμένα λιπαρά

Για τους διαβητικούς, οι τροφές που δαιμονοποιούνται περισσότερο από κάθε τι είναι οι υδατάνθρακες, αλλά και τα κορεσμένα λιπαρά είναι εξίσου επικίνδυνα. Είναι ό,τι χειρότερο για την υγεία της καρδιάς μας, και αυξάνουν το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, που γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο από μια ηλικία και μετά.

Το να παραλείπουμε το πρωινό

Τις περισσότερες φορές που δεν θα φάμε πρωινό, είτε επειδή βιαζόμαστε, είτε επειδή θέλουμε να γλυτώσουμε κάποιες έξτρα θερμίδες, οι πιθανότητες λένε πως θα νιώθουμε αδύναμοι μετά και ο οργανισμός μας θα ζητά υδατάνθρακες για να καλύψει γρήγορα τα κενά.

Η καθιστική ζωή

Η έλλειψη γυμναστικής κάνει τον οργανισμό μας να λειτουργεί κάπως διαφορετικά, αλλά και να επεξεργάζεται διαφορετικά την γλυκόζη - που είναι η πηγή ενέργειας για όλο το σώμα. Έρευνες έχουν δείξει ότι σε υγιείς ενήλικες που γυμνάζονται, ακόμα και μια τριήμερη αποχή από την γυμναστική είναι αρκετή για να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Το συνεχές στρες

Όταν βιώνουμε στρες, εκκρίνεται η ορμόνη κορτιζόλη. Όταν το στρες είναι χρόνιο πρόβλημα, όμως, τα επίπεδα κορτιζόλης επηρεάζουν σημαντικά το πώς ο οργανισμός μας διαχειρίζεται την ινσουλίνη. Επιπλέον, το έντονο στρες είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε συναισθηματική υπερφαγία.

Η έλλειψη ύπνου

Πέρα από το γεγονός ότι η έλλειψη ύπνου δημιουργεί προβλήματα για την υγεία μας από κάθε πιθανή άποψη, όσον αφορά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, η σύνδεση βρίσκεται ξανά με τα μειωμένα επίπεδα ενέργειας και την ανάγκη να καταφύγουμε σε τροφές με πολλούς υδατάνθρακες για να αντεπεξέλθουμε.