Ψάχνοντας για superfoods, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα περισσότερα έχουν ένα κοινό στοιχείο: τις φυτικές ίνες σε αφθονία. Αυτό βγάζει νόημα, καθώς μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες διασφαλίζει ότι ο μεταβολισμός μας θα λειτουργεί σωστά.

Αυτό, δυστυχώς, δεν είναι πάντα αλήθεια για τους ασθενείς με νόσο του Crohn.

Η νόσος του Crohn είναι μια φλεγμονώδης πάθηση του εντέρου, που όταν βρίσκεται σε έξαρση, οι τροφές με πολλές φυτικές ίνες είναι απαγορευτικές - το έντερο δεν μπορεί να τις διασπάσει ικανοποιητικά, προκαλώντας ιδιαίτερα δυσάρεστα (και επίπονα) συμπτώματα.

Σημαίνει αυτό ότι δεν γίνεται ένας ασθενής που πάσχει από νόσο του Crohn να ακολουθεί σούπερ υγιεινή διατροφή, ακόμα και σε περίοδο έξαρσης; Ευτυχώς όχι. Επειδή υπάρχουν ορισμένες τροφές που είναι πολύ χρήσιμες για τη διαχείριση αυτής της πάθησης. Ας δούμε ποιες είναι.

Σολομός

Περιέχει σημαντικές ποσότητες λιπαρών ω-3, που έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και φροντίζουν για την καλή υγεία ολόκληρου του οργανισμού. Είναι πολύ εύπεπτο ψάρι και περιέχει καλές ποσότητες πρωτεΐνης.

Μούρα

Τα μούρα κάθε είδους είναι εξαιρετικά για ασθενείς με νόσο του Crohn, επειδή περιέχουν πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία - ορισμένα με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση - και χωνεύονται πολύ εύκολα, παρά τις σχετικά αρκετές φυτικές τους ίνες. Φρούτα όπως το μήλο και το αχλάδι, ενώ είναι πολύ υγιεινά, περιέχουν αρκετές ίνες στη δύσπεπτη φλούδα τους, άρα καλό θα ήταν να τα τρώτε ξεφλουδισμένα όταν η Crohn βρίσκεται σε έξαρση.

Γάλα σόγιας

Η δυσανεξία στη λακτόζη πάει πολύ συχνά πακέτο με τη νόσο του Crohn, συνεπώς το γάλα σόγιας είναι μια καλή εναλλακτική στο αγελαδινό γάλα για να λαμβάνετε και μια ικανοποιητική δόση πρωτεΐνης. Οι ισοφλαβόνες του, επίσης, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Παρ' όλα αυτά, αν δεν πάσχετε από δυσανεξία στην λακτόζη, πιθανότατα δεν θα έχετε πρόβλημα με τα γαλακτοκομικά.

Μαγειρεμένα λαχανικά

Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε εντελώς τα λαχανικά, ειδικά από τη στιγμή που μπορούν να σας προσφέρουν τεράστιες ποσότητες θρεπτικών συστατικών. Αν βράσετε τα λαχανικά, γίνονται πιο εύπεπτα. Μπορείτε να τα απολαύσετε σε σούπες βελουτέ - που τρώγονται και κρύες, το καλοκαίρι. Θα ήταν καλό, πάντως, να αποφεύγετε ακόμα και καλομαγειρεμένα τα λαχανικά που έχουν πάρα πολλές φυτικές ίνες ή προκαλούν αέρια - το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, ας πούμε, είναι απαγορευτικά.

Γλυκοπατάτες

Είναι πάρα πολύ εύπεπτες και βρίσκονται χαμηλά στον γλυκαιμικό δείκτη. Μπορείτε να τις μαγειρέψετε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να πάρετε μια πολύ γερή δόση βιταμίνης Α, αλλά και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Οι μωβ γλυκοπατάτες, από την άλλη, περιέχουν ανθοκυανίνες, που είναι χρωστικές με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά, που είναι ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου. Σε σχέση με άλλα γαλακτοκομικά, είναι ιδιαίτερα εύπεπτο (επειδή αυτά τα ίδια βακτήρια διασπούν την λακτόζη). Περιέχει πρωτεΐνη και ασβέστιο, ενώ είναι χαμηλό σε θερμίδες και δεν φουσκώνει.