Η ενδομητρίωση παραμένει μία από τις παθήσεις που αφορούν τις γυναίκες, αλλά δεν διαγιγνώσκεται αρκετά συχνά. Τα συμπτώματά της είναι ιδιαίτερα επίπονα, σε βαθμό που να δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινή ζωή.

Οι παρακάτω αλλαγές στη ρουτίνα σας μπορεί να βοηθήσουν να διαχειριστείτε καλύτερα τον πόνο, ή και να προλάβετε τα πιο έντονα συμπτώματα.

Γυμναστική

Σίγουρα δεν θα έχετε διάθεση να γυμναστείτε όταν η ενδομητρίωση σάς κάνει να διπλώνεστε από τον πόνο. Είναι, όμως, σημαντικό να γυμνάζεστε τακτικά, επειδή η γυμναστική μειώνει τα επίπεδα οιστρογόνων στον οργανισμό, με αποτέλεσμα η περίοδός σας να είναι πιο ελαφριά. Επιπλέον, η άσκηση οδηγεί τον οργανισμό να παράγει ενδορφίνες, που είναι τα φυσικά παυσίπονα του σώματος.

Περισσότερα λαχανικά και ψάρι

Βιταμίνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και πολλά ωφέλιμα λιπαρά οξέα ω3. Αυτές είναι οι ουσίες που πρέπει να έχετε στην καθημερινή σας διατροφή για να φροντίζετε ο οργανισμός σας να είναι δυνατός. Επιπλέον, το κόκκινο κρέας και τα κορεσμένα λιπαρά αυξάνουν τις φλεγμονές στο σώμα, με αποτέλεσμα τα συμπτώματα της ενδομητρίωσης να γίνονται πιο έντονα.

Περιορίστε το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα πού και πού δεν πρόκειται να κάνει κακό, αλλά η κατάχρηση αλκοόλ σίγουρα θα κάνει την ενδομητρίωση χειρότερη. Στις γυναίκες που δεν πάσχουν από ενδομητρίωση, η κατάχρηση αλκοόλ θεωρείται παράγοντας κινδύνου για να την αποκτήσουν.

Η ξεκούραση είναι σημαντική

Το στρες, μόνο χειρότερη θα κάνει την κατάσταση. Προσπαθήστε να βρείτε τρόπους να χαλαρώνετε από το στρες, είτε με έναν καλό ύπνο, με ένα ζεστό μπάνιο, ασκήσεις αναπνοής ή όποια άλλη μέθοδο έχετε δει ότι σας βοηθά.