Έρευνες δείχνουν ότι η ικανότητα του ανθρώπου να στέκεται στο ένα πόδι είναι δείκτης υγείας και ότι η βελτίωση σε αυτό μπορεί να αυξήσει τη φόρμα και πιθανόν το προσδόκιμο ζωής.

Η παραπάνω ικανότητα συνδέεται με αυξημένα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας και μειωμένο κίνδυνο πτώσεων καθώς και με την ποιότητα και τη διάρκεια της ζωής.

Η ανικανότητα ισορροπίας στο ένα πόδι για 20 δευτερόλεπτα ή περισσότερο, συνδέεται σε κατά τα άλλα υγιείς ανθρώπους με αυξημένο κίνδυνο βλάβης στα μικρά αγγεία του εγκεφάλου και μειωμένη ικανότητα κατανόησης ιδεών.

Είναι λιγότερο πιθανό να μπορεί κάποιος να στέκεται στο ένα πόδι χωρίς να κουνιέται αν πάσχει από διάφορες νόσους όπως Πάρκινσον, Αλτσχάιμερ, εγκεφαλικό.

Κύηση, εμμηνόπαυση, διάγνωση νόσου και απόσυρση, μπορούν επίσης να αλλάξουν τη δύναμη και την ισορροπία, καθώς και την ικανότητα να στέκεται κάποιος ευθυτενής, κυρίως επειδή αυτά επηρεάζουν την ικανότητα και την παρότρυνση να δεσμευθεί σε τακτική σωματική δραστηριότητα.

Στοιχεία δείχνουν ότι ο χρόνος που μπορούν να στέκονται οι άνθρωποι στο ένα πόδι αλλάζει σε άντρες και γυναίκες σε διαφορετικές ηλικίες και ανικανότητα να πετύχει αυτόν τον στόχο χρόνου για την ηλικιακή ομάδα του ο καθένας μπορεί να σημαίνει προβλήματα υγείας.

Tο σώμα όταν είναι όρθιο είναι ασταθές. Ο άνθρωπος έχει πολύ μικρή βάση στήριξης σε σχέση με το ύψος και το εύρος του.

Όταν η υγεία του είναι καλή, βασίζεται στο κεντρικό και περιφερικό νευρικό σύστημα για να ενσωματώσει τις πληροφορίες που έρχονται από τις αισθήσεις της ισορροπίας.

Στη συνέχεια χρησιμοποιεί τους σωστούς μυς στο σωστό χρόνο για να κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές στη στάση του για να μείνει όρθιος.

Οσο πιο σωματικά δραστήριος ήταν τόσο πιο πιθανόν είναι να έχει καλή ισορροπία και  τα σωματικά, κοινωνικά και ψυχικά οφέλη του να είναι κάποιος τακτικά ενεργητικός είναι γνωστά.

Άλλα προβλήματα υγείας μπορούν επίσης να επηρεάζουν τη σωματική δραστηριότητα και χαρακτηρίζονται από σκυφτή στάση και χειρότερη ισορροπία- όπως κατάθλιψη και οστεοπόρωση -οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο πτώσεων και καταγμάτων.

Η σκυφτή στάση κάνει πιο δύσκολο το να στέκεται κάποιος στο ένα πόδι.

Μπορεί κάποιος να βελτιώσει την ικανότητα να στέκεται στο ένα πόδι σε οποιαδήποτε ηλικία όπως και να βελτιώσει την ισορροπία.

Είναι πιο δύσκολο αν κάποιος πάσχει από νευρολογική πάθηση, αλλά έρευνες έδειξαν βελτίωση της ισορροπίας μετά την άσκηση σε πολλές παθήσεις και μείωση των πτώσεων σε άλλες.

Το να στέκεται κάποιος στο ένα πόδι μπορεί να γίνει πιο απαιτητικό αν κλείσει τα μάτια του την ώρα που το δοκιμάζει.

Η εξάσκηση σε αυτό βοηθά στη μακροπρόθεσμη ισορροπία και μειώνει τον κίνδυνό πτώσης.

Με τα μάτια ανοιχτά, το σώμα τεμπελιάζει και βασίζεται στην όραση για να συμβάλλει στη διατήρηση της ισορροπίας.

Αν αποκλείσουμε την όραση, οι υπόλοιπες αισθήσεις δουλεύουν καλύτερα.

Οι περισσότεροι μπορούν να το κάνουν για λίγο σε σύγκριση με όταν τα μάτια τους είναι ανοιχτά. Πρέπει να υπάρχει κάτι κοντά για να κρατηθούν από αυτό και με τον καιρό θα υπάρξει βελτίωση.

Για τους άνω των 70 ετών, υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι το να στέκεται κάποιος στο κάθε πόδι για 1 λεπτό, 3 φορές την ημέρα μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της οστικής πυκνότητας στο ισχίο.

Ισχυρότερη οστική πυκνότητα, σημαίνει ότι αν πέσει είναι λιγότερο πιθανό να υποστεί κάταγμα.