Έρευνα του McMaster University εντόπισε ότι η σεροτονίνη μπορεί ενδεχομένως να προκαλεί εξάρσεις της νόσου Crohn.

Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης εμποδίζουν τα εντερικά κύτταρα από το να πραγματοποιήσουν αυτοφαγία.

Οι ερευνητές έφτασαν στα ευρήματα μετά από ανάλυση δειγμάτων αίματος και βιοψίες από 2 ομάδες με σύνολο 18 ανθρώπων με νόσο του Crohn, συγκρίνοντας τα με αριθμό ατόμων από 2 ομάδες υγιών. Χρησιμοποιήθηκε και μοντέλο φλεγμονώδους νόσου του εντέρου σε ποντικούς.

Ο Waliul Khan, δήλωσε ότι η δυσλειτουργία της αυτοφαγίας έχει εμπλακεί στην πρόκληση φλεγμονωδών νόσων του εντέρου όπως η νόσος του Crohn καθώς και άλλων παθήσεων όπως διαβήτης και νόσος του Πάρκινσον.

Ο Khan, Καθηγητής του McMaster's Department of Pathology and Molecular Medicine, δήλωσε ότι η σεροτονίνη παράγεται από κύτταρα εντεροχρωμαφίνης, που εστιάζονται κοντά στα βακτήρια του εντέρου, που είναι πολύ σημαντικά για την πρόκληση φλεγμονώδους νόσου του εντέρου. Είναι τοποθετημένα τόσο κοντά το ένα στο άλλο, που ενδεχομένως επηρεάζουν το εντερικό μικροβίωμα.

Οι ερευνητές σημειώνουν πως έδειξαν το μηχανισμό του πώς αυξάνει η σεροτονίνη τη φλεγμονή στη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και δρα ως φρένο στην αυτοφαγία αλλάζοντας τη σύνθεση των εντερικών βακτηρίων, που επομένως οδηγεί στην παραγωγή περισσότερων φλεγμονωδών κυτοκινών και σε πιο σοβαρή νόσο.

O Khan δήλωσε ότι η έρευνά του ήταν η πρώτη ένδειξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ σεροτονίνης, αυτοφαγίας και εντερικού μικροβιώματος στην εντερική φλεγμονή.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Advances.