Οι ημικρανίες πλήττουν πάρα πολύ κόσμο παγκοσμίως, αλλά για αρκετούς είναι χρόνιο πρόβλημα. Εκτός από τους συνεχείς πονοκεφάλους, οι ασθενείς με χρόνια ημικρανία βιώνουν συμπτώματα όπως ναυτία και ευαισθησία στο φως. Οι γυναίκες αναφέρουν πολύ συχνότερα το πρόβλημα σε σχέση με τους άνδρες.

Ένα επεισόδιο ημικρανίας μπορεί να προκαλέσει από μέτριο μέχρι και ισχυρό πόνο, και μπορεί να κρατήσει από 4 μέχρι και 72 ώρες. Ενώ δεν υπάρχει θεραπεία, υπάρχουν ορισμένα φάρμακα που μπορούν να προλάβουν ένα επεισόδιο, αλλά παίζει ρόλο και ο τρόπος ζωής μας. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά.

Διατροφή

Η διατροφή μας μπορεί να παίξει ρόλο στη διαχείριση των ημικρανιών. Είναι πολύ σημαντικό να μην προσπερνάμε γεύματα, αλλά και να μην ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο νερό. Η έντονη πείνα, η χαμηλή ενέργεια και η αφυδάτωση κάνουν την ημικρανία πολύ πιο πιθανή. Ορισμένες τροφές φαίνεται να επηρεάζουν αρνητικά ένα μεγάλο κομμάτι των ασθενών: παλαιωμένα τυριά, σοκολάτα, καφεΐνη, εσπεριδοειδή, λιπαρά φαγητά αλλά και αλλαντικά. Βέβαια, αυτό δεν είναι απόλυτο ότι θα ισχύει για κάθε ασθενή. Το κόκκινο κρασί, από την άλλη μεριά, είναι επιβεβαιωμένα από τους πιο συνήθεις ύποπτους για μια κρίση ημικρανίας.

Δύο θρεπτικά συστατικά που μπορούν να μειώσουν την συχνότητα των πονοκεφάλων είναι το μαγνήσιο και η βιταμίνη Β2. Το πρώτο το βρίσκουμε στα όσπρια και σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, ενώ την Β2 στα ψάρια, στα αμύγδαλα και στα αυγά.

Γυμναστική

Η τακτική γυμναστική μπορεί να μειώσει και την συχνότητα, αλλά και την ένταση των πονοκεφάλων. Αν δεν γυμνάζεστε, δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε απότομα. Ακόμα και με λίγη γυμναστική στην αρχή, θα δείτε οφέλη. Σιγά-σιγά, χτίζοντας περισσότερη δύναμη, θα μπορείτε να κάνετε πιο έντονες προπονήσεις και να ενισχύετε περισσότερο τις άμυνές σας.

Βέβαια, η έντονη κίνηση θα κάνει την ημικρανία χειρότερη, άρα μη γυμνάζεστε όταν βρίσκεστε στο μέσο ενός επεισοδίου. Είναι πιθανό να σας πιάσει ημικρανία αν κάνετε πολύ έντονη γυμναστική, αλλά αυτό τις περισσότερες φορές θα σχετίζεται με το αν έχετε φάει ή πιει αρκετό νερό πριν την προπόνηση.

Φαρμακευτική αγωγή

Υπάρχουν αρκετές επιλογές για συνταγογραφούμενα φάρμακα, μερικά από τα οποία στοχεύουν απευθείας στην ημικρανία. Κυκλοφορούν είτε σε μορφή ταμπλέτας, είτε ως ρινικά σπρέι, αλλά και σε ενέσιμη μορφή. Η διαχείριση είναι αρκετά προσωπική υπόθεση για τον κάθε ασθενή, μιας και τα συμπτώματα δεν εμφανίζονται σε όλους με τον ίδιο τρόπο.

Για πιο εναλλακτικές θεραπείες, το μασάζ και ο βελονισμός φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα στην ανακούφιση από τον πόνο. Για αρκετούς ασθενείς έχει παίξει ρόλο και η ψυχοθεραπεία, για την καλύτερη διαχείριση του στρες που προκαλεί ο χρόνιος πόνος.

Στο σπίτι

Μπορείτε να φροντίσετε να μην υπάρχει πολύ έντονο φως στο σπίτι σας με πιο βαριές κουρτίνες, αλλά και να ρυθμίσετε τα έπιπλά σας με τέτοιο τρόπο που να μην βλέπετε προς το παράθυρο όσο δουλεύετε. Αν δουλεύετε σε περιβάλλον με θόρυβο, που επίσης δεν θα βοηθήσει καθόλου την κατάσταση όταν νιώθετε μια ημικρανία να έρχεται, μπορείτε να επενδύσετε σε ένα ζευγάρι ακουστικά που μπλοκάρουν τον θόρυβο.

Τέλος, φροντίστε να μην έχετε στο σπίτι σας αρωματικά κεριά και στικ, φρέσκα λουλούδια και αποσμητικά χώρου, καθώς όλα αυτά μπορούν να προκαλέσουν επεισόδιο ημικρανίας.

Ταξιδεύοντας

Τα ταξίδια μπορούν να είναι ιδιαίτερα αγχωτικά, άρα πρωταρχικός σας στόχος είναι να νιώθετε όσο λιγότερο στρες γίνεται. Φροντίστε να έχετε κοιμηθεί αρκετά πριν το ταξίδι, να μην αφήσετε κάτι για τελευταία στιγμή. Επίσης, όταν πηγαίνετε διακοπές, προσπαθήστε να αποφύγετε τις ακραίες παρεκκλίσεις από την καθημερινή σας ρουτίνα.