Υπάρχουν αλήθεια αμέτρητοι λόγοι για να μας πιάσει πονοκέφαλος. Το στρες και η μεγάλη συναισθηματική φόρτιση είναι οι πιο συνήθεις ύποπτοι. Η αϋπνία, επίσης. Και όμως, ένας πονοκέφαλος μπορεί να προκληθεί και από άλλες καθημερινές αιτίες που δεν είχαμε καν υπολογίσει. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές από αυτές...

Το βάρος μας

Σύμφωνα με μια μελέτη, οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος 30 είχαν 35% μεγαλύτερες πιθανότητες να υποφέρουν από πονοκεφάλους. Ο Δείκτης Μάζας Σώματος 40, που σημαίνει σοβαρή παχυσαρκία, αύξανε τις πιθανότητες στο 80%.

Η προσωπικότητά μας

Ορισμένα χαρακτηριστικά έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο πονοκεφάλων. Μερικά από τα άτομα που φαίνεται να το βιώνουν αυτό είναι όσοι έχουν εμμονικές σκέψεις, αλλά και όσοι είναι υπερβολικά τυπικοί και μαζεμένοι.

Το σεξ

Υπάρχει η πιθανότητα το σεξ να προκαλέσει πονοκέφαλο, συχνότερα στους άνδρες. Είναι ο ίδιος πονοκέφαλος που θα έπιανε κάποιον και μετά τη γυμναστική, που σημαίνει ότι το σώμα μας κουράστηκε πολύ.

Τα μεγάλα διαλείμματα

Και όμως, το να πάρουμε εκείνη την πολύ αναγκαία άδεια μπορεί να προκαλέσει έναν πονοκέφαλο: Αν αλλάξουμε απότομα και έντονα την ρουτίνα μας, ο οργανισμός μας είναι πιθανό να "ταρακουνηθεί" λίγο, και ο πονοκέφαλος θα είναι δείγμα αυτού. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μην χαλάτε το πρόγραμμα του ύπνου σας, ακόμα και όταν είστε σε άδεια - και, ναι, εννοούμε και τα Σαββατοκύριακα.

Η αφυδάτωση

Και όταν μιλάμε για αφυδάτωση, μην πηγαίνει ο νους σας σε ανθρώπους στην έρημο σε ημιθανή κατάσταση: Η αφυδάτωση μπορεί να συμβεί και επειδή ξεχάσαμε για μισή ημέρα να πιούμε νερό, στην ουσία, και οι επιπτώσεις της γίνονται φανερές αρκετά γρήγορα. Η κόπωση και οι πονοκέφαλοι (συν ένα πολύ ξερό στόμα) είναι ένα καλό σημάδι ότι χρειαζόμαστε ένα μεγάλο ποτήρι νερό.

Ο υπερβολικός καφές

Σε μικρές δόσεις, ο καφές βοηθά να ξυπνήσουμε το πρωί και να πάρουμε μια μικρή ένεση ενέργειας όταν την έχουμε ανάγκη. Σε μεγάλες ποσότητες, όμως, η καφεΐνη έχει παρατηρηθεί ότι μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους σε ορισμένα άτομα. Εσείς γνωρίζετε καλύτερα ποια είναι τα όριά σας. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι η ζάχαρη σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, άρα αν πίνετε όχι μόνο πολλούς, αλλά και γλυκούς καφέδες, αυξάνετε τον κίνδυνο.

Η έλλειψη γυμναστικής

Σε γενικές γραμμές, μελέτες γύρω από τη γυμναστική έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που δεν ασκούνται τακτικά είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από πονοκεφάλους. Αυτή η σχέση δεν είναι αναγκαστικά πάντα άμεση. Επίσης, προσέξτε καθώς ο πονοκέφαλος από πολλή έντονη γυμναστική χωρίς να έχουμε προετοιμαστεί καταλλήλως (ή όταν πιέζουμε πολύ τον εαυτό μας) είναι και αυτός μια πιθανότητα.

Ο λόγος ύπνος

Μια μελέτη μεγάλης κλίμακας έδειξε πως οι άνθρωποι που κοιμούνται έξι ή λιγότερες ώρες κάθε νύχτα, αντιμετωπίζουν πιο συχνούς αλλά και πιο σφοδρούς πονοκεφάλους. Προσπαθήστε να κοιμάστε για επτά με οκτώ ώρες κάθε νύχτα, και σε σταθερό ωράριο για να αποφύγετε τις δυσάρεστες επιπτώσεις της αϋπνίας.

Ορισμένες τροφές

Οι αντιδράσεις είναι πολλές και διαφορετικές, και φυσικά ανάλογες με το άτομο, αλλά ορισμένες τροφές αναφέρονται αρκετά συχνά σε μελέτες σχετικά με τους πονοκεφάλους και τη διατροφή. Αυτές είναι το κόκκινο κρασί, η σοκολάτα, τα παλαιωμένα τυριά, τα αλλαντικά και η μπύρα. Οι τροφές που περιέχουν μαγνήσιο, από την άλλη μεριά, φαίνεται να προλαμβάνουν τους πολλούς πονοκεφάλους σε άτομα που πάσχουν συχνά. Μερικές από αυτές τις τροφές είναι το σπανάκι, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα λευκά φασόλια και οι ηλιόσποροι.