Ερευνητές εντόπισαν γενετικό παράγοντα κινδύνου που συνδέεται με την απώλεια όσφρησης μετά από λοίμωξη Covid. Η ανακάλυψη φέρνει τους ειδικούς πιο κοντά στην κατανόηση του πολύπλοκου μοτίβου και ενδεχομένως μπορεί να δείξει το δρόμο προς αγωγές.

Η ακριβής αιτία αισθητηριακής απώλειας συνδεόμενης με την Covid δεν είναι γνωστή αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι προέρχεται από βλάβη σε κύτταρα σε περιοχή της μύτης που ονομάζεται οσφρητικό επιθήλιο.

Γενετική περιοχή κοντά σε 2 γονίδια που συνδέονται με την όσφρηση συνδέεται με απώλεια όσφρησης και γεύσης λόγω Covid, αναφέρει η έρευνα.

Αυτός ο γενετικός παράγοντας κινδύνου αυξάνει την πιθανότητα κάποιος που θα μολυνθεί με SARS-CoV-2 να εμφανίσει απώλεια όσφρησης  και γεύσης κατά 11%.

Η έρευνα έγινε από την εταιρεία βιοτεχνολογίας 23andMe με συμμετέχοντες από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.

Σε 69.841 ανθρώπους που ανέφεραν ότι ήταν θετικοί στην Covid,το 68% ανέφερε ως σύμπτωμα απώλεια όσφρησης και γεύσης.

Μετά από σύγκριση των γενετικών διαφορών μεταξύ αυτών που έχασαν την όσφρηση και όσων δεν την έχασαν, οι ερευνητές ανακάλυψαν περιοχή του γονιδιώματος που βρίσκεται κοντά σε δυο γονίδια, τα UGT2A1 και UGT2A2.

Και τα δυο γονίδια εκφράζονται εντός ιστού στο εσωτερικό της μύτης που εμπλέκεται στην όσφρηση.

Η έρευνα έδειξε ότι οι γυναίκες είχαν 11% περισσότερες πιθανότητες να  εμφανίσουν απώλεια όσφρησης και γεύσης σε σχέση με τους άντρες. Επίσης ενήλικες 26 έως 35 ετών αποτελούσαν το 73% αυτής της ομάδας.

Nature Genetics

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;