Αν πάσχετε από πολλαπλή σκλήρυνση και έχετε παρατηρήσει ότι το φαγητό χάνει τη γεύση του, δεν είστε οι μόνοι. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι πολλά άτομα με την πάθηση βιώνουν αλλαγές στη γεύση και τη μυρωδιά των τροφίμων, περίπου ένα 25%. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για αυτό;

Ελέγξτε το

Η σκλήρυνση δεν είναι η μόνη αιτία διαταραχών της γεύσης και της όσφρησης. Ορισμένες άλλες πιθανές αιτίες περιλαμβάνουν λοιμώξεις της αναπνευστικής οδού, ξηροστομία, συνεχές κάπνισμα και χρήση ορισμένων φαρμάκων, καθώς και - η πιο πρόσφατη περίπτωση απώλειας αυτών των αισθήσεων - COVID-19.

Δοκιμάστε ημερολόγιο διατροφής

Η τήρηση αρχείου των γευμάτων που τρώτε και της γεύσης τους μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε ποιες γεύσεις σας αρέσουν και ποιες όχι, καθώς και πιθανές αλλαγές που παρατηρείτε.

Κάντε τη γεύση πιο έντονη

Αν διαπιστώσετε ότι τα φαγητά που κάποτε σας άρεσαν τώρα έχουν βαρετή γεύση, δοκιμάστε να τα κάνετε πιο έντονα με μπαχαρικά, αλλά και ξύδι ή κόκκινη σάλτσα. Αν δεν μαγειρεύετε μόνο για εσάς, φροντίστε όμως το φαγητό να μην είναι υπερβολικά έντονο για τους υπόλοιπους.

Δοκιμάστε νέα πράγματα

Εάν το αγαπημένο σας φαγητό δεν σας ικανοποιεί πια, δοκιμάστε κάτι νέο. Δεν είχατε δοκιμάσει ποτέ κάρυ πριν; Ίσως τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να το ξανασκεφτείτε. Δεν είστε ακριβώς λάτρης του μεξικάνικου φαγητού; Ίσως οι γεύσεις που ήταν πολύ δυνατές πριν να είναι ακριβώς στα μέτρα σας αυτή τη στιγμή. Συνεχίστε να δοκιμάζετε νέα τρόφιμα - ιδιαίτερα αυτά με έντονες γεύσεις - και καταγράψτε τις αντιδράσεις σας σε αυτά. Στο τέλος θα πρέπει να έχετε μια αρκετά αναλυτική λίστα με επιλογές για να διαλέξετε — αλλά και για να αποφύγετε.

Μην τρώτε κρύα πιάτα

Τα ζεστά φαγητά έχουν πιο έντονη γεύση από τα κρύα. Αυτό οφείλεται στο ότι τα πρώτα έχουν πιο δυνατό άρωμα και οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι οι μυρωδιές παίζουν κυρίαρχο ρόλο στη γεύση του φαγητού. Σημαίνει επίσης ότι ακόμη και μια μικρή μείωση στην ικανότητά σας να μυρίζετε το φαγητό μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στη γεύση του για εσάς.

Δοκιμάστε διαφορετικές υφές

Εκτός από τη γεύση, η υφή είναι μια άλλη σημαντική πτυχή του πώς απολαμβάνουμε το φαγητό. Πειραματιστείτε με τροφές που έχουν διαφορετικές υφές - κρεμώδη, τραγανά, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

Η εμφάνιση παίζει και αυτή ρόλο

Η εμφάνιση του φαγητού παίζει μεγάλο ρόλο, τουλάχιστον για κάποιους ανθρώπους. Ετοιμάστε φαγητά σε διάφορα χρώματα και προσθέστε γαρνιτούρες, όπως φρέσκα ψιλοκομμένα βότανα και ξηρούς καρπούς.

Μην ξεχνάτε τα θρεπτικά συστατικά

Είναι αρκετά πιθανό η μειωμένη αίσθηση της γεύσης να σας οδηγήσει σε διατροφικά λάθη: πολλή ζάχαρη, πολύ αλάτι, πολλά κορεσμένα λιπαρά. Φροντίστε τα πιάτα σας να είναι υγιεινά, δίνοντας έμφαση στα υγιεινά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο και τα ψάρια. Και, ξανά, θυμίζουμε ότι τα περισσότερα μπαχαρικά είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά και μπορούν να δώσουν γεύση στο φαγητό χωρίς να χρειαζόμαστε περισσότερο αλάτι.