Το σώμα χρειάζεται να έχει πολλά υγρά για να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Τα παιδιά διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο αφυδάτωσης, ειδικά σε ζεστό καιρό και όταν παίζουν έντονα. Μέχρι να νιώσουν δίψα, πιθανότατα είναι ήδη αφυδατωμένα – επομένως η ευθύνη πέφτει στους γονείς για να βεβαιωθούν ότι πίνουν αρκετά.

Τα δύο τρίτα του σώματός μας αποτελούνται από νερό. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κακές αθλητικές επιδόσεις, κούραση, πονοκεφάλους και εκνευρισμό — και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ιατρικά προβλήματα αν συνεχίσουμε να μην πίνουμε νερό.

Τα σημάδια ότι το παιδί σας είναι αφυδατωμένο περιλαμβάνουν:

  • ζάλη
  • ναυτία
  • πονοκέφαλος
  • σκούρα κίτρινα ή καφέ ούρα
  • ξηρά χείλη, γλώσσα, στόμα ή λαιμός

Τι χρειάζεται το παιδί σας;

Το νερό είναι η καλύτερη επιλογή για τα παιδιά. Αποφύγετε τα αθλητικά ποτά, τους χυμούς φρούτων, τα αναψυκτικά και το μεταλλικό νερό, καθώς όλα περιέχουν ζάχαρη ή είναι όξινα, που μπορεί να επιδεινώσουν την αφυδάτωση.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη νερού για τα παιδιά είναι:

5 έως 8 ετών: 5 ποτήρια (1 λίτρο)

9 έως 12 ετών: 7 ποτήρια (1,5 λίτρο)

13 ετών και άνω: 8 έως 10 ποτήρια (2 λίτρα)

Τα παιδιά χρειάζονται ακόμη περισσότερο νερό όταν παίζουν ή ασκούνται. Το παιδί σας πρέπει να πίνει πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη σωματική δραστηριότητα — ακόμα και αν δεν διψάει.

Συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας να παραμείνει ενυδατωμένο:

  • βεβαιωθείτε ότι υπάρχει μαζί σας πάντα ένα μπουκάλι νερό
  • επιλέξτε νερό και όχι ζαχαρούχα ή ανθρακούχα ποτά
  • υπενθυμίστε του να πίνει πριν από έναν αθλητικό αγώνα
  • ενθαρρύνετέ το να πίνει μερικές γουλιές νερό κατά τη διάρκεια διαλειμμάτων στο παιχνίδι

Η ήπια αφυδάτωση μπορεί να αντιμετωπιστεί δίνοντας στο παιδί σας περισσότερο νερό. Αλλά η σοβαρή αφυδάτωση μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Είναι σημαντικό να την προλάβετε.

Συμπτώματα σοβαρής αφυδάτωσης

  • έντονη δίψα
  • \ληθαργικότητα
  • έχει χλωμιάσει
  • τα πόδια ή τα χέρια του είναι κρύα
  • αναπνέει γρήγορα
  • είναι μπερδεμένο ή νυσταγμένο.