Το πώς αντιδρά ο οργανισμός μας σε μια τροφή είναι ζήτημα πολύ προσωπικό. Συνεπώς, όταν μιλάμε για τροφές που έχουν μια δυσάρεστη παρενέργεια στο σώμα, δεν μπορούμε ποτέ να είμαστε απόλυτοι. Κάποιες από τις παρακάτω τροφές, για παράδειγμα, μπορεί να μην σας δημιουργούν κανένα πρόβλημα - ή μπορεί να μην σας δημιουργούν ακόμα. Σε κάθε περίπτωση, αυτά τα τρόφιμα συνήθως βρίσκονται στην κορυφή κάθε λίστας που μιλά για την δυσπεψία. Ας δούμε τους λόγους.

Τηγανητά

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος και μπορεί να προκαλέσουν διάρροια. Πολλές σάλτσες, τα λιπαρά κομμάτια κρέατος αλλά και τα γλυκά που περιέχουν βούτυρο μπορούν επίσης να προκαλέσουν παρόμοια προβλήματα. Επιλέξτε ψητά ή βραστά φαγητά και πιο ελαφριές σάλτσες που περιέχουν λαχανικά αντί για βούτυρο ή κρέμα - για παράδειγμα, μια απλή σάλτσα ντομάτας που περιέχει λίγο μόνο ελαιόλαδο, δεν θα σας προκαλέσει το ίδιο πρόβλημα με μια σάλτσα που περιέχει μαγιονέζα ή τυρί.

Εσπεριδοειδή

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και είναι όξινα, και αυτό για μερικούς ανθρώπους σημαίνει στομαχικές διαταραχές. Αν έχετε παρατηρήσει ότι η κατανάλωση φρούτων αυτής της οικογένειας προκαλεί δυσάρεστα συμπτώματα στο στομάχι σας, καλύτερα να τα αποφεύγετε.

Τεχνητά γλυκαντικά

Υπάρχει λόγος που οι περισσότερες τσίχλες λένε πως η υπερβολική τους κατανάλωση μπορεί να έχει υπακτική δράση - άρα να λειτουργήσει ως καθαρτικό. Ένας συνήθης ύποπτος είναι η σορβιτόλη, που χρησιμοποιείται σε πολλές τσίχλες χωρίς ζάχαρη. Η μεγάλη της κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει κράμπες και διάρροια.

Πάρα πολλές φυτικές ίνες

Ξέρουμε ότι οι φυτικές ίνες όχι απλά είναι απαραίτητες, αλλά πρέπει να υπάρχουν σε αφθονία σε μια υγιεινή διατροφή. Αυτό όμως δεν ισχύει για όλους τους ανθρώπους. Για την ακρίβεια, αν η διατροφή σας μέχρι τώρα δεν ήταν πλούσια σε φυτικές ίνες, και το πολύ απότομο ξεκίνημα μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να ταράξει το έντερο και το στομάχι σας. Εισάγετέ τις σταδιακά στην καθημερινότητά σας.

Φασόλια

Ξέρουμε ότι τα φασόλια φημίζονται για το πόσο "δύσκολα" μπορούν να γίνουν στην χώνεψη. Πρέπει αυτό να μας σταματάει από το να τα τρώμε; Όχι, επειδή περιέχουν πολύ μεγάλες ποσότητες και από φυτικές ίνες, και από πρωτεΐνη. Μουλιάστε τα σε νερό για να τα κάνετε πιο εύκολα να διασπαστούν στο στομάχι προτού τα μαγειρέψετε.

Λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι και όλοι οι "συγγενείς"

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το λάχανο, έχουν τα ίδια σάκχαρα που κάνουν τα φασόλια δύσπεπτα. Πέρα από αυτό, έχουν και μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, που μπορεί να κάνει το φούσκωμα χειρότερο. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που αυτά τα λαχανικά θέλουν μόνο λίγο ελαφρύ βράσιμο - είναι αρκετό για να σπάσουν κάποιες πιο "σκληρές" ενώσεις, αλλά όχι τόσο πολύ που να χαθούν απαραίτητες βιταμίνες.

Πικάντικα τρόφιμα

Μερικοί άνθρωποι παθαίνουν δυσπεψία ή καούρα αφού τα καταναλώσουν, ειδικά όταν πρόκειται για ένα μεγάλο γεύμα - και σίγουρα δεν βοηθά αν το πιάτο περιλαμβάνει επίσης πολλά λιπαρά. Ένας πιθανός ένοχος για αυτό είναι η καψαϊκίνη, η ουσία που βρίσκεται στο τσίλι και στο πιπέρι καγιέν.

Γαλακτοκομικά

Κάποιοι άνθρωποι μπορούν να τα μεταβολίσουν, κάποιοι άλλοι όχι. Αν παρατηρήτε ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών σάς προκαλεί συμπτώματα όπως κράμπες, πρήξιμο και διάρροια, τότε καλό θα ήταν να τα αποφεύγετε και να αναζητήσετε φυτικές εναλλακτικές.