Η λέξη "φλεγμονή" δημιουργεί αμέσως αρνητικά συναισθήματα. Αυτή όμως δεν είναι η πλήρης εκδοχή της ιστορίας. Η φλεγμονή είναι μηχανισμός του σώματος για να καταπολεμήσει τις μολύνσεις και να επιταχύνει την επούλωση. Αυτό που αποτελεί πρόβλημα είναι όταν η φλεγμονή παραμένει για πολύ καιρό - άρα είτε υπάρχει ένα πρόβλημα που δεν λύνεται, είτε κάποιος παράγοντας προκαλεί σταθερά φλεγμονή στον οργανισμό. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο το ανοσοποιητικό σας σύστημα να επιτεθεί σε υγιή όργανα και ιστούς. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, αρθρίτιδα, ακόμα και καρκίνο.

Αυτές είναι μερικές καθημερινές συνήθειες που θα μειώσουν τα επίπεδα φλεγμονής και θα μας βοηθήσουν να τα κρατήσουμε χαμηλά και σταθερά.

Κοιμηθείτε αρκετά

Όταν δεν κοιμάστε αρκετές ώρες κάθε νύχτα, το σώμα σας μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή. Ο στόχος σας πρέπει να είναι 7-9 ώρες. Βέβαια, δεν μετράει μόνο η ποσότητα του ύπνου, αλλά και η ποιότητα. Προσπαθήστε να ορίσετε ένα σταθερό ωράριο που θα κοιμάστε και θα ξυπνάτε καθημερινά, και προσέξτε αν ο ύπνος σας είναι διακεκομμένος. 

Πηγαίνετε μια βόλτα

Χρειάζονται μόλις 20 λεπτά μέτριας άσκησης, όπως ένας γρήγορος περίπατος με τον σκύλο σας ή έναν φίλο, για να αποτρέψετε μια φλεγμονώδη απόκριση από το σώμα σας. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε περίπου 30 λεπτά την ημέρα, για 5 ημέρες την εβδομάδα. Ξεκινήστε σταδιακά αν έχετε πολύ καιρό να γυμναστείτε.

Βάλτε μυρωδικά και μπαχαρικά στο φαγητό σας

Μελέτες σχετικά με τον κουρκουμά, το δεντρολίβανο, την κανέλα, το κύμινο και το τζίντζερ δείχνουν ότι μπορεί να επιβραδύνουν τις διαδικασίες στο σώμα σας που οδηγούν σε φλεγμονή. Συνεπώς και βάζετε έξτρα γεύση στα πιάτα σας, και προσέχετε την υγεία σας.

Φάτε περισσότερα λαχανικά

Λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο και το σπανάκι έχουν αντιοξειδωτικά και άλλες ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και να περιορίσουν την καθημερινή βλάβη στα κύτταρα.

Δοκιμάστε τη γιόγκα

Αυτή η αρχαία πρακτική επικεντρώνεται στην αναπνοή και ενισχύει την ευλυγισία και την αίσθηση ισορροπίας του σώματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των επιπέδων της ορμόνης που σχετίζεται με το στρες, της κορτιζόλης. Αυτό με την σειρά του βοηθά στην αντιμετώπιση των φλεγμονών.

Μην το παρακάνετε με το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί με το φαγητό δεν πρόκειται να κάνει κακό. Αλλά το πολύ αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα τοξινών στο σώμα σας. Αυτό ενεργοποιεί τη φλεγμονή, η οποία μπορεί να βλάψει ιστούς και όργανα.

Προσέξτε τις φλεγμονώδεις τροφές

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, τα κόκκινα κρέατα και τα τηγανητά αυξάνουν τη φλεγμονή στο σώμα σας. Αλλάξτε τα ανθυγιεινά αυτά τρόφιμα με φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, φασόλια και ψάρια όπως ο τόνος και ο σολομός.

Χάστε τα περιττά κιλά

Αν έχετε περιττά κιλά να χάσετε, η απαλλαγή από αυτά θα μπορούσε να μειώσει τη φλεγμονή. Αυτός είναι ο λόγος που η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τόσα πολλά προβλήματα υγείας.

Κόψτε το κάπνισμα

Το κάπνισμα βλάπτει τον οργανισμό από κάθε πιθανή άποψη. Τα υψηλότερα επίπεδα φλεγμονής είναι μία μόνο από τις επιπτώσεις του. Προσπαθήστε να το σταματήσετε, για να βελτιώσετε την συνολική κατάσταση της υγείας σας.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ιδέες για κέτο πρωινό
AstraZeneca: Με ισχυρό αποτύπωμα και στην Ελλάδα
Καπνός τσιγάρου και ακτίνες UV ''καταστροφικός'' συνδυασμός για το δέρμα [μελέτη]