Το πρήξιμο μετά από ένα βαρύ γεύμα είναι πολύ συνηθισμένο και δυσάρεστο συναίσθημα. Προφανώς, οι τροφές που καταναλώνουμε μπορούν να το προκαλέσουν, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουμε τι είναι σωστό ή όχι για τον οργανισμό μας. Κάποιοι άνθρωποι, για παράδειγμα, αντιδρούν πιο έντονα στις παρακάτω τροφές, ενώ κάποιοι δεν παρατηρούν σημαντικές αλλαγές αφού τις καταναλώσουν. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι τροφές που επηρεάζουν το πρήξιμο, είτε θετικά, είτε αρνητικά.

Οι τροφές που μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Όταν λέμε "επεξεργασμένα", εννοούμε τροφές που τις παίρνετε έτοιμες και συσκευασμένες, και που περιέχουν συντηρητικά, αλλά κυρίως αλάτι. Το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών στον οργανισμό, με αποτέλεσμα ένα γεύμα με πολύ αλάτι να μας κάνει να φουσκώσουμε. Φαστ φουντ, έτοιμα dressing για σαλάτες, έτοιμες σούπες, αλλαντικά αλλά και προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής είναι όλα συνήθεις ύποπτοι για τεράστιες (και εντελώς περιττές) προσθήκες αλατιού στην καθημερινή μας ζωή.

Τροφές με υψηλά λιπαρά

Και μιλάμε κυρίως για κορεσμένα λιπαρά. Δεν σημαίνει αυτό ότι αναφερόμαστε όμως μόνο στο κόκκινο κρέας. Τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, για παράδειγμα, περιέχουν πολύ βούτυρο, που τα καθιστά "βόμβες" κορεσμένων λιπαρών. Τα λιπαρά κινούνται πιο αργά σε σχέση με άλλα θρεπτικά συστατικά στο γαστρεντερικό μας σύστημα, άρα το πρήξιμο είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο μετά από ένα βαρύ γεύμα.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά είναι πιο ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς δεν είναι αναγκαστικά τα λιπαρά τους που ευθύνονται για το πρήξιμο, όσο η λακτόζη. Αν ο οργανισμός σας δεν μπορεί να επεξεργαστεί τη λακτόζη, θα εμφανιστεί πρήξιμο και άλλα δυσάρεστα συμπτώματα, όπως αέρια και διάρροια.

Μήλα

Τα μήλα μπορεί να κάνουν τον γιατρό πέρα, αλλά για ορισμένους ανθρώπους μπορεί να είναι απαγορευτικά λόγω του πόση φρουκτόζη περιέχουν. Θα επηρεάσουν περισσότερο άτομα που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Όσπρια

Φασόλια, φακές και ρεβίθια αποτελούν διατροφικό θησαυρό για πολύ κόσμο, ενώ για άλλο κόσμο είναι σίγουρη συνταγή για δυσπεψία. Αυτό συμβαίνει επειδή περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών. Αυτό είναι απαγορευτικό σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά αν δεν υπάρχει κάποια πάθηση που σας αποτρέπει από το να καταναλώνετε φυτικές ίνες, είναι καλή ιδέα να προσπαθήσετε να τις εισάγετε σιγά-σιγά στη διατροφή σας.

Σταυρανθή λαχανικά

Πρόκειται για μια οικογένεια φυτών που περιλαμβάνει μερικά από τα πιο υγιεινά λαχανικά που μπορούμε να βάλουμε στο πιάτο μας: μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών αλλά και ρόκα. Πέρα από τις πολλές φυτικές τους ίνες, περιέχουν ορισμένα σάκχαρα που μπορούν να προκαλέσουν αέρια και πρήξιμο. Ξανά, αν δεν υπάρχει κάποια πάθηση που να σας αποτρέπει από το να τα καταναλώνετε, είναι καλή ιδέα να ξεκινήσετε να τα τρώτε σε μικρές ποσότητες.

Οι τροφές που θα σας ανακουφίσουν

Αγγούρι

Είναι 96% νερό, άρα και το κλειδί της σωστής πέψης. Περιέχει επίσης μικρές ποσότητες αντιοξειδωτικών, που θα μειώσουν την φλεγμονή στο έντερό μας.

Γιαούρτι

Εκτός του ότι είναι ελαφριά τροφή, περιέχει προβιοτικά - ωφέλιμα βακτήρια που υπάρχουν ούτως ή άλλως στο έντερό μας και βοηθούν στον μεταβολισμό της τροφής. Η ενίσχυσή τους μέσω της διατροφής έχει πολύ καλά αποτελέσματα στη γενικότερη διαδικασία της πέψης. Το κεφίρ είναι επίσης πολύ καλή πηγή προβιοτικών.

Σπαράγγια

Τα σπαράγγια είναι ένα λαχανικό που έχει διουρητικές ιδιότητες - και ιδιαίτερα γνωστά για το πώς επηρεάζουν τα ούρα μας και το πώς μυρίζουν. Παρά την περίεργη μυρωδιά, θα μας βοηθήσουν να διώξουμε περιττό νερό και αλάτι από τον οργανισμό μας, με αποτέλεσμα να βλέπουμε λιγότερο πρήξιμο.

Μπανάνα

Οι μπανάνες καταπολεμούν το πρήξιμο λόγω του καλίου τους. Το κάλιο είναι ένα μέταλλο που βοηθά να ρυθμίζονται τα επίπεδα νατρίου (δηλαδή αλατιού) στον οργανισμό. Εκτός από τις μπανάνες, το βρίσκουμε στα αποξηραμένα βερίκοκα και δαμάσκηνα, καθώς και στην κολοκύθα.