Οι άνθρωποι συνεχίζουν να εξελίσσονται μετά από το διαχωρισμό από τους προγόνους χιμπατζήδες, σχεδόν 7 εκατομμύρια χρόνια πριν, αναφέρει νέα έρευνα που ανακάλυψε 155 νέα γονίδια μοναδικά για τους ανθρώπους τα οποία ξαφνικά εμφανίστηκαν από μικροσκοπικές περιοχές του DNA.

Ορισμένα από τα νέα γονίδια χρονολογούνται από την αρχαία προέλευση των θηλαστικών, αναφέρουν οι ερευνητές, οι οποίοι εικάζουν ότι λίγα από αυτά τα μικρογονίδια έχουν σχέση με νόσους που αφορούν τον άνθρωπο.

Για τη νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cell Reports, η ομάδα του Νικόλαου Βακιρλή του ερευνητικού κέντρου βιοϊατρικών επιστημών “Αλέξανδρος Φλέμιγκ”
στη Βάρη, δημιούργησε γενεαλογικό δέντρο για να συγκρίνει ανθρώπους με άλλα είδη σπονδυλωτών, χρησιμοποιώντας προηγουμένως δημοσιευμένα γενετικά στοιχεία.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν τη σχέση αυτών των γονιδίων στην εξέλιξη και 155 προέκυψαν από περιοχές μοναδικού DNA. Nέα γονίδια μπορούν να προκύψουν από αναπαραγωγή στο γονιδίωμα, αλλά αυτά άρχισαν από την αρχή.

Περίπου 44 από αυτά τα νέα γονίδια συνδέονται με αναπτυξιακά ελαττώματα σε κυτταρικές καλλιέργειες, σύμφωνα με την έρευνα. Αυτό δείχνει τη σημασία αυτών των γονιδίων στη διατήρηση υγιούς ζώντος συστήματος.

Tα γονίδια είναι συγκεκριμένα για τους ανθρώπους -κάτι που κάνει την άμεση εξέταση δύσκολη, αν και οι ερευνητές εξέτασαν μοτίβα εντός του DNA που θα μπορούσαν να δώσουν στοιχεία για το ρόλο τους σε νόσους.

Tρια από τα γονίδια έχουν δείκτες DNA που συνδέονται με νόσους και δείχνουν προς σχέση με τη μυϊκή δυστροφία, με τη μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια και το σύνδρομο Alazami.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης νέο γονίδιο που συνδέεται με τον ανθρώπινο καρδιακό ιστό. Προέκυψε στους ανθρώπους και τον χιμπατζή μετά το διαχωρισμό από τον γορίλλα, αναφέρει η έρευνα.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι αυτό δείχνει πως γρήγορα μπορεί να εξελιχτεί ένα γονίδιο και να γίνει αναγκαίο για τον οργανισμό.

Cell Reports,