Η γαρίδα είναι πολύ δημοφιλές θαλασσινό, όπως και καλή, άπαχη πηγή πρωτεΐνης. Ενώ η ποσότητα των θερμίδων στις γαρίδες είναι χαμηλή, ο αριθμός των θρεπτικών συστατικών είναι υψηλός. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά περιλαμβάνουν τη βιταμίνη Β12, η οποία βοηθά στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη διατήρηση της λειτουργίας του νευρικού συστήματος, και το σελήνιο, ένα μέταλλο που βοηθά στην προστασία των κυττάρων από βλάβες.

Μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

Η κατανάλωση ψαριού και θαλασσινών είναι πιθανό να συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της καρδιακής προσβολής, εφόσον το ψάρι δεν είναι τηγανητό. Επιπλέον, η κατανάλωση γαρίδας μπορεί να ωφελήσει τα συνολικά μας επίπεδα χοληστερόλης. Οι ερευνητές το αποδίδουν στο γεγονός ότι οι γαρίδες παρέχουν ω-3 λιπαρά οξέα και έχουν εξαιρετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.

Ισχυρό διατροφικό προφίλ

Ειδικά σε αναλογία με τις εξαιρετικά χαμηλές θερμίδες τους, οι γαρίδες είναι μια πολύ υγιεινή πηγή πρωτεΐνης. Δέκα μεσαίου μεγέθους, μαγειρεμένες γαρίδες - στον ατμό ή βρασμένες - παρέχουν σχεδόν εννέα γραμμάρια πρωτεΐνης. Η επιλογή πρωτεΐνης από γαρίδες έναντι ορισμένων άλλων τύπων ζωικής πρωτεΐνης μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη, αν συνηθίζατε να τρώτε κόκκινο κρέας με κορεσμένα λιπαρά, ή πολλά αλλαντικά και επεξεργασμένα κρέατα. Ο ψευδάργυρος της γαρίδας βοηθά στην υποστήριξη ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος και επίσης βοηθά στην επούλωση των πληγών και στη διάσπαση των υδατανθράκων. Ο ψευδάργυρος είναι επίσης απαραίτητος για τη διατήρηση της αίσθησης της γεύσης και της όσφρησης. Η βιταμίνη Ε στις γαρίδες είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα υγιή κύτταρα και τους ιστούς από βλάβες που μπορεί να οδηγήσουν σε γήρανση ή ασθένειες.

Συγκεκριμένα, δέκα μεσαίου μεγέθους, μαγειρεμένες γαρίδες - στον ατμό ή βραστές - παρέχουν:

Θερμίδες: 45,5

Λίπη: 0,65 γρ.

Υδατάνθρακες: 0,58 γρ.

Πρωτεΐνη: 8,7 γρ.

Νάτριο: 174 mg, 7,6% της ημερήσιας δόσης.

Σελήνιο: 18,9mcg, 34% της ημερήσιας δόσης.

Βιταμίνη Β12: 0,43mcg, 18% της ημερήσιας δόσης.

Ψευδάργυρος: 0,62 mg, 5,6% της ημερήσιας δόσης.

Βιταμίνη Ε: 0,84mg, 5,6% της ημερήσιας δόσης.

Ω-3 σε γαρίδες

Οι γαρίδες δεν είναι τόσο πλούσιες σε ω-3 όσο άλλα ψάρια. Ωστόσο, η κατανάλωση αυτών των καλών λιπαρών έχει συνδεθεί με ποικίλα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της υγιούς γήρανσης, της αντιφλεγμονώδους δράσης, της υποστήριξης του ανοσοποιητικού, της διαχείρισης βάρους και του μειωμένου κινδύνου καρδιακών παθήσεων και του Αλτσχάιμερ. Τα ψάρια όπως ο σολομός και η σαρδέλα περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες αυτών των λιπαρών, κάθε όμως πηγή τους αξίζει να υπάρχει στη διατροφή μας, καθώς είναι από τα θρεπτικά συστατικά που ταυτόχρονα είναι πολύ αναγκαία και σχετικά δυσεύρετα.

Ασταξανθίνη

Μπορεί να έχετε διαβάσει στο διαδίκτυο ότι οι γαρίδες είναι πηγή ενός αντιοξειδωτικού που ονομάζεται ασταξανθίνη. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι αυτή η πορτοκαλοκόκκινη χρωστική ουσία - που παράγεται κυρίως από τα φύκια που τρώνε οι γαρίδες - μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία ασθενειών όπως ο διαβήτης, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο καρκίνος, οι νευρολογικές διαταραχές, οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία. Το αντιοξειδωτικό έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ αποτελεσματικό κατά του οξειδωτικού στρες, το οποίο είναι βλάβη στα κύτταρα που μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες ασθένειες.