Έχει συμβεί σε όλους μας, μάλλον μετά από μια νύχτα με πολύ αλκοόλ. Τι γίνεται όμως όταν ο πρωινός πονοκέφαλος είναι τακτικός και δεν σχετίζεται με το αλκοόλ; Μήπως το πρόβλημα είναι ο ύπνος;

Αρχικά, τι τύπος πονοκέφαλου είναι;

Ημικρανίες: Αυτός ο τύπος πονοκεφάλου χτυπάει στην μία πλευρά του κεφαλιού και συνήθως είναι πολύ έντονος και συνοδεύεται από αισθήματα ναυτίας και ζάλης.

Πονοκέφαλος τάσης: Συχνά περιγράφεται ως η αίσθηση ότι το κεφάλι σας "σφίγγεται" από κάτι, ότι ασκείται σταθερή πίεση σε ολόκληρο το κεφάλι. Ο πόνος μπορεί να κυμαίνεται από ήπιος έως έντονος, αλλά είναι ενοχλητικός σε κάθε περίπτωση.

Αθροιστική κεφαλαλγία: Αν αισθάνεστε έντονο πόνο στη μία πλευρά του κεφαλιού σας, ο οποίος στη συνέχεια εξαφανίζεται γρήγορα και επιστρέφει δριμύτερος, μπορεί να αντιμετωπίζετε αθροιστική κεφαλαλγία. Είναι πολύ συνηθισμένος πρωινός πονοκέφαλος και μπορεί να κρατήσει από 15 λεπτά μέχρι 4 ώρες.

Το είδος του πονοκεφάλου που αντιμετωπίζετε τα πρωινά είναι το πρώτο βήμα για να προσδιορίσετε τι συμβαίνει.

Ποιοι είναι οι λόγοι, όμως;

Αϋπνία και προβλήματα ύπνου

Οι πονοκέφαλοι και τα προβλήματα ύπνου συνδέονται με διάφορους τρόπους. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να το κάνει πιο πιθανό να αναπτύξετε πονοκέφαλο τάσης κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι συχνά φαύλος κύκλος: Η αϋπνία προκαλεί τον πονοκέφαλο, που με την σειρά του προκαλεί περισσότερη αϋπνία. Η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να αυξήσει την ένταση σε άλλους τύπους πονοκεφάλων.

Υπνική άπνοια

Τα άτομα με υπνική άπνοια σταματούν να αναπνέουν για μικρά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το ροχαλητό είναι το σύμπτωμα που σχετίζεται συχνότερα με την υπνική άπνοια. Αλλά οι πονοκέφαλοι από άπνοια είναι επίσης πολύ συχνοί. Πιστεύεται ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους με υπνική άπνοια έχουν πονοκεφάλους. Οι άνθρωποι συνήθως περιγράφουν τους πονοκεφάλους που σχετίζονται με την άπνοια ως πιεστικό πόνο που εμφανίζεται και στις δύο πλευρές του κεφαλιού. Τα καλά νέα σε αυτό είναι πως η αντιμετώπιση της άπνοιας θα σταματήσει και τους πονοκεφάλους που τη συνοδεύουν.

Υπερβολικός ύπνος

Στα προβλήματα του ύπνου, πολλές φορές τα πράγματα έχουν να κάνουν με την ισορροπία. Έτσι, όπως η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην αντίθετη πλευρά. Σε γενικές γραμμές, οι επτά με οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ είναι ιδανικές και δεν χρειάζονται προσθαφαιρέσεις.

Τρίξιμο των δοντιών

Αν τρίζετε τα δόντια σας στον ύπνο, αυτός μπορεί να είναι ένας λόγος για τον οποίο ξυπνάτε με πονοκεφάλους. Το σφίξιμο του σαγονιού και το τρίξιμο δημιουργεί μια συνολική ένταση στο πρόσωπο και το κεφάλι σας, που οδηγεί σε δυσάρεστο πονοκέφαλο ή ημικρανία το επόμενο πρωί.

Πώς θα αντιμετωπίσω τους πρωινούς πονοκεφάλους;

Ευτυχώς η σχέση μεταξύ πονοκεφάλων και προβλημάτων ύπνου είναι αρκετά απλή, αλλά κυρίως θεραπεύσιμη. Ένα τεράστιο κομμάτι ασθενών ανακουφίζονται από τους πονοκεφάλους όταν αντιμετωπίζουν την αϋπνία ή την άπνοια.

Σε επίπεδο καθημερινότητας, επίσης υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τον ύπνο σας.

Αποκτήστε σωστό πρόγραμμα ύπνου: Αυτό μπορεί να χρειαστεί κάποια προσαρμοστικότητα εκ μέρους σας και ίσως λίγο χρόνο, αλλά αν κάνετε προσπάθεια να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε τις ίδιες ώρες καθημερινά (ναι, και τα σαββατοκύριακα), θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τους πονοκεφάλους.

Αποφύγετε το αλκοόλ: Ειδικά αν έχετε παρατηρήσει ότι η κατανάλωσή του είναι εύκολο να σας προκαλέσει πονοκέφαλο, ακόμα και αν δεν το έχετε παρακάνει.

Καλή διατροφή και άφθονη ενυδάτωση: Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό όλη την ημέρα και προσπαθήστε να πίνετε ένα μεγάλο ποτήρι νερό με το που ξυπνάτε. Μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί επίσης να βοηθήσει στον περιορισμό των πονοκεφάλων. Αποφύγετε τα τηγανιτά και τα κορεσμένα λίπη.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μπορούμε να μάθουμε να αναπνέουμε πιο σωστά;
ECDC: Κρούσματα σιγκέλλωσης σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες - Πού αποδίδονται
Μπορούμε να ζήσουμε για πάντα;