Το σκόρδο προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία. Η ουσία αλλισίνη, που του δίνει τη χαρακτηριστική οσμή, το κάνει υγιεινή προσθήκη στη διατροφή σας. Ας δούμε τα οφέλη του

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Σύμφωνα με έρευνα σε 41.000 γυναίκες 55 έως 69 ετών, όσες κατανάλωναν τακτικά σκόρδο, φρούτα και λαχανικά, είχαν 35% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο.

Δρα ως αντιφλεγμονώδες

Έρευνες έδειξαν οτι το έλαιο του σκόρδου δρα κατά των φλεγμονών. Αν έχετε πόνο ή φλεγμονή στους μυς ή τις αρθρώσεις τρίψτε τις με έλαιο σκόρδου. Το Arthritis Foundation το συνιστά για τη συμβολή του στην πρόληψη βλάβης των χόνδρων από αρθρίτιδα.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Ερευνες επίσης δείχνουν ότι το σκόρδο έχει θετική δράση στις αρτηρίες και την αρτηριακή πίεση. Ερευνητές πιστεύουν ότι τα ερυθρά αιμοσφαίρια μετατρέπουν το θείο στο σκόρδο σε υδρόθειο. Αυτό διαστέλλει τα αγγεία κάνοντας πιο εύκολη τη ρύθμιση της πίεσης.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για το αν η πρόσθεση περισσότερου σκόρδου στη διατροφή θα είχε όφελος για εσάς.

Καθαρίζει το δέρμα

Οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες και τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το σκόρδο μπορούν να καθαρίσουν το δέρμα σκοτώνοντας βακτήρια που προκαλούν ακμή. Μια έρευνα δείχνει ότι το τρίψιμο ωμού σκόρδου πάνω σε σπυριά μπορεί να τα καθαρίσει.

Εχετε υπόψη ότι το σκούδο θα μπορούσε να προκαλεί αίσθημα καύσου στο δέρμα. Συμβουλευτείτε τον δερματολόγο σας πρώτα πριν δοκιμάσετε αυτή την τεχνική, ιδιαίτερα αν χρησιμοποιείτε άλλα προϊόντα για το δέρμα.

Προστατεύει την τροφή

Οι ίδιες αντιβακτηριακές ιδιότητες του φρέσκου σκόρδου μπορούν να σκοτώνουν βακτήρια που οδηγούν σε τροφική δηλητηρίαση, όπως Salmonella και E.coli. Μη χρησιμοποιείτε το σκόρδο ως υποκατάστατο της καλής υγιεινής και σωστής μεταχείρισης των τροφίμων.

Αντιμετωπίζει το πόδι του αθλητή

Το σκόρδο επίσης καταπολεμά μύκυητες. Αν έχετε το πόδι του αθλητή βοητήξτε την πατούσα σε νερό με σκόρδο ή τρίψτε ωμό σκόρδο στην πατούσα για να επιτεθεί στον μύκητα που προκαλεί κνησμό.

Ωμό ή μαγειρεμένο;

Λαμβάνετε τα περισσότερα οφέλη από ωμό σκόρδο. Αν το μαγειρέψετε, μην το αφήσετε πάνω από 60 βαθμούς Κελσίου. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες σκοτώνουν την αλλισίνη-επομένως προσθέστε σκόρδο στη συνταγή σας όταν σχεδόν έχετε τελειώσει το μαγείρεμα.

Προσοχή

Το σκόρδο μπορεί και να ερεθίσει το δέρμα. Μπορεί να αισθανθείτε τσίμπημα στο δέρμα αν χειρίζεστε μεγάλες ποσότητες σκόρδου. Για να αποφύγετε δερματική βλάβη, να φοράτε γάντια κουζίνας.

Παρά τα οφέλη του, μην προσθέτετε πολύ σκόρδο στη διατροφή, πολύ γρήγορα. Η μεγάλη χρήση μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες, όπως ανακάτεμα στο στομάχι, φούσκωμα, διάρροια, οσμή σώματος και δυσάρεστη αναπνοή.

Πηγές:
Cleveland clinic

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Υπάρχει διατροφή για τη νόσο Αλτσχάιμερ;
Αναπαραγωγικός τουρισμός και άλλες μορφές ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα
15 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας