Χημικές ουσίες που εκλύονται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων και χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κοινών προϊόντων όπως το υλικό spandex θα μπορούσαν να προκαλούν έκζεμα στα νεογνά, αναφέρει έρευνα του National Institutes of Health.

Ο Dr. Ian Myles, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα έχει ισχυρά στοιχεία που δείχνουν ότι ρυπογόνα είναι πολύ πιθανό να φταίνε για την αύξηση των περιστατικών ατοπικής δερματίτιδας.

Είναι μυστήριο το τι προκαλεί έκζεμα. Μπορεί να παίζουν ρόλο γενετικοί παράγοντες αλλά η εμφάνισή του έχει αυξηθεί 2-3 φορές σε βιομηχανικές χώρες από το 1970, αφήνοντας τους ερευνητές πεπεισμένους ότι κάτι στο περιβάλλον βρίσκεται πίσω από τη μεγάλη αύξηση.

Οι ερευνητές εστίασαν σε ‘’ζώνες εκζέματος’’ στη χώρα και μελέτησαν τις τοξίνες στο περιβάλλον. Ανακάλυψαν παρόμοιες χημικές ουσίες (δισοκυανικά και ισοκυανικά) ως πιο εμφανείς.

Τα δισοκυανικά χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία πολλών προϊόντων πολυουρεθάνης όπως κόλλες και είδη αφρών.

Τα καυσαέρια των σύγχρονων αυτοκινήτων μπορεί ενδεχομένως να οδηγούν σε αύξηση των ποσοστών εκζέματος εδώ και 50 χρόνια.

Οι καταλύτες παράγουν ως υποπροϊόν ισοκυανικά.

Η ομάδα του NIH συνέδεσε τα δισοκυανικά και ισοκυανικά με τις ζώνες εκζέματος ενώ τους εξέτασαν και στο εργαστήριο με ποντικούς και καλλιέργειες βακτηρίων και διαπίστωσαν ότι επηρεάζουν απευθείας το μικροβίωμα με 2 τρόπους.

Η απόδειξη ότι τα χημικά προκαλούν ατοπική δερματίτιδα (έκζεμα) θα μπορούσε να συμβάλλει σε νέες θεραπευτικές αγωγές.

Στη συνέχεια η ομάδα μελέτησε αν το να ψεκάζουν με αβλαβή βακτήρια Roseomonas mucosa το δέρμα θα μείωνε την έξαρση εκζέματος. Τα βακτήρια περιέχονται στο μικροβίωμα ανθρώπων χωρίς έκζεμα.

Ανακάλυψαν ότι οι περισσότεροι είχαν βελτίωση. Και η επίδραση ήταν ακόμα πιο σημαντική αν οι άνθρωποι ζούσαν σε περιοχές όπου τα επίπεδα δισοκυανικών ήταν υψηλότερα.

Tα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Science Advances.

ΕΜΑ: Θετική γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας κυκλοφορίας σε 8 φάρμακα - Ποια είναι