Η ασπιρίνη σε χαμηλή δόση συνδέεται με 20% αυξημένη εμφάνιση αναιμίας και πτώσης φερριτίνης σε υγιείς ηλικιωμένους, αναφέρει νέα ανάλυση έρευνας που έγινε μια δεκαετία πριν.

15 ερευνητές από την Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι χαμηλή δόση ασπιρίνης φάνηκε να μειώνει τα επίπεδα φερριτίνης και να αυξάνει την αναιμία.

Ερευνητές του Monash University πραγματοποίησαν νέα ανάλυση της δοκιμής ASPREE στην οποία συμμετείχαν 19.114 άνθρωποι 70 ετών και άνω.

Σε ορισμένους δόθηκε ασπιρίνη εντερικής επικάλυψης, 100 mg. και σύμφωνα με τα στοιχεία, ο κίνδυνος εμφάνισης αναιμίας ήταν 23,5% σε όσους έλαβαν ασπιρίνη χαμηλής δόσης.

Επίσης παρατηρήθηκε πτώση στη μέση αιμοσφαιρίνη και σε συγκεντρώσεις φερριτίνης σε όσους λάμβαναν ασπιρίνη.

Η αιτία είναι πιθανόν η κρυφή απώλεια αίματος.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Annals of Internal Medicine.

Πηγές:
Annals of Internal Medicine.

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
ΚΕΣΥ - επίσημο: Πρόεδρος η Αναστασία Κοτανίδου - Η πλήρης σύνθεση
ΕΟΠΥΥ: Στο 1,1 δισ. ευρώ έκλεισαν clawback - rebate φαρμάκων το 2025 - Επίσημος απολογισμός
Ενέσεις GLP-1 για απώλεια βάρους και κύηση: Oφέλη, προσοχή και σωστός προγραμματισμός