Σύμφωνα με έρευνα της ευρωπαϊκής επαγγελματικής τους ένωσης, της European Cockpit Association (ECA), πολλοί πιλότοι διαμαρτύρονται για αυξανόμενη υπερκόπωση στην εργασία τους λόγω των πολύ μεγάλων ωρών υπηρεσίας και των πολύ μικρών διαλειμμάτων.

Τρεις στους τέσσερις εργαζόμενους στο πιλοτήριο που συμμετείχαν στην έρευνα του Ιουλίου δήλωσαν ότι δεν μπορούν να ξεκουραστούν επαρκώς μεταξύ των πτητικών τους υπηρεσιών. Εξίσου πολλοί είχαν βιώσει μικροϋπνία κατά τη διάρκεια των πτητικών λειτουργιών τουλάχιστον μία φορά στις τέσσερις εβδομάδες της έρευνας.

Σχεδόν ένας στους πέντε κυβερνήτες χρειάστηκε να διατάξει την παράταση του μέγιστου επιτρεπόμενου χρόνου υπηρεσίας του πληρώματος λόγω ειδικών περιστάσεων, όπως παρακάμψεις λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Οι πιλότοι υποφέρουν επίσης συχνά από παρατεταμένους χρόνους πτήσης που μπορούν να παραταθούν πέραν των νομικών απαιτήσεων μέσω της λεγόμενης απόφασης του κυβερνήτη, εάν, για παράδειγμα, πρέπει να πραγματοποιηθούν παρακάμψεις.

Σχεδόν ένας στους πέντε ερωτηθέντες δήλωσε ότι είχε λάβει μια τέτοια απόφαση τις προηγούμενες τέσσερις εβδομάδες. Περισσότερο από το 60% φοβήθηκε προβλήματα με την αεροπορική εταιρεία τους εάν αρνούνταν μια τέτοια απόφαση και, για παράδειγμα, διέταζε ενδιάμεσο σταθμό για την ανταλλαγή πληρωμάτων.

Οι ευρωπαϊκές ενώσεις πιλότων προειδοποιούν για τους κινδύνους που εγκυμονούν για την ασφάλεια οι πιλότοι που είνια υπό την επήρεια υπερκόπωσης.. Βασίζουν την κριτική τους στην έρευνα που έγινε σε σχεδόν 7.000 συμμετέχοντες από 31 ευρωπαϊκές χώρες και την οποία ανέθεσε η ευρωπαϊκή οργάνωση-ομπρέλα των πιλότων ECA.

Δεν δόθηκαν αποτελέσματα για μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Χριστουγεννιάτικο bazaar της “Πηγή Ζωής” στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Επίσκεψη αποστολής του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε. στο project Βιοτεχνολογίας της DEMO
Βαρτζόπουλος στη Γερμανία - Στο επίκεντρο οι δομές για την άνοια