Σχεδόν το ένα τρίτο ασθενών με προχωρημένο καρκίνο ήπατος που έλαβαν εξατομικευμένο εμβόλιο της εταιρείας Geneos Therapeutics μαζί με ανοσοθεραπεία σε μικρή αρχική δοκιμή εμφάνισαν συρρίκνωση των όγκων, ανέφεραν Αμερικανοί ερευνητές.

Tο αποτέλεσμα είναι περίπου διπλάσιο έναντι της απόκρισης που φαίνεται με την ανοσοθεραπεία μόνη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Nature Medicine, και υποδεικνύει ότι τα εμβόλια με βάση μεταλλάξεις που είναι παρούσες μόνο στον όγκο ενός ασθενούς ενδεχομένως μπορεί να ενισχύσουν την ικανότητα του ανοσοποιητικού να αναγνωρίζει και να επιτίθεται σε δύσκολα αντιμετωπίσιμους όγκους.

Tα ευρήματα, που πρέπει να επιβεβαιωθούν σε μεγαλύτερη δοκιμή, μπορεί ενδεχομένως να επεκτείνουν τα είδη καρκίνου που τέτοιες θεραπείες μπορούν να αντιμετωπίσουν.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δείγματα όγκων των ασθενών για να αναπτύξουν εμβόλια με βάση νεοαντιγόνα- νέες μεταλλάξεις παρούσες μόνο στους όγκους κάθε ασθενούς.

Στόχος ήταν να εκπαιδευτεί το ανοσοποιητικό σύστημα να επιτεθεί και να εξολοθρεύσει μόνο αυτές τις μοναδικές πρωτεΐνες, αφήνοντας ανέπαφο τον υγιή ιστό.

Ο Dr. Mark Yarchoan του Johns Hopkins Kimmel Cancer Center, δήλωσε ότι το εμβόλιο εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό να αναγνωρίζει τα αντιγόνα που αγνοούνται.

Η μελέτη περιέλαβε 36 ασθενείς με ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα. Τους χορηγήθηκαν εξατομικευμένα εμβόλια, επιπλέον του Pembrolizumab.

Σχεδόν ένα τρίτο των ασθενών (30,1%) που αντιμετωπίστηκαν με τη συνδυαστική θεραπεία εμφάνισαν συρρίκνωση των όγκων, με 3 από αυτούς να έχουν ολοκληρωτική απόκριση –που σημαίνει ότι δεν εντοπίζονταν σημάδια υπολειμμάτων όγκου μετά από 21, 5 μήνες, κατά μέσον όρο.

Αυτό συγκριτικά με την τυπική απόκριση του 12% έως 18% ασθενών με καρκίνο ήπατος που έλαβαν μόνο ανοσοθεραπεία.

Αυτό υπέδειξε ότι το εμβόλιο πρόσθεσε κλινική αποτελεσματικότητα, δήλωσε ο Yarchoan.

Δεν υπήρχαν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες.

Η αγωγή της Geneos είναι εμβόλιο DNA στο οποίο ο γενετικός κώδικας μεταλλαγμένων πρωτεϊνών εγχέεται στα κύτταρα χρησιμοποιώντας μικρό ηλεκτρικό παλμό. Κάθε εμβόλιο μπορεί να στοχεύσει έως 40 μεταλλαγμένα γονίδια.

Σχεδιάζονται μεγαλύτερες δοκιμές.