Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης μπορεί να κάνει τη ζωή σας δύσκολη με πολλούς τρόπους. Είναι μια κατάσταση που μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Μπορεί να περάσετε κακές φάσεις, ακολουθούμενες από περιόδους ύφεσης. Το να γνωρίζετε πώς λειτουργεί αυτό το μοτίβο για εσάς μπορεί να σας βοηθήσει να νιώθετε προετοιμασμένοι για μια πιθανή έξαρση.

Όταν βρίσκεστε σε περίοδο έξαρσης, μπορεί να είναι δύσκολο να κάνετε ακόμη και απλά πρωινά πράγματα, όπως το ντους. Σχεδιάστε να αφήσετε επιπλέον χρόνο για εργασίες που είναι δύσκολες για εσάς τις δύσκολες ημέρες.

Όταν αισθάνεστε ξανά καλά, μπορεί να θέλετε να κάνετε όσο περισσότερα μπορείτε, για να εκμεταλλετείτε την ενέργεια όσο την έχετε. Αυτό δεν είναι καλή ιδέα. Αν πιέσετε τον εαυτό σας πολύ σκληρά, μπορεί η κόπωση να επιστρέψει δριμύτερη. Είναι σημαντικό να μάθετε να εξισορροπείτε τις καθημερινές δραστηριότητες με την ανάπαυση, ακόμα και όταν βρίσκεστε σε ύφεση.

Η γυμναστική βοηθάει, αλλά είναι και πρόβλημα

Η διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης είναι σημαντικό μέρος της συνολικής σας υγείας, αλλά η άσκηση μπορεί να είναι ένα δύσκολο ζήτημα για άτομα με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Είναι καλή ιδέα να επενδύσετε σε personal training όπως και σε ένα πρόγραμμα γυμναστικής εξατομικευμένο στις ανάγκες του σώματός σας. Συνεργαστείτε, επίσης, με τον γιατρό σας και έναν φυσιοθεραπευτή για να βρείτε ποια είναι τα όριά σας και πώς να νιώσετε πιο δυνατοί.

Η διατροφή μπορεί να είναι περίπλοκο ζήτημα

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή, καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Πρέπει να ανακαλύψετε αν υπάρχουν τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματά σας και να τις αποφεύγετε.

Πέρα από αυτό, δώστε προσοχή σε ωφέλιμα λιπαρά όπως αυτά που βρίσκουμε σε ξηρούς καρπούς και ψάρια, και αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά του κρέατος. Οι επεξεργασμένες τροφές θα αυξήσουν τη φλεγμονή στον οργανισμό, άρα μπορεί να κάνουν τις εξάρσεις ακόμα πιο πιθανές.

Τα μικρότερα γεύματα μπορεί επίσης να βοηθήσουν στον έλεγχο της ναυτίας, η οποία μερικές φορές είναι και αυτή σύμπτωμα στο σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Για να βοηθήσετε στον έλεγχο των επιπέδων ενέργειας, ίσως είναι επίσης καλή ιδέα να αποφύγετε αυτές τις τροφές:

Ζάχαρη

Γλυκαντικά

Αλκοόλ

Καφεΐνη

Ενισχύστε τη μνήμη σας

Μερικά άτομα με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης αντιμετωπίζουν απώλεια μνήμης. Μια ατζέντα μπορεί να σας βοηθήσει να προγραμματίζετε τις υποχρεώσεις σας και να είστε πιο τακτικοί. Χρησιμοποιήστε αυτοκόλλητες σημειώσεις στο γραφείο ή φτιάξτε λίστες με τις δουλειές της ημέρας. Η ενασχόληση με παιχνίδια λογικής (όπως το Sudoku) μπορούν να σας βοηθήσουν να κρατήσετε τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση.

Τι γίνεται με τις σχέσεις και την κοινωνική ζωή;

Μπορεί να είναι δύσκολο για τους συναδέλφους, τους φίλους, την οικογένεια και τους αγαπημένους να καταλάβουν το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Μπορεί να μη συνειδητοποιούν πόσο επηρεάζει την καθημερινότητά σας. Ή μπορεί να μην πιστεύουν καν ότι είναι αληθινό. Η χρόνια κόπωση μπορεί να επηρεάσει και τις προσωπικές σας σχέσεις. Η απώλεια ενέργειας, ο πόνος και οι πιθανές παρενέργειες των φαρμάκων μπορεί να σας εμποδίσουν να απολαμβάνετε μια ενεργή κοινωνική ζωή, να παίζετε με τα παιδιά σας ή να έχετε μια υγιή σεξουαλική ζωή. Αναζητήστε λύσεις και ανοιχτή επικοινωνία με τα κοντινά σας πρόσωπα, για να μπορείτε να ζείτε μια φυσιολογική ζωή στα μέτρα σας.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
ΙΣΑ: “Ορίζοντες Υγείας, με το βλέμμα στο Μέλλον”
CoViD: Πώς η αντίδραση του ανοσοποιητικού οδηγεί σε φλεγμονή στον πνεύμονα [μελέτη]
74η Αποστολή Κινητών Ιατρικών Μονάδων στη Γρανίτσα